הכתבה נכתבה בשיתוף 2channel

מעל 30% מהישראלים מגדירים את עצמם כחובבי ספורט – צופים אדוקים בערוצי הספורט השונים, בדגש על משחקים של הקבוצה האהובה. חברו אליהם את תוספת הצופים במשחקים מרכזיים כמו הדרבי או חצי גמר ליגת האלופות ותקבלו קהל עצום שמרותק למסך בזמן אמת והכי חשוב - נמצא בנקודת מעורבות רגשית יוצאת דופן. 

הפרסום בערוצי הספורט אפקטיבי וכמעט נטול מתחרים: קהל מהופנט, אמין ומדויק שצופה במשחקים בלייב, עוקב אחרי כל התרחשות על המסך מבלי לנדוד לערוצים אחרים ובתוך כל אלה נחשף לפרסומות שמרוויחות את הקשב והריכוז המוגברים. בהשוואה לאפיקי פרסום אחרים בהם תידרש חזרה אינטנסיבית על המסר כדי שיופנם, פרסום בספורט מרוויח תשומת לב מקסימלית רק מעצם היותו - הישג שכל תוכנית פריים-טיים ואפילו מהדורות החדשות היו מייחלים לו. 

היתרונות הגדולים של פרסום בערוצי הספורט

צפייה המונית
כשכל משחק הוא אירוע שלם ומוצף רגשות, אלו לא רק מאות אלפי הצופים שנחשפים לפרסומת שלכם, אלא גם היכולת שלהם להתעורר לפעולה מידית, לנהל דיון לגבי מה שמופיע על המסך ולהפנים את המסרים שהוצגו להם. 

בולטות יוצאת דופן
בהשוואה למקבצי הפרסומות הארוכים ומרובי המפרסמים בערוצים המסחריים, פרסום בספורט 1 או ספורט 5 לדוגמה, מאופיינים בזמן מסך קצר ובכמות מפרסמים מועטה. זוהי קרקע נוחה מאוד להתבלט בה ולעתים אפילו באופן בלעדי.  

חשיפה לקהל נוסף בעת פרסום בערוצי המנויים
ערוצי צ'רלטון (ספורט 1-4) מונים נכון להיום יותר מ-300,000 מנויים, שצופים בהכרח בתכני הספורט הרבים. צופים אלה מהווים כוח צרכני משמעותי שמקיים קשר של אמון ומחויבות, כך שכל פרסום בצ'רלטון יהפוך מטבעו לאמין ומשפיע יותר. 

מיקוד פרסומי חזק
קהל הספורט נחשב הומוגני: גברי ברובו, בחתך הגילאים 30-50 בממוצע ובעל תחום עניין מובהק – הספורט, כמובן. בניגוד לטלוויזיה המסחרית שבה הקהל הטרוגני למדי, כאן קל הרבה יותר לגבש את הפרסומת והמסרים שלה.

עלויות יותר נמוכות
באופן כללי, הפרסום במשחקי הכדורגל השונים זול יותר ונחשב לכזה שמחזיר את ההשקעה ביעילות גבוהה. תמהיל המדיה יכול לכלול מיקוד בליגות, קבוצות ספציפיות או משחקים מסוימים, כך שאין חובה להתעקש על משבצת יוקרתית רק באירועי הכדורגל הגדולים ביותר.  

אז איך עושים את זה?
הפרסום בערוצי הספורט מבוסס על חסויות מסך מלא באורך של 6 שניות עם או ללא קריינות, המשובצות לשידור לפני / במחצית / אחרי המשחקים, בדיוק בשיא הפוקוס של הצופים. בנוסף, ניתן לפרסם תשדירי חסות "באנר" במהלך המשחקים עצמם ולהכנות מקשב מקסימלי של הצופים האדוקים. 

התנאי העיקרי ליצירת תשדירים חזקים שחודרים ללב הצופה, הוא לתכנן את המהלך הפרסומי באמצעות חברת פרסום מובילה. מעבר לזיהוי מדויק של המקום והזמן הנכונים לפרסום, מטרת העל היא לעורר סקרנות וליצור הלימה טובה בין המסר הפרסומי לחוויית הצפייה. למשל: מיקום החסות בתוך מקבץ הפרסומות. 

חברת פרסום מנוסה המתמחה ביצירת תסריט רלוונטי למותג ולקהל המטרה, תוכל לאפיין אותו במדויק ולהביא לקדמת השולחן את הקשרים והניסיון שלה מול גופי השידור. בתום תכנון הפרסומת ולאחר הפקת חומרי הפרסום, הצוות המקצועי של חברת הפרסום יבדוק את איכות הקמפיין ויוודא שהוא משלים את כל יעדיו. 

פרסום בערוצי הספורט: העסק שלכם עומד יפה על המגרש  (צילום: 2channel)
פרסום בערוצי הספורט: העסק שלכם עומד יפה על המגרש (צילום: 2channel)

עלו למגרש - המשחק מתחיל
תרבות הספורט הישראלית מושכת אליה קהל עצום וכתוצאה מכך, מהווה את אחת הזירות המבוקשות לפרסום בקרב מותגים ובתי עסק. אם אתם מחפשים פלטפורמה פרסומית בעלת חשיפה מיטבית שתותיר חותם איכותי על הקהל, אנו נלווה אתכם במקצועיות מלאה החל משלבי החשיבה ועד לרכש המדיה והשידור בפועל למאות אלפי צופים.  

הכתבה נכתבה בשיתוף 2channel