הכתבה נכתבה בשיתוף כל סדנה

העשרת ידע וצבירת חוויות הן אמצעים לאיזון אנרגטי במציאות כל כך עמוסה. עם כל הכבוד לידע הרב שיש ברחבי הרשת, חשוב מדי פעם גם לצאת מהבית ולשבור קצת את השגרה ואין כמו סדנאות וקורסים קצרים, שמציעים בריחה מענגת אל מחוזות הלמידה והצמיחה, מאפשרים לצבור חוויות אישיות, זוגיות וקבוצתיות ומעניקים לנו כלים וכישורים להתנהלות טובה יותר בחיים.

גם אתם מצאתם את עצמכם הרבה פעמים הולכים לאיבוד כשיחפשתם סדנה והרגשתם מרוב עצים לא ראיתם את היער? בדיוק מהמקום הזה קם לפני שנה וחצי אתר האינטרנט "כל סדנה" - שמציע קשת רחבה של סדנאות וקורסים קצרים במגוון תחומים וכישורים.

באתר ידידותי ונוח להפעלה תוכלו למצוא ע"פ פרמטרים של תחום עניין ומיקום גאוגרפי סדנאות בתחומי אלכוהול, תכשיטנות, אפייה, בישול והתפתחות אישית וכן קורסים ללימוד שפות, קורסים בתחומי הלייף סטייל, כלכלה ועוד תחומים מרתקים לא פחות. 

חגיגת יום הולדת הייתה הטריגר להקמת אתר כל סדנה, כך משתף נדב סילברה, מבעלי האתר: "אשתי ואני השתתפנו בסדנת קדרות לכבוד יום הולדתה. מאוד נהנו והרגשנו שעברנו חוויה זוגית כייפית. שנינו החלטנו להכניס את התחום הזה לתפריט הבילוים והפנאי שלנו.

מצאתי את עצמי נובר באינטרנט שעות בחיפושים אחר סדנאות ולא מצליח למצוא מיקוד, משם עלה הרעיון להקים אתר אינטרנט שירכז פעילויות של סדנאות בתחומים שונים וינגיש לקהל הגולשים והגולשות היצע רחב של אפשרויות.

התחלנו בעבודת נמלים של איסוף מידע, עבדנו קשה כדי לעשות קידום אורגני לאתר, עם הזמן התנועה לאתר גדלה ומשם התחלנו לאפשר הוספה עצמאית של סדנאות. במקביל, "דגנו" קהל ייעודי ברשתות חברתיות, שגם הם גילו את האתר וכך עשרות אלפי אנשים מדי חודש נהנים מאתר אינטרנט, שמתעדכן באופן יומיומי ונותן להם הרבה אפשרויות להעשיר את חייהם. יש בארץ קהל גדול, שצמא להעשרת ידע והכשרה מקצועית - גם פרונטלי וגם און ליין. אנחנו פה בשבילם ולמענם".

אז מה כל כך אטרקטיבי בהשתתפות בסדנה על פני אפשרויות אחרות? נדב סילברה עם תשובה מעניינת: "מי שמגיע לסדנה מבין את הערך בחוויה הלא קונבנציונלית. מדובר בחוויות אלטרנטיביות למה שאנחנו מכירים מהיום יום. בתור מי שהשתתף בכמה סדנאות, אני יכול להעיד שיש בזה משהו הרבה יותר שובר שגרה ומרומם רוח ממה שאדם יכול לצפות - גם ברמת הידע וגם בתחושות.

סדנאות תורמות מאוד לתחושת זוגיות, עוזרות לנו לגלות על עצמנו ועל בן או בת הזוג שלנו דברים שלא ידענו או לא הערכנו בצורה נכונה. בסדנאות מגלים דברים חדשים על הזוגיות והמשפחה, הרבה יותר מאשר במסגרות הרגילות של היום יום.

אז מהם הדגשים לפרסום סדנאות באתר? נדב סילברה מסביר: "מאוד חשוב לנו שהמפרסם יידע ליצור תיאום ציפיות כמה שיותר גבוה עם קהל המתעניינים, יעניק להם הצצה לחוויה. באתר מנגישים, תמונות, סרטונים, טקסטים והמלצות. מאוד חשוב שהתוכן יהיה מושקע. לכולם יש סדנאות טובות, אבל חייבים להביא את זה להמחשה כדי שקהל המתעניינים יידע לעשות את הבחירה המתאימה".

אם אתם מתלבטים בנוגע לסדנה, הנה לכם המלצה חמה מנדב סילברה: "סדנת קוקטיילים היא סדנה מרתקת מאוד. המשתתפים מתנסים במיקסולוגיה - תורת יצירת הקוקטיילים. זו סדנה שפחות מתבססת על הרצאה ויותר על אקטיביות ועשייה בכל מיני טכניקות. סדנה מאוד פופולרית, הקהל מאוד נהנה. יש גם סדנאות מתאימות לילדים, כי לא תמיד הן כוללות  אלכוהול. להתרשמות מסדנאות הקוקטיילים לחצו כאן

קורסים הוא אפיק שתופס תאוצה בתקופה האחרונה באתר כל סדנה. לדבריו של נדב סילברה, פתיחת הפלטפורמה נוצרה לבקשת הקהל: "קורס הוא למעשה סדנא כפול כמה מפגשים. רצף של סדנאות. קורסים  מעמיקים בהם יותר בנושא מסוים. זיהינו ביקוש מצד קהל הגולשים והחלטנו ללכת על זה. אנחנו רואים שאחוז הלך וגדל מהתנועה באתר מגיע לנישה של קורסים".

למתלבטים בנוגע למידת ההתאמה שלהם לקורסים, יש טיפ מנדב סילברה: "דרך מצוינת היא ללכת לסדנה ואז לחוות דעה אם התחום מתאים או לא. בכל מקרה, מכל קורס ומכל סדנה תמיד יש מה לקחת". 

איזה קורס זוכה בתקופה האחרונה להתעניינות רבה? נדב סילברה עם תשובה מפתיעה: "קורס דבוראות - קורס שבו לומדים איך מייצרים כוורת ואיך מפתים להקת דבורים להגיע אליה. הן אלה שמחליטות מתי לבוא וללכת. מדובר בקורס שנותן המון ידע ומאפשר לצלול לעומק לתחום מאוד מעניין". להתרשמות מהיצע הקורסים של כל סדנא, לחצו כאן

באתר כל סדנה לא שוקטים על השמרים ומלבד סדנאות וקורסים, בימים אלה שוקד צוות האתר בראשות נדב סילברה על כניסה לתחומים נוספים: "המטרה שלנו להיות האתר המוביל בתחום העשרה ותרבות הפנאי. אנחנו עובדים כעת על היצע עשיר של קטגוריית חוגים לכל הגילאים ברחבי הארץ, כשבהמשך אנחנו שואפים להכניס גם היצע מגוון של הרצאות בתחומים שונים".

הכתבה נכתבה בשיתוף כל סדנה