הכתבה נכתבה בשיתוף מצברים נט

הפרמטרים העיקריים של כל מצבר
 
התאמת מצבר לרכב מחייבת קודם כל היכרות עם הפרמטרים העיקריים של מרכיב זה. כשבוחרים מצבר, הנתונים שאותם יש לבחון הם:

  • קיבולת - כמות המטען החשמלי שהמצבר יכול להכיל. יחידת המידה היא אמפר (או ליתר דיוק אמפר שעה, Ah).
  • זרם ההתנעה - נתון זה הוא העוצמה של הזרם החשמלי שהמצבר מייצר כשהוא מתניע את הרכב. יחידת המידה היא CCA.
  • מתח חשמלי - ברוב כלי הרכב נדרשים מצברים של 12 וולט. יש גם מצברים של 24 וולט ואחרים.
  • מידות - גובה, אורך ורוחב. זהו נתון משמעותי במיוחד מפני שהמצבר חייב להתאים לתושבת שלו בתוך המנוע.

כנסו כאן ובדקו איזה מצבר מתאים לרכב שלכם

התאמה לדגם, לשנתון ולנפח המנוע
 
כשמגיע הזמן לקנות מצבר חדש לרכב שלכם, חשוב להתייחס לא רק לדגם (יאריס, ג'אז, פיקנטו, גולף, i30 וכו'), אלא גם לשנת הייצור של הרכב. בחלק מהמקרים יש הבדלים בין מצברים לכלי רכב גם על סמך נפח המנוע הספציפי אצלכם ברכב. 

דרך אחת לדעת אם הרכב שלכם זקוק למצבר 40 אמפר או מצבר 50 אמפר (או כמובן כל סוג אחר של מצבר) היא לחפש את הנתון הרלוונטי בספר הרכב. דרך שנייה היא לבדוק איזה מצבר מותקן עכשיו במנוע, ועוד אופציה היא להתייעץ עם מומחים מנוסים שיודעים לבצע התאמת מצברים לכל סוגי הרכבים.

אופי השימוש ברכב
 
התאמת מצבר לרכב נשענת על התייחסות גם לאופי השימוש. כך למשל למי שמבצע נסיעות רבות וקצרות יחסית נדרש מצבר חזק יותר כדי שיוכל להתמלא גם בזמן קצר. במקומות קרים מומלץ מצבר עם זרם התנעה גבוה כך שגם כשהטמפרטורות נמוכות הוא יצליח להתניע את הרכב. ברכבי Start&Stop, כלומר אלה שיודעים לכבות את עצמם כשהמכונית עומדת ברמזור או בפקק, נדרש מצבר ייעודי. כשיש ברכב מערכות חשמליות רבות והשימוש בהן נרחב, גם כן כדאי להתקין מצבר איכותי וחזק שיעמוד בעומס.

טכנולוגיות רלוונטיות
 
טכנולוגיות חדשניות משדרגות מגוון רחב מאוד של מוצרים, וגם המצברים נכללים ברשימה הזו. בין השאר תוכלו למצוא מצבר בטכנולוגיות הבאות:

  • מצבר AGM - מצבר Absorbed Glass Mat הוא מצבר אטום כך שאין בריחה של חמצן ומימן. גזים אלה הופכים למים ומייעלים את תפקוד המצבר. כמו כן אין צורך בתחזוקה שוטפת, וגם אם חלילה תתרחש תאונה סביר להניח שהמצבר לא יינזק. רמת הפריקה העצמית של מצברי AGM נמוכה ותוחלת החיים שלהם ארוכה.
  • מצבר EFB - מצברים שבהם הלוחות מצופים בפולימר מיוחד. בזכות אותו פולימר תוחלת החיים של המצבר מתארכת, וכמו כן אין כמעט צורך בתחזוקה שוטפת שלו. מצבר מסוג זה מתאים מאוד לרכבי סטארט&סטופ.
  • מצבר ליתיום יון - מצברים שמתאפיינים ביעילות אנרגטית גבוהה מאוד, ובקצב פריקה עצמית נמוך.

למה כדאי להעדיף מצברים של מותגים מוערכים?
 
יש תחומים שבהם מותג הוא בעיקר תוצר של השקעה בשיווק. לעומת זאת בעולם המצברים מותגים כמו בוש או שנפ זכו למוניטין חיובי בזכות שנים רבות של השקעה במחקר, בפיתוח מוצרים איכותיים ובבקרת איכות קפדנית. בהתאם כשאתם קונים מצבר לרכב של מותגים מובילים אתם אולי משלמים מעט יותר, אבל התועלת מכל הבחינות מזנקת במידה ניכרת, כך שזוהי הבחירה המשתלמת.

צריכים מצבר חדש לרכב? הזמינו מצבר עד הבית רק מחברת מצברים נט

לפרטים נוספים חייגו: 053-3538038

הכתבה נכתבה בשיתוף מצברים נט