נדמה שמידי יום, אנחנו מתמודדים עם עליית מחירים בתחום כלשהוא במשק. כשהמיתון מחריף וסיומה של המלחמה אינו נראה באופק, מאמירים גם מחירי חומרי הגלם בשל שינוע יקר יותר בעקבות המלחמה. (כן, אפשר בהחלט להאשים בכך גם את החות'ים). כך שמחירי צביעת דירה ב-2024 עולים בהתאמה ושכר העובדים שנשחק גם הוא בשל יוקר המחיה, עולה גם הוא.

למרות זאת, גם כעת, ניתן למצוא חברות המתמחות בצביעת דירה ונלחמות ביוקר המחיה ובכך, מאפשרות לאנשים רבים בכל רחבי הארץ ליהנות מצביעת דירה במחירים הגיוניים, אך נמצא חברות לצביעת דירה במחירים שפויים ולהישאר אופטימיים כול זאת בכתבה. 

 מחשבון צביעת דירה – מהם הפרמטרים ליצירת החישוב:
ימי חופשת הקיץ, הם הזמן המועדף על ישראלים רבים לשדרוג הדירה. בין אם מדובר על שיפוץ דירה כולל או בין אם רק על צביעת הדירה. (חשוב לדעת כי המחירים עשויים להאמיר ככל שמתקרבים לחגי תשרי בשל הגידול בביקוש והעומס על חברות הצביעה). כאשר מחשבים צביעת דירה, יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הנכללים במחיר והם:

  • גודל הדירה – גודל דירה ישראלית ממוצעת נע בין 80 מ"ר -120מ"ר והיא כוללת 3-5 חדרים. מחיר צביעת דירה נקבע על פי שני פרמטרים אלו. 
  • מצב הקירות המיועדים לצביעה – תיקון קירות סטנדרטי לפני צביעה, הנכלל במחיר הצביעה, כולל הוצאת מסמרים וברגים ומילוי החורים בחומר ייעודי לקבלת מראה קיר אחיד וחלק. ישנם מקרים בהם הקירות מתקלפים, מלאי עובש ורטיבות. במקרים אלו, דרושים לרוב, אנשי מקצועי ייעודיים לצורך איתור וטיפול במקור הרטיבות. לכן, מחיר צביעת דירה עם רטיבות בקירות יעלה בהתאמה למצבם. 
  • צביעת חדרי אמבטיה – במידה וצביעת דירה כוללת את החדרים הרטובים (חדרי מקלחת), יעלה המחיר בשל הצורך בעבודות ההכנה הנדרשות כגון: קילוף קירות והסרת עובש, יישום חומר מקשר לעמידות הצבע וצביעה בצבע נוגד עובש. (צביעת חדרי רחצה מקצועית, נעשית באקרינול המגן מפני רטיבות ועובש). מחיר צביעת דירה יושפע ממצב חדר האמבטיה. ככל שיידרשו תיקונים רבים יותר, כך יעלה מחיר צביעת הדירה בהתאמה. 
  • אפקטים בצבע - לגוונים שונים של צבעי קיר, עלויות שונות. בחירת גוון ייחודי בעל טקסטורות צבע דוגמת צבע עם אפקטים או נצנצים, עשויה לייקר את צביעת הדירה בעשרות אחוזים. 
  • איכות הצבע – הצבע הנחשב לאיכותי ועמיד ביותר בקרב חברות צביעת דירה מקצועיות, הנו צבע אקרילי שהנו אף רחיץ וידידותי לסביבה ועומד בתנאי מזג האוויר של הארץ. 
  • דירה עם פרקט – כאשר רצפת הדירה המיועדת לצביעה עשויה פרקט, חשוב לעטוף אותה באופן יסודי על מנת להגן עליה מפני צביעה או פגיעות, עבודת ההכנה, מייקרת את עלות צביעת הדירה. 
  • תקרה גבוהה – בתים ודירות בעלי תקרה גבוהה יותר מהגובה הסטנדרטי, דורשים שטח צביעה גדול יותר וכמובן, זמן עבודה רב יותר, עובדה המייקרת את עלות צביעת הדירה. 
  • גוון הצבע הנבחר - צבעי קיר בגוונים כהים, הם יקרים יותר מצבעים בגוונים בהירים לכן, בחירת צבע כהה לדירה, תייקר את העבודה (גם צביעת קיר מגוון כהה לבהיר תייקר את עלות העבודה בשל הצורך בצביעת שכבות רבות יותר המתורגם לזמן עבודה וכמות צבע גבוהה יותר). 
  • דירה מאוכלסת לעומת דירה לא מאוכלסת – אנשים רבים מעדיפים לבצע צביעת דירה לפני כניסה לדירה חדשה במעבר בית. עובדה זו, מוזילה את עלות צביעת הדירה שכן, היא חוסכת את הצורך בעבודות הכנה כגון : הזזת רהיטים, ריכוזם ועיטופם לצורך הגנה עליהם. 
  • צביעת תקרה – לעומת צביעת קירות דירה הנעשית מידי כמה שנים, נעשית צביעת תקרה לעיתים רחוקות יותר ( 7-10 שנים בממוצע). צביעת תקרה מייקרת את מחיר צביעת הדירה בשל העבודה הרבה הנדרשת וכמובן, שימוש רב  יותר בצבע. 
  • צביעת דירה שכורה – כאשר מדובר בדירה שכורה מחיר הדירה הוא הזול ביותר מאחר שלרוב הדירה ריקה ולא מדובר בעיצוב או אפקטים בצבע שמייקרים את עלות הצביעה, אלה בצביעת דירה בסיסית על מנת לעמוד בתנאי החוזה עם בעל הדירה.

מחיר צביעת דירה מומלץ – הגורם המפתיע למחירים השפויים:
אם עליית המדד ב 12 חודשים האחרונים וקצב האינפלציה שהגיע באפריל 2024 לרמה של 2.8% ואיתם במקביל גם עליית חומרי הגלם שנסק למעלה עקב עלויות היצור עצמו בשילוב ייקור עלויות התובלה וחוסר עובדים זרים עקב מלחמת חרבות ברזל כול הגורמים הללו גרמו לעליה משמעותית בעלות חומרי הגלם ואיתם ייקור מחירי צביעת הדירה, עם זאת הגורם הממתן בשוק היא תחרות על הלב והכיס של כול לקוח שגרמו לחברות כגון צביעת דירה – טופ פיינט לצאת במחירונים מוזלים על מנת להילחם ביוקר המחיה ולזכות באהדת הלקוחות במחירונים מיוחדים כגון אלו:  

  • כמה עולה צביעת דירה 2 חדרים – המחיר הינו 999 ש"ח ₪ כולל תיקונים, צבע איכותי, ניקיון וריסוס. תוספת מחיר על פרמטרים נוספים: דירה מאוכלסת תוספת – 250 ₪, תוספת תקרה- 400 ₪, תוספת גוון 250 ₪. 
  • כמה עולה צביעת דירה 3 חדרים – המחיר הינו 1199 ש"ח ₪ כולל תיקונים, צבע איכותי, ניקיון וריסוס. תוספת מחיר על פרמטרים נוספים: דירה מאוכלסת תוספת – 300 ₪, תוספת תקרה- 450 ₪, תוספת גוון 250 ₪. 
  • כמה עולה צביעת דירה 4 חדרים – המחיר הינו 1,499 ₪ כולל תיקונים, צבע איכותי, ניקיון וריסוס. תוספת מחיר על פרמטרים נוספים: דירה מאוכלסת – תוספת 400 ₪, תוספת תקרה 600 ₪, תוספת גוון 350 ₪. 
  • כמה עולה צביעת דירה 5 חדרים – המחיר הינו 1,699 ₪. כולל תיקונים, צבע איכותי, ניקיון וריסוס. תוספות מחיר על פרמטרים נוספים: דירה מאוכלסת – 500 ₪, תוספת תקרה – 750 ₪, תוספת גוון 450 ₪. 

כיצד למצוא שירותי צביעת דירה במחירים הגיוניים גם בתקופה של יוקר מחיה:
בשורה התחתונה, גם כשהמחירים במשק ממשיכים לטפס בכל תחום, יש עדיין חברות צביעת דירה המציעות מחירים סבירים ואפילו נוחים לכיס בלי להתפשר על איכות העבודה והחומרים כך שגם היום ניתן למצוא צביעת דירה בזול אם רק מחפשים ועושים סקר מחירים נכון וחכם שמשלב איכות חומרים, המלצות וצוות מקצועי ואיכותי.

העדיפו חברת צביעה גדולה בעלת וותק וניסיון רב שנים, אשר לה צוותי צבעים מקצועיים הפועלים בכל רחבי הארץ המתחייבת לזמני עבודה מדויקים. בדקו שבמחירון מופיעות כל התוספות (דירה מאוכלסת, תקרה, גוון ועוד) וכי אין אותיות קטנות. שימו לב כי מחיר צביעת דירה כולל תיקונים, צבע איכותי, עבודה בסטנדרטים גבוהים וניקיון.

העדיפו חברת צביעת דירה המקבלת את התשלום אך ורק בתום העבודה ורק לאחר שהבעתם שביעות רצון מלאה דבר המראה אמינות וביטחון של חברת הצביעה באיכות העבודה שלהם וכך, תוכלו לחסוך מאות עד אלפי שקלים בהשוואת מחירים פשוטה וחכמה שתאפשר לכם ליהנות מצביעת דירה איכותית במחיר משתלם!

המאמר באדיבות חברת צביעת דירה טופ פיינט: https://top-paint.co.il//