הכתבה נכתבה בשיתוף shukabit

ישראלים אוהבים לטוס לא מעט לחו"ל, כמו שכולנו יודעים. אחד הסידורים החשובים ביותר להם כדאי לדאוג בטרם יוצאים מן הארץ, הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. זה מה שיציל אותנו במקרה ונפצע או נחלה בעת השהייה בחו"ל ונזדקק לטיפול רפואי (אשר עולה לתיירים הון תועפות במרבית המדינות), וזה גם מה שיכול לבטח אותנו מפני אובדן של כבודה וחפצים אישיים יקרי ערך, ביטול של הטיסה ועוד. 

רשות שוק ההון פרסמה את מדד השירות לשנת 2023
כמו כל שנה בחודשים יוני- יולי, רשות שוק ההון פרסמה מדד בו דירגה את חברות הביטוח לפי איכות השירות שהן מעניקות בתחומי הביטוח והחיסכון בשנת 2023.

אז מי הן החברות שהצטיינו בביטוח נסיעות לחו"ל?

מקום ראשון: חברת פספורטכארד שקיבלה את הציון הגבוהה ביותר 95

מקום שני: חברת הביטוח הישירה AIG

מקום שלישי: חברת הפניקס המשווקת את הביטוח נסיעות הפניקס SMART

מקום אחרון: ביטוח ישיר והמתוגים ביטוח 9 ו 555 ביטוח ישיר

מהם הקריטריונים?
המדד מורכב מחמישה קטגוריות המקבלות את המשקלים הבאים על פי האחוזים:

  • תשלום תביעות (40%): מודד את התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן.
  • שביעות רצון לקוחות (30%): מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות של חברות הביטוח.
  • תלונות (15%): מספר התלונות שהוגשו נגד חברת הביטוח ברשות ההון.
  • זמני מענה טלפוני (10%): זמינות ומהירות המענה הטלפוני (יש לקחת בחשבון זמני המענה לא לוקחים בחשבון שירות של סוכן ביטוח אישי שעונה במקום) ועדיין חברת פספורטכארד העובדת בעיקר עם סוכנים מדורגת במקום הראשון במענה ללקוחות בתוך פחות מדקה- ממליצים לכם לנסות פספורט קארד טלפון. 
  • שירותים דיגיטליים (5%): מידת שביעות הרצון מהאפשרות לבצע פעולות באופן דיגיטלי.

למה זה חשוב?
מטרת מדד השירות היא להגביר את השקיפות לציבור הנוסעים ולעודד תחרות בין חברות הביטוח בתחום השירות.

מדד השירות של אתר "שוק הביטוח" המתמחה בהשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל מיצג תמונה דומה
על מנת למצוא את ביטוח הנסיעות המשתלם והטוב ביותר עבורכם נדרש להתייחס לא רק לפרטים הטכניים כמו סוג והיקף הכיסויים, הרחבות שונות ועלותן וכיוצ"ב. חשוב להתייחס גם לרמת השירות של חברת הביטוח ברגע שאתם זקוקים לה, בפלטפורמה ייעודית להשוואת מחירי ביטוחים באתר "שוק הביטוח" ניתן מענה גם לצורך לבחון את חברות הביטוח עצמן.

זאת באמצעות השיטה של דירוג ביטוח נסיעות לחו"ל, או ליתר דיוק – דירוג חברות הביטוח והמלצות על ביטוחי הנסיעות שהן מציעות. הדירוג מתבסס על ניסיון העבר של אינספור לקוחות אשר רכשו ביטוח נסיעות מחברת ביטוח מסוימת, נסעו לחו"ל וחזרו (בין אם נאלצו להפעיל את הביטוח ובין אם לא), וקיבלו את ההזדמנות לדרג את השירות שקיבלו ואת החברה ממנה רכשו את הפוליסה, מדד החברות באתר "שוק הביטוח" מתייחס גם לגורמים נוספים שאינם נלקחים בחשבון במדד שוק ההון ביניהם תמורה – מחיר הפוליסה ביחס לכיסויים והחריגים, בנוסף ניתן לקרוא באתר שוק הביטוח ביקורות של מאות מבוטחים על חברות הביטוח השונות.

מקום ראשון פספורט כארד ציון משוקלל 4.5 מתוך 5 

מקום שני ביטוח נסיעות הראל

מקום שלישי ביטוח נסיעות הפניקס SMART

מקום אחרון הכשרה GO

*מדד אתר "שוק הביטוח" אינו לוקח בחשבון את החברות הישירות ביטוח ישיר ו AIG

שיטת ההמלצות זו מבטיחה תמונה אמינה ככל הניתן אודות חברת ביטוח ספציפית, מה שמגדיל משמעותית את הסיכויים לכך שמי שבוחר בדרך זו את החברה ממנה יקנה ביטוח נסיעות, לא יתאכזב.

כיצד מומלץ לבצע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל?
הדבר הראשון שכדאי לעשות במידה ומעוניינים לרכוש את ביטוח הנסיעות הטוב והמשתלם ביותר הזמין עבורנו בשוק, הוא לבצע השוואת מחירים. אך הכוונה אינה לכל השוואת מחירים שתמצאו באינטרנט, אלא לפלטפורמה ייעודית אשר בנויה במיוחד על מנת להשוות מחירי ביטוחים באופן מושכל ומחושב. דוגמה טובה לכך היא אתר "שוק הביטוח", המתמחה בדיוק בתחום זה.

ביטוח נסיעות לחו"ל השוואת מחיר מצריכה התייחסות למגוון הנתונים והפרמטרים השונים המשפיעים על הפוליסות, והופכים חלק מהן לרלבנטיות ומשתלמות יותר וחלקן לפחות.

השוואת מחירים במקרה זה תסייע לנו לעשות סדר במגוון האפשרויות העומדות בפנינו ולהבין איזו חברת ביטוח מציעה לנו את ההצעה הטובה ביותר. זו אינה בהכרח זו המציעה את הביטוח הזול ביותר, שכן איכות ביטוח הנסיעות שלנו תלויה גם בסוג והיקף הכיסויים הניתנים במסגרת הפוליסה.

השוואת מחירי ביטוחים מתקדמת "יודעת" לקחת בחשבון את הפרמטרים הרלבנטיים האלו, ולהציג בפנינו תמונה מדויקת יחסית של מידת האטרקטיביות של ההצעות השונות ביניהן אנו בוחרים. 

כמו כן, פלטפורמה שכזו משתמשת בכוח העצום של שיתוף ידע בין צרכנים, וניסיון העבר של אינספור ישראלים אשר כבר רכשו ביטוח נסיעות לחו"ל והתנסו בעצמם בשילוב של טיפים מהמומחים לביטוח נסיעות בשוק הביטוח היודעים להתאים עבורכם את הביטוח המשתלם ביותר על פי גילכם, משך הנסיעה והיעד... 

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים ביטוח נסיעות לחו"ל, זכרו לבדוק גם את דירוג החברות במדד השירות! 

הכתבה נכתבה בשיתוף shukabit