הכתבה נכתבה בשיתוף חתול פיננסי

את קבוצת הפייסבוק "חתול פיננסי" הקמתי לפני כארבע שנים במטרה ללמד ולסייע לכל מי שרוצה לשפר את מצבו הכלכלי. רציתי שכמה שיותר אנשים ילמדו מהניסיון המר שלי, גם אני הייתי פעם חתול א-פיננסי עם חוסר הבנה לגבי החיים הכלכלים שלו. ואת מה שלמדתי על בשרי, העברתי לקבוצת הפייסבוק "חתול פיננסי".

לאורך השנים העלנו אלפי פוסטים, כתבות ובלוגים במטרה להנגיש את העולם הכלכלי לכולם ויצרנו היום קהילה של כמעט 100,000 חתולות וחתולים פיננסים. אבל אפילו עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים של ידע ומילים, הבקשה שתמיד חוזרת, היא המלצה לאיש מקצוע טוב. ובייחוד, המלצה ליועצ/ת משכנתאות מומלץ.

אז בואו נעשה סדר, מה עושה יועץ משכנתאות? מה כדאי לבדוק? כמה זה עולה? ואיפה מוצאים יועץ משכנתא מומלץ.

מה עושה יועץ משכנתאות?
 
בשורה התחתונה "יועץ משכנתאות" עוזר לכם למצוא את המשכנתא שתהיה הכי טובה לכם. משכנתא היא למעשה עסקת חבילה של כל מיני הלוואות, עם תמהילים שונים ומסלולי החזר וריביות משתנות ומשונות. גם יועץ המשכנתאות בבנק מסייע לנו להרכיב תמהיל למשכנתא אבל הבנק יודע להציע משהו גנרי, ולא בהכרח רואה אותי ואת האינטרס שלי.

למעשה יש פה אפילו ניגוד עניינים מובנה, הבנק מייעץ לי איך לקנות את ההלוואה שהוא מוכר. הבנק רוצה להיות עסקי ולהרוויח ואנחנו רוצים תמהיל, מסלולים וריבית נמוכה שמאפשרת לנו להתקיים ברווחה ועם החזר משכנתא שהכי טוב לנו ולא לבנק.

כך נוצר מצב שרוב המשכנתאות הנלקחות בישראל הן גנריות, חסרות אפיון אישי והתאמה ליכולת הכלכלית ולתוכניות שלנו לעתיד. (אולי יש עוד ילד בדרך? אולי יהיה שינוי תעסוקתי? אולי בכלל נרצה לפרוש מוקדם לעצמאות כלכלית?)

יועץ משכנתאות בונה איתנו תוכנית כלכלית לשנים הבאות, אפילו 30 שנים קדימה, ומתאים את המשכנתא למסלול החיים שלנו.

מה כדאי לבדוק אצל יועץ משכנתאות מומלץ?

  1. נבדוק שמדובר במקצוען ברישיון - שאיש המקצוע שמולכם אכן מקצוען, בעל תעודה או הכשרה מתאימה בנושא, ועם מגוון לקוחות מרוצים. כשאנחנו פונים למומחים בתחום, אנחנו חייבים לוודא שיש להם את הידע, הנסיון והרשיון הנכון לעזור לנו. ברוב המקרים אנחנו פונים לאנשי מקצוע מתחום הפיננסים בזכות המלצה של מכר או בן משפחה והרבה פעמים ההמלצה הזו מגיעה על בסיסי חברות, משפחה וידידות ולאו דווקא מניסיון אישי כלקוח מול מומחה המשכנתאות. תחשבו על זה ככה: לא הייתם פונים לייעוץ רפואי אם הוא לא רופא, נכון?
  2. כימיה ושפה משותפת לא פחות חשובים ממקצוענות - משכנתאות נוטות להיות מורכבות, עם המון אפשרויות, תנאים וסיכונים שונים שצריך לקחת בחשבון ולנווט בניהם. היועץ שלכם צריך לדעת  להסביר את המושגים הללו בבירור "ולהוריד" את המידע  לקרקע עבורנו. אתם צריכים להבין את הדברים שלא יחלפו מעליכם.
  3. תוכנית ארוכת טווח, חשובה באותה מידה כמו לסגור את החודש הקרוב - יועץ משכנתאות טוב, יודע לתכנן את העתיד הקרוב והרחוק שלכם, לבדוק מה התוכניות ל5 עד 10 השנים הקרובות ואפילו לתרחיש רחוק יותר. ובהתאם להם, מהן יכולות ההחזר שלנו.
  4. כמה עולה לנו? גם למחיר יש משמעות וחשוב לבדוק אותו - תהליך אמיתי עם יועץ משכנתאות עולה כסף. ויכול להיות שזה נשמע כמו הרבה מאוד כסף. אבל בראי הזמן, ייתכן שתהליך עם יועץ משכנתאות חוסך לכם מאות אלפי שקלים במשכנתא.

מניסיון אישי אני יכול לספר שכאשר החתולה הראשית בבית גררה אותי לפגוש יועץ משכנתאות בפעם הראשונה כמעט ונפלתי מהמחיר אבל בסופו של דבר הוא חסך לי יותר מ 350 אלף ש"ח.

לכן שווה לבדוק מחירים ולהשוות בין יועצים אבל בסופו של דבר יועץ טוב יכול לחסוך לנו המון וזה הכח האמיתי של אנשי מקצוע מעולים. 

למה קשה למצוא בעלי מקצוע טובים?
תהליך מציאת אנשי מקצוע בישראל עובד בגדול באותה צורה. בהתחלה אנחנו מבקשים המלצה מבני משפחה, אחר כך מהחברים ובמידה ומהם לא תגיע ההמלצה הרצויה, נבקש המלצה ברשתות החברתיות.  ולמה אנחנו עוברים את כל התהליך הזה? כי אנחנו רוצים אנשי מקצוע אמינים, כאלה שאפשר לסמוך עליהם, שקיבלנו עליהם המלצה. התהליך הזה נותן לנו ביטחון בהחלטה שלנו וגורם לנו להרגיש "שלא יצאנו פריירים".

אבל מה באמת קורה? החבר הטוב המליץ על בן הדוד שלו שעוסק בתחום בין השאר והדודה האהובה המליצה על השכנה ממול, כי היא תומכת בתהליך היציאה לעצמאות שלה. ולמעשה אף אחד לא באמת עבד עם המומחה המומלץ. איש לא קיבל ממנו שירות אמיתי וההמלצה שקיבלנו בפועל לא שווה דבר. 

ויותר מזה, גם כאשר נתייעץ עם אנשים שבאמת קיבלו שירות מאותו מומחה, זה לא אומר שהם באמת מבינים בתחום ויכולים לתת חוות דעה מקצועית. ועדיין, אנחנו פונים לא מעט לאנשי מקצוע על סמך המלצה מאנשים שמעולם לא חוו את השירות או שאינם יודעים באמת אם השרות אכן היה טוב. זו עובדה וזה קורה בעוד הרבה תחומים.  

אבל זה לא מפסיק שם, כי אחרי שכבר קיבלנו המלצה והלכנו לעבוד עם אותו מומחה, יש מצב שהוא פשוט לא טוב, או שאינו מתאים לנו וכך המפגש מסתיים בכי רע. גם לא קיבלנו את השירות שרצינו וגם על הדרך נפסול את כל תחום הייעוץ בעולם, כי מי שנכווה ברותחין נזהר גם בצוננין.

לאורך השנים ראיתי אלפי פוסטים המספרים איך מומחים ואנשי מקצוע גרועים פגעו בהם כלכלית, העניקו יחס רע ללקוחות, או ניסו למכור להם מוצרים שלא מתאימים להם והגרוע מכל פשוט מתנהלים בחובבנות. האשמה היא כמובן לא על הלקוחות האומללים שהגיעו למומחה כיוון שאינם מבינים בתחום מספיק. אלא על אנשי המקצוע.

בעולם בו כולם מומחים להכל, מאוד קשה לזהות מה הצורך שלנו או האם האדם שמולנו מתאים לנו. לכן  חשוב להבין מי היועץ או היועצת הנכונים לצורך שלנו ולוודא שהם יכולים לעזור לנו ספציפית.

אז איפה מוצאים יועץ משכנתאות מומלץ?

המלצה ליועץ משכנתאות היא הבקשה השכיחה ביותר בקהילת חתול פיננסי בפייסבוק, אבל יחד איתה חוזרות בקשות המלצה לשלל מומחים מהתחום הפיננסי, תכנון פיננסי , פנסיה, ביטוחים, ירושות, כלכלת משפחה, מיסוי ועוד. כולם מחפשים המלצה שתשרה עליהם ביטחון.

לכן החלטנו ב"חתול פיננסי" להרים את הכפפה ולעשות מהפכה בתחום נותני השירות הפיננסי והקמנו את אתר FINCAT.

אתר למומחים בתחום הפיננסים וכלכלת משפחה, שקיבלו מאיתנו את "תו תקן החתול". תו תקן ייחודי שלנו, המבטיח כי המומחים אומתו ע״י החתול והינם עומדים בקריטריונים הגבוהים שדורשים החתולים שלנו. 

באתר מומחי משכנתאות לצד יועצים פיננסים רבים ממגוון תחומים שנבדקו באופן אישי על ידי מערכת חתול פיננסי ואנחנו "חותמים" על ההמלצה שלהם. דיברנו עם הלקוחות שלהם, בדקנו את השירותים באופן אישי עלינו, הביצועים והיחס האישי לכל לקוח. אפילו שלחנו את אמא של החתול כלקוחה סמויה ואנחנו מאמינים בכל אחד ואחת מהם.

האתר FINCAT חינמי לחלוטין. במטרה לסייע לכל מי שצריך סיוע והכוונה פיננסים.

אני ממליץ בגאווה לכל מי שנמצא בצומת כלכלי, להיכנס רגע לאתר ולבחון, האם  נותני השירות שלנו יכולים לעזור לו להרוויח קצת יותר מהכסף שלו. 


אז אל תתחילו תהליך שקשור לכסף, בלי להיכנס לאתר.

בנוסף אני מזמין אתכם להמשיך וללמוד באתר חתול פיננסי, להצטרף לקהילה שלנו בכל רשת חברתית שתרצו ולהתחיל לקחת שליטה על החיים הכלכלים שלכם.

אז בואו הצטרפו לחתולים.

אותיות קטנות " על החתול"-
חתול פיננסי התחיל את דרכו כמו כולם, "כמוני - כמוכם". עובד בעבודה מסודרת, עם מינוס בבנק וחסר מושג לגבי החיים הכלכלי שלו. ואת מה שהוא למד על בשרו, הוא מעביר ומלמד בקהילת חתול פיננסי. אתר FINCAT נועד לסייע לכל מי שצריך עזרה בסבך הפיננסי ולא יודע ממי לבקש.

הכתבה נכתבה בשיתוף חתול פיננסי