דמיינו עולם שבו ניקיון הבית הוא לא עוד מטלה מעיקה, אלא הרפתקה מרתקת. עולם שבו כיבוי האורות והדלקת שואב האבק מסמנים את תחילתו של משחק מלהיב. נשמע דמיוני? לא בהכרח. עם השקת ה-Gen5 detect absolute, Dyson הפנטזיה הזו הופכת למציאות. אבל האם באמת הצליחה החברה לחולל מהפכה בעולם הניקיון הביתי, או שמדובר בעוד גימיק יקר? צללנו לעומק הטכנולוגיה, בדקנו את החוויה, ושאלנו את השאלות הקשות - כדי שתוכלו להחליט האם השואב החדשני הזה שווה את ההשקעה.

Gen5 detect absolute של Dyson (צילום :פרטי)

בעולם שבו הטכנולוגיה חודרת לכל תחום בחיינו, גם ניקיון הבית עובר מהפכה. Dyson, החברה הידועה בחדשנות שלה, משיקה בישראל את ה-Gen5 detect absolute - שואב אבק אלחוטי שמבטיח לשנות את חווית הניקיון הביתי. 

במרכז החידושים עומד מנוע ה-Hyperdymium החדש, המסתובב במהירות מסחררת של 135,000 סיבובים לדקה. התוצאה היא עוצמת שאיבה של AW280, שלטענת החברה היא החזקה ביותר בקטגוריה. זמן העבודה של עד 70 דקות מרשים בהחלט, אך חשוב לזכור שזה תלוי במצב השאיבה ובסוג המשטח.

 Gen5 detect absolute של Dyson (צילום: באדיבות המותג)
Gen5 detect absolute של Dyson (צילום: באדיבות המותג)

הטכנולוגיה החכמה היא אחד מסימני ההיכר של הדגם החדש. חיישן Piezo אקוסטי מזהה ומונה חלקיקי אבק, מציג את המידע בזמן אמת ומאפשר לדעת מתי המשטח באמת נקי. זו תוספת מעניינת, המעלה את חווית הניקיון לרמה חדשה של אינטראקטיביות.

לא פחות חשוב הוא נושא הבריאות ואיכות האוויר. מערכת הסינון HEPA בעלת חמש שכבות מבטיחה ללכוד 99.99% מהחלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון. זו נקודה משמעותית במיוחד לסובלים מאלרגיות או אסתמה, המבטיחה שהאוויר היוצא מהשואב נקי יותר מזה שנכנס אליו.

נוחות השימוש היא עוד נקודה שהdyson שמה עליה דגש. המברשות החכמות, כולל ה-Fluffy Optic המאירה וה-Digital Motorbar עם טכנולוגיית De-Tangle, מבטיחות ניקיון יעיל על מגוון משטחים. לחצן ההפעלה הקבוע מאפשר שאיבה רציפה ונוחה יותר, מה שהופך את חווית הניקיון לחלקה יותר.

מנקה גם ספות, מזרנים ושטיחים (צילום :פרטי)

אבל מה שבאמת הפתיע אותי היה השינוי בגישה שלי לניקיון. כמישהי שניקיון הבית מעולם לא היה בראש סדר העדיפויות שלה, מצאתי את עצמי פתאום מחכה להזדמנות הבאה להפעיל את השואב. ברגע שהאורות כבויים, השואב הופך לכלי משחק. אני מוצאת את עצמי מתרוצצת בכל פינה, מחפשת את החלקיקים הקטנים ביותר שהחיישנים מגלים. לרגעים, אני שוכחת לגמרי שהמטרה היא לנקות - אני פשוט נהנית מהתהליך.

עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמחיר. 4,599 שקלים (מחיר מבצע של 3,999 שקלים עד ה 31.7 או עד גמר המלאי) הם סכום נכבד עבור שואב אבק, גם אם הוא מתקדם ככל שיהיה. השאלה היא האם החוויה והיעילות מצדיקות את ההשקעה.

@dilekbulutk Herkese merhaba🙋🏻‍♀️ Sizi Dyson Gen5detect kablosuz süpürge ile tanıştırayım. çok aldığım sorulardan biri v12 mi v15 mi sorusuydu Ben 5 yıldır dyson kullanıyorum, bas çalış moduna alıştığım için benim için çok fark etmiyordu bu detay amaa şimdi gen5detectte de v12 gibi düğme tuşu özelliği var ben bu özelliğinide sevdim pratik✈️👌🏻 @dyson #işbirligi #dyson #temizlik #dysongen5detect #clean #motivation ♬ orijinal ses - Dilek

בסופו של דבר, ה-Gen5 detect absolute הוא יותר מסתם שואב אבק - הוא שינוי תפיסתי לגבי מה יכול להיות ניקיון ביתי. עבורי, הוא הפך משימה שנהגתי לדחות לאטרקציה שאני מחכה לה. האם זה מצדיק את המחיר? זו החלטה אישית שתלויה בתקציב ובערך שאתם מייחסים לא רק לניקיון יעיל, אלא גם להנאה מהתהליך. ההחלטה, כתמיד, נשארת בידיכם.

@hailsyeah__ Dyson’s newest and most powerful cordless vacuum the Gen5detect! #dyson #gen5 #virus #cleantok ♬ original sound - Hails

ה-Gen5 detect absolute זמין לרכישה באתר Dyson.co.il ובחנויות החשמל המובחרות, עם שנתיים שירות ואחריות בבית הלקוח על ידי ב.נ.ז.כ. סחר, היבואן הרשמי של Dyson בישראל.