הכתבה נכתבה בשיתוף שניידר אלקטריק

מגזין טיים (Time Magazine) בשיתוף עם פלטפורמת המידע העסקי Statista דירגו את החברות המובילות בעולם את תחום הקיימות לשנת 2024. שני גופי המדיה דירגו 500 חברות, מ-30 מדינות, המובילות את תחום ה-sustainability מתוך 5,000 החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם. 

עשר החברות המובילות את הדירוג הן: 

  1. חברת שניידר אלקטריק (Schneider Electric) הצרפתית, המתמחה בניהול אנרגיה ואוטומציה תעשייתית; 
  2. תאגיד NEC Corp היפני, המתמחה בטכנולוגיה וטלקומוניקציה; 
  3. חברת ביגוד היוקרה האיטלקית מונקלר (Moncler); 
  4. חברת הלוגיסטיקה האוסטרלית Brambles; 
  5. חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית Illumina; 
  6. חברת SGS השוויצרית, המתמחה בעולמות של בדיקות איכות ותקנים; 
  7. חברת הפארמה הצרפתית Sanofi; 
  8. ספקית הטכנולוגיה היפנית NRI;
  9. חברת התקשורת והטלקום הספרדית טלפוניקה (Telefonica); 
  10. ספקית שירותי הרפואה האמריקנית Cigna.

מגזין TIME בשיתוף עם Statista יצרו לראשונה מתודולוגיה ייעודית שמטרתה מדידת רמת הקיימות של החברות. המדד נקבע בהתאם למספר גורמים מרכזיים: מחויבות של החברות לאחת התכניות הבינ"ל המובילות המתייחסות לשינויי אקלים; ציונים גבוהים בתכנית CDP, המוכרת בשמה הקודם – Carbon Disclosure Project;

מידת השימוש באנרגיות מתחדשות במסגרת פעילות החברה; מידות שימוש האנרגיה ויצירת פליטות פחמן באופן ישיר על ידי החברה (Scope 1), ובאופן עקיף על ידי חברות בשרשרת האספקה שלה (Scope 2); ואופן השילוב של יעדי קיימות במודלים העסקיים שלהן.

יש לציין כי בתוך 500 החברות המובילות את תחום הקיימות בעולם יש גם שתי נציגות ישראליות-מקומיות מכובדות: טבע, ענקית הפארמה הישראלית, הממוקמת במקום ה-143 העולמי; ובנק לאומי, הממוקם במקום 480 העולמי, ואשר הקדים חברות עולמיות גדולות ומוכרות דוגמת – ענקית הלוגיסטיקה DHL (מקום 492), חברת התרופות העולמית בריסטול-מאיירס-סקוויב (מקום 494), או יצרנית הצעצועים המוכרת לכולם - Lego (מקום 495). 

לוגו שניידר אלקטריק  (צילום: שניידר אלקטריק)
לוגו שניידר אלקטריק (צילום: שניידר אלקטריק)

איפוס פליטות עד 2025
 
כעת נחזור למקום הראשון בטבלת דירוג החברות - שניידר אלקטריק, שקיבלה במדד TIME ו-Statista את הציון 88.86 מתוך ציון מירבי של 100 נקודות. החברה הציבה יעדים מאתגרים להפחתת הפליטות שלה, שבמרכזם הגעה למצב של איפוס פליטות הפחמן שלה עד שנת 2025. אלא שבמקרה של שניידר אלקטריק היא גם מסייעת ללקוחותיה להפחית את כמות פליטות הפחמן ולבצע התייעלות אנרגטית באמצעות סוויטה של פתרונות ייעודיים בעולמות ניהול האנרגיה.

החברה גם הציבה יעדי קיימות מפורטים ומדידים, וגם הובילה מהלך להפחתה של כמות הפליטות לאורך כל החברות הנכללות בשרשרת האספקה שלה. כמו כן, החברה קיבלה ציון "A" במסגרת תכנית ה-CDP למדידת פליטות פחמן, וזאת לאורך 12 שנים ברציפות. 

בתגובה להכרה נמסר משניידר אלקטריק כי היא הצליחה להפחית אצל לקוחותיה מאז 2018 פליטות פחמן בהיקף של 553 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני (שווה ערך לכמות הפליטות הנוצרת בצריכת 1.28 מיליארד חביות נפט). עוד נמסר כי 1,000 הספקיות הגדולות של החברה הפחיתו 27 אחוזים מכמות הפליטות מאז שהחברה הציבה יעדים בתחום.

פיטר הרווק, מנכ"ל חברת שניידר אלקטריק העולמית, ציין: "ההישג הזה הוא הוכחה למחויבות הבלתי חוזרת שלנו לאימוץ קיימות – ולשיבוץ שלה בכול דבר שאנו עושים. אנו נמשיך להתקדם ביעדי הקיימות שלנו ולהבטיח שכול בעלי העניין אצלנו יתרמו ליצירה של אימפקט חיובי ומתמשך".

פיטר הרווק, מנכ''ל שניידר אלקטריק העולמית  (צילום: שניידר אלקטריק)
פיטר הרווק, מנכ''ל שניידר אלקטריק העולמית (צילום: שניידר אלקטריק)

אז מי את שניידר אלקטריק?
 
חברת שניידר אלקטריק פעילה ביותר מ-100 מדינות. הכנסותיה בשנת 2023 עמדו על כ-36 מיליארד אירו, ומספר עובדיה בעולם עומד על כ-150 אלף. בליבת הפעילות שלה מצוי המעבר לדיגיטל של תחומי ניהול אנרגיה, התייעלות אנרגטית ואוטומציה תעשייתית.

בעולמות ניהול האנרגיה החברה פעילה בעיקר בתחומים של פיתוח וייצור מוצרים, מערכות, שירותים ותוכנה המסייעים לתעשיות, תשתיות, דאטה סנטרים, בניינים ובתים לעשות שימוש באנרגיה באופן בטוח, אמין ויעיל.

בעולמות האוטומציה התעשייתית החברה פעילה בתחומים של פיתוח וייצור פתרונות לניהול של מכונות, תהליכים תעשייתיים ומפעלים, ובנוסף גם פתרונות הגנת סייבר המיועדים להגן על סביבות תעשייתיות.

שלושה מהמפעלים של שניידר אלקטריק קיבלו הכרה כ- Sustainability Lighthouses על ידי הפורום הכלכלי העולמי – הכרה אותה קיבלו 17 מפעלים בלבד ברחבי העולם.

אילוסטרציה של מפעל חכם  (צילום: שניידר אלקטריק)
אילוסטרציה של מפעל חכם (צילום: שניידר אלקטריק)

החברה השקיעה במחקר ופיתוח בשנת 2023 סך הכול 5.6 אחוזים מהכנסותיה, והגישה כ-1,000 בקשות חדשות לפטנטים.

בנוסף, דגש מיוחד ניתן בשניידר אלקטריק לנושא של גיוון תעסוקתי. כך לדוגמא, החברה הציבה לעצמה יעד של גיוס 50 אחוזים נשים מכלל העובדים החדשים עד שנת 2025, כאשר לפי נתוני השנה שעברה עולה כי החברה כבר הגיע לנתוני גיוס נשים בהיקף של 41 אחוזים מכלל הגיוסים. 

בסניף הישראלי של החברה, המנוהל על ידי פיליפ ברמי, מועסקים כ-150 עובדים. החברה שותפה בהיבטי ניהול האנרגיה בפרויקטים לאומיים, דוגמת שדה התעופה הבינלאומי רמון הסמוך לאילת, עיר הבה"דים בנגב, חשמול רכבת ישראל, השדה הסולארי באשלים, ועוד. 

הכתבה נכתבה בשיתוף שניידר אלקטריק