הכתבה נכתבה בשיתוף FourSeason, BioHair ו-PRPclinic

הסטטיסטיקות מראות כי 80% מהגברים סובלים מבעיות של נשירת שיער. ומה שלא מטופל, רק הולך ומחמיר והופך להקרחה בלתי הפיכה. בשוק קיימות מרפאות איכותיות המספקות טיפולים לנשירת שיער ועל כך נדון כאן.

מאחורי הסטטיסטיקות ישנם סיפורים אישיים ונוגעים ללב. סיפורים על גברים המאבדים את הביטחון העצמי ואפילו מפחדים להגיע לעבודה. גברים שמתמודדים עם דחייה, מפסיקים לצאת לדייטים וחווים תחושות של חוסר אונים.

וכאשר מאבדים את הביטחון, מחפשים אחר הפתרונות שיעצרו את נשירת השיער. חלק מנסים טיפולים ביתיים ואפילו תרופות סבתא, אחרים פונים לטיפולים תרופתיים או שיטות טיפוליות שונות. וכאשר הם מתאכזבים מהתוצאות ולא רואים את השינוי, תחושות חוסר האונים והתסכול רק מתגברות.

אם התחושות הללו נשמעות לך מוכרות, אל תאבד תקווה. אם טיפול אחד נכשל, יתכן שזה לא היה הטיפול המתאים עבורך. ישנם גברים רבים שסובלים מבעיות של נשירת שיער, וחלקם גם ניסו טיפולים רבים עד שמצאו את הטיפול שהתאים עבורם. 

ניסיתי הכל אבל שום דבר לא עזר
נשירת השיער התחילה אצל לי-שי עוד מגיל עשרים. כל יום היה סופר את השערות על הכרית, מביט במראה בדאגה ומרגיש רע עם עצמו. הוא לא ציפה לבעיות שכאלו לפני גיל 40, אבל נראה שהן פגשו אותו בשלב מוקדם מאוד בחיים.

בתחילה ניסה את כל תרופות הסבתא הידועות, שמן זית, עלי מרווה, דבש… וכל רעיון אחר ששמע עליו. וכאשר זה לא עזר, תחושות חוסר האונים גברו. כאשר חבריו רצו לצאת לבילוי סוף השבוע ולפגוש בחורות, הוא רק הרגיש יותר את תחושות חוסר הביטחון. וזה היה רק עניין של זמן עד שהחל להימנע מכל אותן סיטואציות. 

לי-שי המשיך אל הטיפולים התרופתיים, וניסה תרופות בליעה כמו פרופסיה, שהביאו לשינוי מסוים, אך לא מעט תופעות לוואי שבפני עצמן הוסיפו למצוקותיו. 

”תמיד חשבתי שלא יהיה מנוס מהשתלת שיער, עד שפניתי לאחת הקליניקות המטפלות בנשירת שיער. שם גיליתי שישנו עולם שלם של פתרונות טיפוליים, מטיפולי פלסמה ועד הכנה רוקחית של תרופות לנשירת שיער; דבר המאפשר למקסם את התוצאות ולהפחית את תופעות הלוואי.“

כאשר לי-שי הגיע אל הקליניקה הוא נבדק על ידי רופא, כי לפני הכול זוהי בעיה רפואית. ושם בקליניקה הותאם עבורו טיפול המבוסס על מדע אמיתי. לא תרופות סבתא, אלא טיפול מקצועי המיושם על ידי רופא שהוסמך לכך. 

לי-שי אכן הגיע עם נשירה מאסיבית, ונזקק לסדרה של טיפולי PRP. אך לאחר מספר שבועות החל להרגיש שינויים קטנים. וכלל שהזמן עבר, מצבו רק הלך והשתפר ונראתה צמיחה חדשה בזקיקי השיער הרדומים. מה שכמובן החזיר לו את תחושת הביטחון העצמי.

משירות המילואים בעזה אל הקליניקה למניעת נשירת שיער
רונן, רווק בן 30 מאזור תל אביב, עובד בפרסום דיגיטלי וסך הכול נהנה מהחיים. אין לו בת זוג ומשפחה, אך הוא יוצא עם בחורות ומחפש קשר רציני. כמו בחורים רבים בגיל 30, גם רונן נקרא אל שירות המילואים בעקבות אירועי השביעי באוקטובר. כמו כולם המלחמה נפלה עליו בהפתעה והשפיעה עליו מאוד. 

בתור לוחם קרבי הוא ראה וחווה דברים קשים מאוד בשירות המילואים, ולמרות שבאופן אישי רק יצא עם כמה שריטות, עדיין התמודד עם שבועות ארוכים של מתח רב וחוסר שעות שינה. לאחר תקופת מילואים ארוכה, רונן שוחרר משירות המילואים וחזר לחייו. 

הוא חזר אל החיים הרגילים, השגרה שכולנו צריכים - לעבוד, לעשות קצת ספורט, לבלות עם חברים ולצאת עם בחורות. אבל כאשר סוף סוף חזר אל המקלחת הביתית והנוחות של הבית, הוא הביט במראה והרגיש שמשהו שונה. זה השיער שלו שהפך לדליל יותר. 

מעולם לא היה מוטרד מנושאים של נשירת שיער, ותמיד חשב שאלו הם דברים שמטרידים רק בחורות. אך מרגע לרגע הוא החל להיות מודע לכך שיש לו בעיית נשירה. זה פגע בביטחון העצמי שלו, ואפילו הוציא לו את החשק והביטחון לצאת עם בחורות.

כמו כולם, גם רונן פנה אל עזרת החבר מגוגל והחל לחפש מידע ובעיקר פתרונות לבעיית נשירת השיער. הוא מיד גילה שהוא לא לבד, שישנם גברים רבים הסובלים מנשירת שיער. חלקם משרתי מילואים ממש כמוהו המתמודדים עם נשירה בעקבות סטרס, אצל אחרים זה מסיבות אחרות.

בסופו של דבר רונו פנה לעזרה, וקבע פגישת ייעוץ באחת הקליניקות המטפלות בנשירת שיער. שם עבר אבחון על ידי רופא אשר המליץ על טיפול iPRF לנשירת שיער. רונן נדרש לסדרת טיפולים, אך השינוי הורגש במהירות. נשירת השיער התמתנה, וזקיקי שיער רדומים החלו להצמיח שערות.

”האמת שהייתי קצת ספקן לגבי הטיפולים, אבל מה שהוריד ממני את הסטרס זה כאשר ראיתי שבאמת נשירת השיער התמתנה לאחר הטיפול“, אמר רונן.

הקרב על השיער (צילום: PRPclinic)
הקרב על השיער (צילום: PRPclinic)

אישתי אמרה לי אתה סובל מנשירה
בשעה שגברים רבים, צעירים מיבגני התמודדו עם בעיות של נשירת שיער, יבגני דווקא חייך בהנאה. הוא כבר מגרד את גיל 40 ובלוריתו מתנפנפת… או לפחות כך זה היה לפני מספר שבועות. 

אחרי ששנים הבעיה פסחה עליו, לאחרונה הבחין כי שערו הופך להיות דליל. הוא הבחין בריבוי שערות על הכיור הלבן כאשר הוא מסתרק במקלחת, ונראה כי זוהי נשירה חריגה. 

לא צריך להתאמץ להסביר מדוע השיער שלנו הוא חלק מהזהות שלנו. וכאשר אנו חווים שינויים פתאומיים שכאלו, אנו מאבדים את הביטחון. אז אמנם יבגני כבר לא בחור צעיר שיוצא לדייטים, והוא כבר אבא לשני ילדים. אבל גם הוא מוטרד מהנושא, והוא מרגיש זאת בעיקר בתפקידו הניהולי כאשר הוא נמצא מול עובדיו

יבגני כבר לא ילד, והוא לא התפתה לכל מיני מקסמי שווא טיפוליים המבטיחים ניסים ושינויים מהיום למחר. הוא ניגש לנושא בגישתו הניהולית, בחן אלטרנטיבות, התייעץ והחליט לפנות לטיפול מקצועי שמתחיל באבחון רפואי. 

”התחלתי סדרת טיפולי PRP לנשירת שיער, הטיפולים עדיין לא הסתיימו אבל אני כבר רואה מגמה של שינוי“. 

הסוד לעצירת נשירת השיער
אז האם ישנה תרופת קסם לעצירת נשירת השיער? משהו שתמיד עובד אצל כל אחד ואחד? 

ישנן דרכים יעילות ומוכחות לעצירת נשירת השיער, אך אין תרופת קסם שתעבוד אצל כולם. והסיבה לכך היא לא רק השוני הביולוגי, אלא מכלול של סיבות ונסיבות שונות הגורמות לנשירה אצל כל אחד. ולכן אנו רוצים להעניק לכם 3 המלצות:

הניסיון של יבגני, לי-שי ורונן מלמד אותנו כי הדרך לעצירת נשירת השיער עוברת בהתאמה אישית של הטיפול. יש להיבדק על ידי רופאים היודעים לאבחן את הבעיה, להתאים את הטיפול וללוות את המטופל עד להשגת המטרות. 

ההמלצה השנייה היא לא להתמהמה בטיפול. כאשר השערות נושרות זקיקי השערות עדיין חיים, הם אמנם רדומים אך באמצעות הטיפולים הנכונים ניתן לעורר ולחזק אותם. אך כאשר זקיקי השערות מתים, כבר לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו והפתרון הוא רק השתלת שיער. לכן חשוב לטפל בבעיה בזמן. 

וההמלצה האחרונה שלנו היא על קליניקות מומלצות לטיפול בנשירת שיער. קליניקות בהן תוכלו למצוא צוות רפואי מיומן ומנוסה המעניק טיפולים בהתאמה אישית. הקליניקות המומלצות הן FourSeason, BioHair ו-PRP clinic. לכל קליניקה גישה טיפולית מעט שונה, אך בכולן ניתנים טיפולים ברמה גבוהה. 

אז אם גם אתם מרגישים כמו רונן, או עוברים את מה שקרה ליבגני ולי-שי, חשוב שתדעו שיש פתרון. 

הכתבה נכתבה בשיתוף FourSeason, BioHair ו-PRPclinic