הכתבה נכתבה בשיתוף physio-quantax

למי מאיתנו אין הרבה שאיפות, רצונות וכמיהה לחיים טובים ומלאים של הגשמה? כשהגוף שלנו לא במיטבו וכאבים גורמים למוגבלויות בתפקוד היומיומי שלנו, קיימת פגיעה לא מועטה בחדוות החיים ובביטחון העצמי שלנו להשגת מטרות ולמיצוי הפוטנציאל הגלום בנו.

אורח החיים הקצבי והאינטנסיבי של העידן הנוכחי גובה לא מעט מחירים מרבים מאיתנו. למזלנו, התפתחות המדע והטכנולוגיה עוזרים במתן מענה למגוון בעיות גופניות ובריאותיות, אבל מה עושים כשהולכים לאיבוד בין האפשרויות הרבות לטיפולים? איך ניתן לדעת מהו הטיפול שיביא את המפנה המיוחל? בדיוק בשביל זה הוקמה לפני שנתיים וחצי ע"י הפיזיותרפיסט, חסן שמא, קליניקה קוונטקס בת"א,

שמציעה מגוון רחב של אפשרויות טיפול לפציעות ספורט, כאבי מגב ומפרקים, טיפול בדלקות, שיקום אורטופדי, טיפולים בכאב, טיפולים בסחרחורות (ורטיגו) ועוד. בשונה מהרבה קליניקות ניתן לשלב בין מספר טכניקות טיפול ובהן: דיקור יבש כירופרקטיקה, גלי הלם, אמבט פרפין, טכניקות אוסטאופתיה וארטיקולציה, שחרור רקמות ERGON TECHNIQUE. על סוגי הטיפולים ואפשרויות הטיפול תוכלו לקרוא בהרחבה באתר האינטרנט של הקליניקה.

צמא ללמידה, צמא לעשייה
כבר 17 שנים שהפיזיותרפיסט, חסן שמא, עושה חיל בתחום עיסוקו. לאורך השנים רכש הכשרות במוסדות בינלאומיים מוכרים וידועים. לאחרונה שב חסן שמא מהשתלמות כירופרקטיקה בחו"ל, שהועברה ע"י רופא ממונטנגרו בעל שם עולמי.  

חסן שמא היה למטפל השני בארץ, שזכה להסמכה בטיפול בתדרים שיטה ANF - שיטה שאין בה שימוש בחומרים כימיים, ידידותית לגוף האדם, המאפשרת הגעה לתוצאות מיידית בתוך רבע שעה. הטיפול אידיאלי לבעיות אורטופדיות, נוירולוגיות, כאבים ובעיות במערכת החיסון.

שיטה זו חסן שמא משלב ומכניס לתוך הטיפול הפיזיותרפי, על מנת לקצר את תהליך החלמה בצורה משמעותית. אחת הטכניקות היא שיטת ergon - שיטה לשחרור הדבקויות של הרקמה. שיטה זו מאוד יעילה לטיפול בבעיות אורטופדיות, יעילותה מתבטאת בתוצאות מהירות בפרמטרים של הורדת כאב, שיפור טווחי תנועה ובעיות אורטופדיות.

לחסן שמא התמחויות בעוד מספר סוגי טיפולים ובהם: טיפול דיקור מערבי (דיקור יבש) - למעלה מ-12 שנים חסן שמא נותן מענה לפתרון בעיות אורטופדיות, בהן שחרור קשרים בתוך השריר. שיטה זו יעילה ומעניקה תוצאות מיידיות ומתאימה לספורטאים ולסובלים מכאבים בגב תחתון, כאבים צוואר ומיגרנות. 

למעלה מ-10 שנים שחסן שמא בעל מומחיות בטיפול בורטיגו (סחרחורות). ביכולתו לאבחן את הבעיה ממנה סובל המטופל - ורטיגו רגיל או ורטיגו כרוני, כך ניתן להתאים את הטיפול בקריסטלים או במנייר ע"י שיטות טיפול ייחודיות אותן פיתח עם השנים.

כמו כן, חסן שמא בעל מומחיות טיפול פה ולסת לאנשים שסובלים מכאבים במפרק הלסת, בעיה בפתיחת הפה, פציאליס. 

השליחות של חייו
חסן שמא בתחילת דרכו עבד כפיזיותרפיסט ברשת בתי האבות משען, בהמשך ניהל קליניקת פיזיותרפיה של הרשת במשכנה בחולון - בתקופה זו החל לשלב גם אלמנטים של אורתופדיה בעבדותו.

התחנה הבאה בקריירה הייתה במרפאה המרכזית של כללית בעיר אשדוד ולאחר מכן עבד במרפאה המרכזית של לאומית בראשון לציון ושילב גם עבודה ביתית עם קהל מבוגר.

לפני 12 שנים יצא לדרך עצמאית והשתלב בקליניקה בעיר מודיעין, שפעילה גם בימים אלה ובה מטפל 3 פעמים בשבוע במטופלים מהעיר וסביבתה. בנוסף, לפני כעשור החל לעבוד בעיר רחובות עם מטופלים נכי צה"ל ומטופלים פרטיים במצבים מורכבים מבחינה אורטופדית ונוירולוגית.

כאמור, לפני שנתיים וחצי הגיעה הבשורה הגדולה מבחינתו של הפיזיותרפיסט, חסן שמא, לעיר ת"א, ואלה הן הסיבות לדבריו: "לאורך השנים עבדתי בהרבה מקומות ולשמחתי, עבודתי זכתה להרבה המלצות ממטופלים.

לא אחת המרחק הגאוגרפי היווה מכשול עבור מטופלים והבנתי שעלי לעשות מעשה בעניין. אני שואף להנגיש את אפשרויות הטיפול שלי לקהל רחב, מהסיבה הזו החלטתי לפתוח קליניקה בת"א - שמאפשרת ליותר אנשים להגיע לטיפולים ולתת לעצמם אופק לחיים טובים יותר. בקלינקה בת"א הצטיידתי במכשור המתקדם ביותר, על מנת שאוכל להעניק למטופליי את אפשרויות הטיפול הטובות והמקצועיות ביותר.

בנוסף, עובד לצידי ספורתרפיסט מהשורה הראשונה בדמותו של אבי לנציאנו, שמתמחה בסוגים שונים פציעות שבינהם גם פציעות ספורט ויחד אנחנו עוזרים לאנשים להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרים גופניים. אבי גם מגיע לטיפולים ביתיים מטופלים ומטופלות מהגיל השלישי. בימים אלה אני עמל להכניס מטפלת לטיפולי רצפת האגן וכמו כן פועל למציאת קליניקה במקום מרכזי עוד יותר בת"א".

את הסיפוק הגדול ביותר שואב חסן שמא מהפידבקים מקהל המטופלים: יש הרבה מטופלים שהיו במצבים קשים ועברו אצל הרבה מטפלים ורופאים והגיע אלי כמוצא אחרון. תודה לאל הצלחתי בהרבה מאוד מקרים. עזרתי להרבה אנשים בפרק זמן קצר של חודשיים וחצי את בעיית כתף קפואה - בעיה שנחשבת לבעיה מאוד קשה וכרונית, כזו שלפעמים נדרש זמן של שנתיים עד להחלמה.

אני מייחס זאת לטיפול משולב המעניק תוצאה מקסימלית, תוך כדי הבנה עמוקה של הפתולוגיה: איך נוצרה הבעיה? מה גרם לה להחמיר? ואיך אפשר לשפר את המצב? כמומחה לענייני כתף קפואה, אני בדעה שלכל בעיה יש טיפול, אם מטפלים בה מההשורש.

לאורך השנים כמה ממטופליי היו מועמדים לניתוח בשל בעיות צוואר ופריצות דיסק. לשמחתי, הצלחתי בזכות עבודה מקצועית לחסוך מהם הגעה לניתוח ואת כל מה שקשור להשלכות ההחלמה והשיקום.

מה עוד צריך לדעת?
לקלינקת קוונטקס אין הסדר ישיר עם קופות החולים, אך לבעלי ביטוחים בקופות החולים כללית, לאומית ומאוחדת ניתנת אפשרות להשתתפות הקופה בעלות הטיפולים. קליניקת קוונטקס פועלת ברחוב אבן גבירול 63 בת"א - נגישה לבאים בתחבורה ציבורית. קיימת חניה בקרבת הקליניקה. 

הכתבה נכתבה בשיתוף physio-quantax