הכתבה נכתבה בשיתוף יוסי אביב

משיחות רבות עם מנכ״לים ובעלי חברות, במגזרים שונים, עלה כי אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עבורם הוא חוסר היכולת לקבל חיוויים, עדכונים והתראות עסקיות בפוש בזמן אמת על הנעשה בחברה. השיטות המסורתיות, כמו הסתמכות על עדכונים ידניים או המתנה לדיווחים יומיים, לא מספקות היום, ועוד יותר לא מספקות בתקופה מורכבת זו בה תגובות מיידיות יכולות להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. עיכוב בזרימת המידע יכול להוביל להחמצת הזדמנויות, לתגובות לא אפקטיביות למשברים, ובסופו של דבר, לאובדן הכנסות ו/או לאי מימוש יתרון תחרותי. 

טרנספורמציה דיגיטלית (הפיכת כל התהליכים בארגון למנוהלים על ידי תוכנות) וקבלת התראות מיידיות על הנעשה בחברה יאפשרו למנכ״ל לקבל החלטות המבוססת על מידע עדכני, בזמן אמת, ולהגיב במהירות לאירועים משמעותיים.

על פי חברת המחקר McKinsey, חברות שהפכו את התהליכים שלהם לדיגיטליים לחלוטין דיווחו על עלייה של-23% ברווחיות וירידה ממוצעת של-30% בעלויות התפעול וזאת לעומת חברות שלא שדרגו את התהליכים לדיגיטליים. בנוסף, סקר של Harvard Business Review  מצא ש-72% מהמנהלים טוענים שמידע ועדכונים שקיבלו בזמן אמת שיפרו משמעותית את יכולת קבלת ההחלטות שלהם.

דיגיטציה של הארגון חיונית לשמירה על יעילות תפעולית וגמישות עסקית. התהליך כולל אינטגרציה בין מערכות תוכנה שונות. איסוף הנתונים, ניתוחם והדיווח מתבצעים בצורה אוטומטית ומוצגים למנכ"לים ולבעלי החברות באמצעות דשבורדים (לוחות בקרה) מקיפים ומותאמים. היתרונות המרכזיים של דיגיטציה כוללים יעילות בזמן ובכ״א, הפחתת עלויות, שיפור של מהירות ואיכות קבלת ההחלטות, וצמיחה עסקית.

דשבורד מנכ״ל BizDT (צילום: Shutterstock)
דשבורד מנכ״ל BizDT (צילום: Shutterstock)

תארו לעצמכם תרחיש שבו מנכ”ל מקבל התראה בפוש על ירידה פתאומית במכירות  או על 25 לידים (פניות של לקוחות) שלא טופלו כבר יומיים, או התראה על עיכוב בשרשרת האספקה, או נפילת אתר החברה עקב מתקפת סייבר, או זמן המתנה חריג של 30 דקות במחלקת שירות הלקוחות.

עם התראות עסקיות אוטומטיות בזמן אמת מעוזר מנכ”ל וירטואלי, מנכ״לים ובעלי חברות יוכלו להתחיל את הטיפול בבעיות אלו באופן מיידי ולמנוע נזקים לחברה. רמה כזו של תגובתיות היא קריטית בסביבה עסקית דינמית ובלתי יציבה ואפשרית רק באמצעות דיגיטציה של התהליכים בארגון. על ידי הבטחת גישה רציפה ובזמן אמת לנתוני הפעילות, ארגונים יכולים לנווט את המורכבויות העסקיות, תוך שמירה על גמישות ועמידות בתנאי אי-ודאות.

יתרה מזאת, גם בתקופות יציבות, התראות עסקיות בזמן אמת הן חיוניות. מנהלים מבזבזים זמן  בבקשת דוחות ידניים ממנהלי ביניים והבטחת קבלתם. הדוחות בדרך כלל אינם מתקבלים בזמן אמת אלא אחרי שעות או ימים . כתוצאה מכך, עד שהמנכ”ל מתעדכן באירוע, ייתכן שכבר נגרמו נזקים כספיים או תדמיתיים משמעותיים.

יתר על כן, דוחות שעוברים דרך “הידיים” של המנהל המדווח עשויים להיות לא מדויקים, לא שלמים או להכיל טעויות. אפילו אם קיימת גישה למערכות החברה בזמן אמת, מנכ”לים צריכים מיוזמתם להתחבר למערכות, להפיק דוחות ולנתח את הנתונים בעצמם, דבר שלעיתים קרובות דורש זמן ומשאבים לא מעטים.

לסיכום, הסביבה העסקית של ימינו דורשת ממנכ"לים לקבל בזמן אמת עדכוני פוש על הפעילות של החברה שלהם. זה כבר ידוע שהיעדר מידע בזמן אמת מוביל לתוצאות שליליות, במיוחד בזמנים מאתגרים כמו אלו. אפשר לפתור את הבעיה הארכאית הזו על ידי דיגיטציה של תהליכים פנימיים ולקשר את כולם לדשבורד (לוח בקרה) אחיד ובניה של  עוזר מנכ"ל וירטואלי ששולח התראות בזמן אמת ומאפשר תגובה מיידית. השינוי הזה מייצר שיפור ביעילות, מפחית עלויות, ומבטיח שהמנכ"לים והחברות מוכנים לנווט במורכבות של הנוף העסקי של ימינו.  

המסר ברור: דיגיטציה של העסק והתעדכנות אוטומטית בביצועיו הם הכרחיים, אחרת אתם מסתכנים בלהישאר מאחור בסביבה המתפתחת במהירות והולכת ונהיית בלתי צפויה יותר.

יוסי אביב מייסד ומנכ”ל BizDT, חברה שמבצעת דיגיטציה לארגונים ומקימה עוזר מנכ”ל וירטואלי שמספק התראות עסקיות אוטומטיות בזמן אמת. 

BizDT.com | [email protected] | LinkedIn: Yossi Aviv

מקורות:

הכתבה נכתבה בשיתוף יוסי אביב