בניגוד למגמת העלייה ברווחי רשתות השיווק, רשת רמי לוי פרסמה דוחות חלשים יחסית. איש העסקים והבעלים של הרשת, רמי לוי, שוחח על כך עם ענת דוידוב בתכנית איפה הכסף ברדיו 103fm. 

בפתח דבריו אמר רמי לוי: "הרווח הגולמי שלי נמוך. מבחינתי המאזן לא מאכזב, הוא היה דווקא מצוין. הרווחנו שבעים מיליון שקל ברבעון. אותי זה משמח שאנחנו הרשת היחידה שלא ניצלה את המלחמה, ולקראת המלחמה הוזילה את הרווח הגולמי שלה יחסית לכל המחירים".

איך להפוך את הבית שלכם לחלל נעים ומרגיע עם עיצוב נכון  
את "הילד" שעשו ביסלי ואפרופו - טעמתם? | כל מה שחדש על המדף

סניף רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סניף רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לכתבים הכלכליים וכתבי הצרכנות אני אומר: כל מי שיודע לקרוא מאזנים יודע שכשהרווח הגולמי יורד – הורדת את המחירים, או שאולי השגת מחיר קצת יותר טוב לספק. דווקא בתקופת מלחמה, והמצב לא הכי טוב באנו לקראת הצרכנים שלי. אנחנו חייבים לחזק אותם", ציין.

לוי הסביר: "לצרכן יש כוח עצום. על קילו ענבים הוא צריך לשלם מקסימום עשרים שקל לקילו. מספיק לנו למכור הרבה ברווח קטן. יכול להיות שירקנים מוכרים יקר כי הם מוכרים קצת. האסטרטגיה שלנו היא להרוויח פחות באחוזים, אבל למכור הרבה".

לוי פונה לצרכנים ומציע - כך תשפיעו בעצמכם על יוקר המחייה: "בסקטור הציבורי אין תחרות, ולכן הן באופן שרירותי מעלים מחירים. בענף שלנו יש גיוון רחב על המדף. אם יש מוצר יקר, אל תקנו אותו. מוצרים מקבילים זולים לא פחות טובים, לפעמים אפילו יותר טובים. אם הצרכן יקנה בצורה חכמה, הוא גם יעזור להוריד את יוקר המחייה".

בסיום דבריו הדגיש לוי: "לא ננצל את התקופה, ולקראת החגים נעשה מבצעים יותר מעמיקים כדי לעזור לציבור. אנחנו לא מורידים במקום אחד ומעלים במקום אחר. אני מתחייב שהסל שלי יהיה הזול ביותר, וזה מה שנעשה".