ביסקוטי - ציון 9.5

קונדיטוריית ביסקוטי מציעה קולקציית חג שכוללת עוגת דבש מסורתית בשילובים מפתיעים, עוגיות, ועוגות מוס עשירות. 

טעמנו וחשבנו: התחלנו בטופיפי - עוגת דבש קלאסית במעטפת של אגוזי לוז, פקאן ומלך בטופי קרמל. זו עוגה אוורירית ועשירה, ולהפתעתנו לא מתוקה מדי. דגמנו גם האני גולד - שטרויזל שקדים, קרם נוגט ואגוזי לוז, קרם קפה וציפוי גלסאג' קרמל "מוזהב". עוגה יפהפייה וחגיגית, קרמית ורכה, מעט מתוקה אך ברמה נסלחת. לא ויתרנו על עוגת ביאנקה של ביסקוטי - קראמבל באטר קראסט, קרם גבינה וניל, עוגת דבש ושוקולד קריספי, קרם לוטוס, פחזניות פטיסייר דבש, ציפוי פרחי שנטילי וקרמל. עוגה מהממת ביופייה שתתאים למי שמדלג על ארוחת החג ומגיע רק לקינוח, כי פשוט אי אפשר להפסיק לאכול ממנה.

מחיר: 48־148 שקלים

מתוקה - ציון 9.5

במתוקה מציעים קולקציית עוגות על טהרת הרימונים והדבש: עוגות בחושות, סטריפ מוס רימונים וקאווה, פאי תפוחים וקרם שקדים, בחושות שמתאימות לנמנעים מגלוטן ובחושות מקמח תמי. 

טעמנו וחשבנו: דגמנו סטריפ מוס רימונים וקאווה – שכבות של טורט דבש דקיקות, שביניהן מוס וניל, מוס רימונים ופטל וציפוי של קאווה ורימונים. עוגה יפהפייה ומרעננת, אידיאלית לארוחת החג גם במראה וגם בקלילות שלה. אהבנו שטעמי הקאווה לא השתלטו והחמיאו לרימונים. ניסינו גם עוגה בחושה דבש ושזיפים שהייתה אוורירית ונמסה בפה בזכות השזיפים המתקתקים־חמצמצים. גם הבחושה דבש ותפוזים הייתה נפלאה.

מחיר: 48־69 שקלים

מתוקה (צילום: אתר header)
מתוקה (צילום: אתר header)

רולדין - ציון 9

רשת רולדין מציעה קולקציית עוגות דבש בשילובים מפתיעים: בננה לוטוס, קוקוס שוקולד לבן, קפה שוקולד קרמל, אמרטי משמש, בננה לוטוס, בסבוסה שקדים ועוד.

טעמנו וחשבנו: דגמנו עוגת דבש קוקוס שוקולד לבן  (בתמונה) - עוגת דבש פטיסייר קוקוס, שוקולד לבן ושבבי קוקוס - רכה ואוורירית עם טעמים עשירים של קוקוס ודבש מעודן. עוגה נהדרת שהיינו שמחים לקבל ללא הציפוי שלה, שהופך אותה למתוקה מדי. עוגת הבננה לוטוס הייתה טעימה ומפתיעה עם טעמים מאוזנים של דבש ולוטוס, פחות של בננה. אהבנו את הפיצוחים מלמעלה שהוסיפו קראסט. קינחנו בדולצ’ה פקאן - דקוואז לוז פקאן, קריספי פייטה, קרמו דולצ’ה ושונטי קרמל, שסיפקה ביס מענג ואגוזי. עוגה יפה למראה שלא חוטאת במתיקות יתר.

מחיר: 38־149 שקלים

קולקציית ראש השנה רולדין - דבש קוקוס שוקולד לבן  (צילום: רונן מנגן)
קולקציית ראש השנה רולדין - דבש קוקוס שוקולד לבן (צילום: רונן מנגן)

בוטיק סנטרל - ציון 9

רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעה עוגות וקינוחים על טהרת הדבש, התפוחים והתמרים. בין החידושים: עוגת בקלאווה אגוזים, דבש ותפוחים בקרם מלבי, עוגת מסקרפונה תפוחים בדבש ורוזמרין, עוגת דבש עשירה עם תמרים ואגוזים ועוד.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את הבקלאווה, שהפתיעה אותנו: שכבות עלי פילו, שביניהן שכבות עשירות של אגוזים, דבש ותפוחים עם טופינג של קרם מלבי ועלי ורדים; טעמים מובהקים של בקלאווה, רק בלי תחושת הכבדות ומתיקות היתר. המסקרפונה תפוחים בדבש ורוזמרין היא עוגה יפהפייה במילוי ז׳קונד שקדים, תפוחים בדבש ורוזמרין, צנוברים מקורמלים עם טופינג של גלסאז׳ תפוחים ומקרון וניל. המילוי הנהדר והקראנצ’י מסתתר בתוך קרם עשיר ומעט כבד. עוגת הדבש הקלאסית עם שקדים, אגוזים ותמרים לחים - הייתה מצוינת ורכה.

מחיר: 46־158 שקלים

בוטיק סנטרל 22  (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל 22 (צילום: טל סיון ציפורין)

טאטי - ציון 9

טאטי בייקרי מציעה קולקציית עוגות דבש קלאסיות, עוגת מדוביק מרהיבה, טארט תפוח בדבש וחלת חג העשויה מבצק קרואסון חמאה.

טעמנו וחשבנו: טעמנו טארט תפוחים (בתמונה) - מניפת תפוחי עץ מקורמלים בדבש וקרם שקדים על בצק פריך. הבצק הוא אחד הטעימים שאכלנו, ומעליו שכבות דקיקות של תפוח. זו עוגה מאוזנת, בין הבודדות שלא היו מתוקות מדי. כיף לאכול אותה חמה, אך היא מצוינת גם כשהיא קרה. דגמנו גם את חלת החג מבצק קרואסון חמאה - החלה הייתה קראנצ’ית מבחוץ וכל כך רכה מבפנים. תוספת מפתיעה לכל ארוחת חג.

מחיר: 32־139 שקלים

טאטי - טארט תפוחים מקורמלים בדבש  (צילום: דניאל לילה)
טאטי - טארט תפוחים מקורמלים בדבש (צילום: דניאל לילה)

WLYT - ציון 9

השף־קונדיטור שגיא מלר מקבוצת WLYT שכוללת גם את קפה נורדיניו יצר קולקציית עוגות מגוונת ומרשימה.

טעמנו וחשבנו: טעמנו את עוגת המדוביק תפוז ופקאן - שכבות של בצק דבש, קרם שמנת חמוצה, ריבת תפוז ופקאנים – שסיפקה ביס מאוד קרמי, הדרי לא מתוק מדי, אבל מאוד עשיר. טעמנו גם פאי תפוחים עטוף כולו בצק פריך וממולא בתפוחים מקורמלים, קינמון, וניל ולימון בתוספת צימוקי אוכמניות. התפוחים הקראנצ’יים והלימון וניל הקפיצו את העוגה.

מחיר: 160־140 שקלים

wlyt (צילום: ליאל סאנד)
wlyt (צילום: ליאל סאנד)

קונדיטוריית מימי - ציון 9

בקונדיטוריה מציעים עוגות קלאסיות בשילובים מדליקים במיוחד כמו עוגת דבש הדרים מבושמת ללא גלוטן, שושני בריוש ותפוחים מקורמלים, טארט תפוחים, מסקרפונה וקרמל ועוד.

טעמנו וחשבנו: הפייבוריטית שלנו היא עוגת דבש קרמל וקפה (בתמונה) מדהימה הבנויה משכבות דקואז’ שקדים עם קרם קפה וקרמו דבש, מלאה בניחוחות קפה מתוק־מר, רכה ובעיקר יפהפייה. העוגה השנייה שקנתה אותנו היא עוגת כתר תפוחים מרשימה במיוחד מדקואז' שקדים, פטיסייר וניל, טופי קרמל ותפוחים מקורמלים, מעוטרת בשנטילי וניל ושקדים מקורמלים - התיאור לבד מסביר כמה היא יפה ועשירה. היופי הוא שהיא ללא קמח. יש בה קרמליות וקראנץ’, והיא מעניקה ביסים רכים שמשלבים טופי ומתיקות של תפוחים - באמת שילוב מופלא.

מחיר: 134־136 שקלים

עוגת שכבות קפה ודבש של במימי  (צילום: דניאל לילה)
עוגת שכבות קפה ודבש של במימי (צילום: דניאל לילה)

מייזון קייזר - ציון 8.5

מייזון קייזר מציעה קולקציית עוגות דבש ותפוחים, כשכלת השמחה היא הסברינה שעושה קאמבק.

טעמנו וחשבנו: הסברינה – עוגה אישית בסירופ דבש וקלבדוס ממולאת בקרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים - היא עוגה נוסטלגית, שתתאים מאוד לחובבי המתוק המוגזם. הבצק שלה היה טוב והוא מולא בקרם פטיסייר מעט כבד. חתיכות התפוחים מתחת הקלילו את המתיקות. קצת פחות קלבדוס, והיא הייתה מושלמת. ממנה עברנו לעוגת דבש בחושה עם אגוזים, שהייתה שיר הלל לקלאסיות. יש לה טעמי דבש מובהקים ואגוזים שמקפיצים את הטעמים. קינחנו בפיננסייר דבש עם פייטה, שנטי וניל וג׳אנדויה ומילוי תפוחים מקורמלים - עוגה יפה, מעניינת ומגרה עם משחק מרקמים מצוין. גם פה המתיקות מוגזמת לטעמנו, וחבל. עם זאת, היה קשה להפסיק לנשנש ממנה.

מחיר: 35־179 שקלים

ראש השנה 2022 מייזון קייזר  (צילום: אפיק גבאי)
ראש השנה 2022 מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)

בבקה - ציון 8.5 

בבבקה מציעים קולקציית עוגות קלאסיות כגון עוגות בחושות ופסים. 

טעמנו וחשבנו: דגמנו את עוגת הברד פודינג תפוחים וריקוטה ואת עוגת הריקוטה מסקרפונה ותפוחים, שבעינינו הן הדבר הנכון ביותר כעוגה לא כבדה לאחר הארוחה. העוגות רכות, עשירות בטעם ובעלות מתיקות מאוזנת. אין בהן את הכבדות של עוגה מחומרי גלם שמנים בזכות השימוש בריקוטה ולא בשמנת.

מחיר: 64־69 שקלים

בבקה (צילום: סופגי)
בבקה (צילום: סופגי)

מאפיית לחמים - ציון 8.5 

המאפייה מציעה שלל מוצרים, בהם חלת דבש, חלת קובנה תאנים, מגוון עוגות דבש ותפוחים ושאר קינוחים המבוססים על דבש.

טעמנו וחשבנו: טעמנו את חלת הדבש העגולה, שהייתה שובת לב במראה והגיעה מעוטרת בשלל גרעינים מסוגים שונים, ובמרכזה כלי מחרס שבו ניתן לשים מטבל או שמן זית. חלה נהדרת, רכה ונימוחה עם מתיקות קלילה. אחריה ניסינו עוגת דבש והדר – עוגת דבש בחושה קלאסית שעברה שדרוג בטעמים ובמראה. הטופ שלה מעוטר בזיגוג לימוני ובפירות הדר מסוכרים, מקלות קינמון, פקאנים ופקעות ורדים. כל אלה מדגישים את הטעם ההדרי שמשתלב טוב עם הדבש. היינו מוותרים על מקלות הקינמון הלא אכילים, אבל הם בהחלט תרמו לארומה. 

מחיר: 42־140 שקלים

ראש השנה מאפיית לחמים  (צילום: דניאל לילה)
ראש השנה מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)

שמו - ציון 8.5 

קונדיטוריית שמו מציעה קינוחים על טהרת התפוחים והדבש.

טעמנו וחשבנו: דגמנו דולצ’ה, מוס דבש - שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד ולרונה. זו עוגה טעימה שהזכירה לנו חטיף קינדר בואנו. אהבנו את משחקי השכבות, הקראנצ’יות והרכות. ניסינו גם את עוגת הג’פונז (בתמונה) - עוגת שכבות של ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש. זו עוגה שהייתה אהובה על כל הטועמים וכללה שכבות־שכבות של כל טוב, שהתרכזו לביס אלוהי. הנראות והקישוטים פה עשו חלק גדול מהעבודה. חובבי הבחושות ימצאו כאן מגוון עוגות. אנחנו ניסינו את עוגת הדבש הקלאסית שהייתה טעימה ונוסטלגית, אם כי מעט דחוסה.

מחיר: 42־190 שקלים

שמו - עוגת ג'פונז  (צילום: דניאל לילה)
שמו - עוגת ג'פונז (צילום: דניאל לילה)

לה גוטה פטיסרי - ציון 8.5

הפטיסרי הצרפתי של הקונדיטורית אורלי כץ מציע קולקציית עוגות המשלבות את סמלי החג על טהרת הפטיסרי הצרפתי הקלאסי. 

טעמנו וחשבנו: דגמנו את המדוביק (בתמונה) - עוגה עם 12 שכבות דקיקות של בצק דבש מקורמל, מופרדות בקרם שמנת חמצמצה ובטופ מוס דבש אוורירי ושוקולד דולסה. עוגה מענגת שמצליחה להיות עשירה, אך לא מוגזמת. אהבנו את הקרם העדין שאיזן את כל העומס. ניסינו גם את הטארט תפוחים דלישס של אורלי, שהגיע בבצק פריך ומצוין עם קרם שקדים וניל, קומפוט תפוחי סמית׳, ומעליהם מניפת תפוחים שנתנו פרשיות וחמצמצות קלה. עוגה יפה וטעימה.

מחיר: 35־120 שקלים

לה גוטה פטיסרי (צילום: אורלי כץ)
לה גוטה פטיסרי (צילום: אורלי כץ)

קונדיטוריה שני - ציון 8

הקונדיטוריה מציעה שלל מארזי חג מתוקים, לצד קולקציה גדולה של קינוחי חג, בהם עוגות בחושות, גבינת פירורים בדבש, פאי תפוחים ועוד. 

טעמנו וחשבנו: ניסינו את המארז שכלל עוגיות פירות יבשים, דובשניות אמרנה פיסטוק, שטרודל תפוחים מיני וצנצנת דבש התשבי. אהבנו בעיקר את העוגיות שמאפשרות לקחת ביס אחד קטן ומלא כל טוב. הדובשניות היו טובות, רכות ועם טעם אמרנה קל. השטרודל תפוחים היה הפייבוריט של כולם עם בצק דקיק שמתפצפץ בפה ורכות נפלאה של תפוחים.

מחיר למארז: 169 שקלים

קונדיטוריה שני - ראש השנה 2022  (צילום: יפעת כהן)
קונדיטוריה שני - ראש השנה 2022 (צילום: יפעת כהן)

מונייר - ציון 8

בקייטרינג מונייר מציעים מגשי אירוח מעוצבים בגרסאות מלוחה ומתוקה. בגרסה המתוקה הם מציעים עוגות דבש, אקלרים, מוס רימונים, טארטלט שקדים ותפוחים, טראפלס תמרים, ג’ין רימונים ומקרונים בטעם תפוח. 

טעמנו וחשבנו: התחלנו בפחזניות כי לא עמדנו בפיתוי. הן נפלאות עם בצק מושלם וקרם שפשוט נמס בפה. קינוח מצוין ולא כבד לערב החג. משם המשכנו לטארט תפוחים עם בצק נהדר שהחזיק מצוין את כל הקונסטרוקציה. מעל התפוחים היה קראמבל שנתן עוד קראנץ’ כיפי.

מחיר למארז: החל מ־170 שקלים

קייטרינג מונייר מציע קולקציית מגשי אירוח מיוחדים לחג  (צילום: אפיק גבאי)
קייטרינג מונייר מציע קולקציית מגשי אירוח מיוחדים לחג (צילום: אפיק גבאי)