חברת תנובה הודיעה הבוקר (שלישי) כי החל מהיום היא תספק את מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב על פי המחירון החדש והמעודכן. מוצרים אלו יסופקו לצד מוצרי החלב בפיקוח והמוצרים שתנובה הודיעה שלא תעלה בהם את המחירים.

מוצרי חלב מפוקחים דוגמת חלב ניגר, עמק במעדניה, שמנת מתוקה 38% וגבינה לבנה, ומוצרי חלב ותחליפיו לא מפוקחים שמחירם לא עלה דוגמת קוטג׳, יוגורט תנובה לבן, חלב נטול לקטוז וחלב סויה תכלת. מהחברה נמסר כי כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה.

בשבוע שעבר הודיעה תנובה ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחירון מוצרי החלב הלא מפוקחים ומוצרי תחליפי החלב בשיעור ממוצע של כ-4.7%. מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה בכ-24% מאז שנת 2019, וכן חומרי גלם נוספים, כמו פולי סויה שמחירם עלה ב-46% ושיבולת שועל שמחירה עלה ב-43% בשנתיים האחרונות.

"אם אנחנו צריכים לספוג - נספוג כדי לשרת את הצרכן"

על רקע עליית המחירים בתנובה שוחחו ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM עם איש העסקים רמי לוי, הבעלים של רשת "רמי לוי שיווק השקמה", אשר התייחס לדברים.

"קודם כל אצלנו בסניף, בינתיים המחירים לא עולים", הכריז לוי בפתח השיחה. "אנחנו בדין ודברים עם הספק. מחירי החלב הגולמי עלו ב־25 אחוזים, הוא רוצה לעלות ב־4.7 אחוזים. אנחנו בוחנים כל דבר לגופו, זה לאו דווקא רק תנובה. כל מי שרוצה לעלות מחירים אנחנו לא תמיד מאשרים. בודקים, בוא נראה מה יהיה. המדפים מלאים, המחירים היום לא יעלו, הצרכנים צריכים להבין שבינתיים אנחנו נלחמים".

באשר לתלות בחברת תנובה מעצם היותה ספקית מוצרים רבים, הבהיר: "מה שקורה בתנובה, באמת החלב הגולמי עלה ב־25 אחוזים. פה עכשיו אנחנו צריכים לדבר על הדבר העיקרי - צריכים לייצר תחרות במדינת ישראל, להוריד את כל המכסות, לפתוח את השוק באופן חופשי שיאפשר לייבא מוצרי חלב באופן חופשי ואז תהיה פה תחרות והצרכן יחליט מה הוא רוצה לקנות. מבטיח שכשזה יהיה המחירים יהיו הרבה יותר זולים בעשרות אחוזים. זה מה שצריך לעשות".

רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לאורך כל הדרך הסל שלנו הזול ביותר ובהרבה אחוזים, אנחנו נמשיך לדאוג לצרכנים שלנו. זה מה שאנחנו עושים. אם אנחנו צריכים לספוג אנחנו נספוג כדי לשרת את הצרכן. זה 4.7 אחוזים, זה לא קצת זה נכון, מצד שני באמת - אם אנחנו רוצים לטפל ביוקר המחיה, זה לא יוקר המחיה, יש הרבה דברים אחרים מעבר לזה, הזוגות הצעירים וכל אלה שאין להם ושיש להם פחות משלמים הרבה יותר איפה שלא צריך לשלם", הדגיש.

גבינות של ''תנובה'' (צילום: אבשלום ששוני)
גבינות של ''תנובה'' (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, כאשר נשאל האם נכון להיום הוא לא מעלה את מחירי תנובה, השיב לוי כי "גם מחר זה לא יעלה". עוד התייחס לדין ודברים עם יוניליוור, אשר גם הם העלו את מחירי המוצרים: "כרגע עוד אין חדש עם יוניליוור, יש חוסר של חלק מהמוצרים. בסוף נגיע להסדר. אנחנו רואים מעבר של לקוחות לקנות מותגים פרטיים או אחרים כי הם מבינים שגם המותגים הפרטיים וגם האחרים לא פחות טובים ולפעמים אפילו יותר טובים. מוצרים שאין על המדף, שחסרים, עלו ב־90־80 אחוזים".

"אם אני מוכר מותג של תלמה או שלי אני מרוויח עליהם אותו דבר פחות או יותר. זה עשה טוב לצרכן כי הוא שילם הרבה פחות במותג הפרטי שלי", סיכם.

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM