עליית מחירים נוספת: חברת אסם נסטלה עדכנה היום (חמישי) את מחירון הקמעונאי של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע כולל של 3.4%, מה שיביא להתייקרותם.

כזכור, בשנה שעברה עמדה אסם במוקד סערה ציבורית כאשר החליטה על עליית מחירים, אך בעקבות הלחץ הציבורי חזרה בה. "החלטה זו התקבלה למרות העובדה כי בשנה האחרונה החברה חוותה התייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה. כחברה העומדת בחוד החנית של תעשיית המזון הישראלית מזה 80 שנה, וכחברה שמעסיקה 4,000 עובדים בישראל ומפעילה שמונה מפעלים, אשר רובם בפריפריה, ומוצרינו הם סמל הישראליות היפה והטובה, ומתוך רצון אמיתי להיות קשובים לרחשי לבם של הציבור בישראל, החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל", נמסר אז מהחברה.

בחברה טוענים כי המהלך מתבצע עקב "התייקרויות חסרות תקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע ואנרגיה". עוד ציינו בחברה כי בשנתיים האחרונות מחירי החיטה התייקרו ב-60%, מחיר רכז עגבניות התייקר בכ-40%, ומחירי הקפה עלו בכ-45%.

כמו כן על פי טענתם, מחירי הסוכר רשמו עלייה של כ-28%, השמנים – בכ-50%, חיטת דורום לפסטה – בכ-75%, תירס – בכ-33% והסויה – בכ-13%. החברה מסרה כי ההתייקרות לא תחול על מוצרי התינוקות.