הכתבה נכתבה בשיתוף מאיירס

ובכן, הסיבה היא פשוטה, בהתאם למצב הכללי במשק, גם עלויות הפרסום התייקרו, התחרות על הצרכנים הולכת וגוברת כל הזמן וגם אחזקת כוח אדם הפכה לעסק יקר יותר. בקיצור, הקמה וניהול של אתר חנות שמוכר באינטרנט הוא לא בהכרח משתלם.

למרות הנתונים הללו, דווקא בתקופה זו אתר הנעליים מאיירס משיק פעילות חדשה באתר חנות שהוא לא סתם עוד אתר, אלא מיזם שמיועד לפעול לטובת המשווקים ובעלי חנויות, וגם לטובת קהל הצרכנים. 

באתר מאיירס נעליים שקיים כבר 8 שנים, מוצעים מותגים מובילים כמו נעלי ניו באלאנס, נייק, אדידס, אסיקס ועוד. האתר משווק נעליי מותגים מקוריות במחירי מבצע משתלמים, ותהיו בטוחים שלא תמצאו במאיירס זיופים. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם ספקים מורשים של מותגי הספורט המובילים בעולם מזה שנים, ועכשיו גם עם חנויות הנעליים השונות ברחבי ארץ.

בחברת מאיירס זיהו בעיית זמינות, מלאי ויכולת אספקה אצל בעלי חנויות בענף האופנה וההנעלה בארץ. רוב החנויות והיבואנים נשארים עם מלאים אחרונים שקשה להיפטר מהם, ושם טמון הרווח של בעלי החנויות. 

בחברת מאיירס חשבו על פתרון, לעשות איחוד של כל המלאים של החנויות בישראל ולשווק את המוצרים הללו במחירי מבצע. המלאי הגדול והזמין שמרוכז כולו במקום אחד, יגדיל את כוח המכירה של החנויות ויחסוך להם בהוצאות תפעול ופרסום. 

איך עושים את זה? על ידי תוסף שפותח במיוחד לאתר מאיירס ומאפשר לקסם לקרות, פנינו אל עודד אגמון מהחברה כדי להבין מה עומד מאחורי הרעיון והפיתוח, ואיך זה יכול לשנות את פני התחום בארץ לטובת החנויות והלקוחות כאחד. 

יש פה רעיון אבל למה שחנויות לא יקימו אתרי אינטרנט בעצמם כדי לפתור את בעיית המלאי?
"פיתחנו תוסף מיוחד באתר שלנו שיודע להתממשק לרוב מערכות ניהול המלאי המוכרות, וכך מלאי האתר יתעדכן בלייב, ישירות לאתר מרקט פלייס הוותיק והמוכר. להקים אתר אינטרנט ללא הבנה מעמיקה בתחום וגב כלכלי גדול אינו יכול להיות רווחי, מה גם שזה דורש השקעה של עובדים, לוגיסטיקה והוצאות פרסום.

לנו יש את המשאבים הנדרשים לכך בעוד שלהרבה מאוד חנויות אין את היכולת הזו, וגם אם היכולת ישנה, הם לא יכולים לעמוד בה לאורך זמן. אנחנו בעצם חוסכים לבעלי העסקים הוצאות קבועות ששוחקות את הרווח השולי וזה משמעותי מאוד, אתר מאיירס דואג לשמור על הרווחיות של חנויות הנעליים כדי ששיתוף הפעולה הזה באמת ישתלם עבורם, באתר נחשוף את הסחורה שלהם לפלח שוק גדול יותר ובכך נגדיל להם את המחזור החודשי שלהם ללא הוצאות או התחייבויות נוספות מצידם."

זאת אומרת שמצד בעלי החנויות אין שום התעסקות או התחייבות מבחינת הוצאות?
"בדיוק. שירות הלקוחות, השילוח והפרסום עלינו. אנחנו לוקחים את כל כאב הראש של האופרציה תהליך המכירה וההתקשרות עם הלקוח לרבות אספקת המוצר, שירות וניהול לוגיסטי של שילוח. כל זאת ללא שום התחייבות מצד בעל החנות."

אז למה אתם עושים את זה בכלל?
"כמובן שזה כדאי ונכון מבחינה כלכלית גם לחברה שלנו. הרווח שלנו הוא מעמלות מכירה אך עדיין ללא שום התחייבות מצד בעל החנות. כלומר, בעל החנות יכול לבחור בכל עת אם להמשיך או לעזוב, כל עוד זה משתלם לו ומכאן שגם לנו הוא ימשיך, העובדה היא שרק השקנו את הפיתוח לא מזמן וכבר עובדים איתנו שתיים מרשתות ההנעלה הגדולות בישראל וכ-25 חנויות פרטיות וזו רק ההתחלה."

אתר הנעליים מאיירס משיק מרקט פלייס חדש –   כל המותגים במחירים שווים במיוחד (צילום: מאיירס)
אתר הנעליים מאיירס משיק מרקט פלייס חדש – כל המותגים במחירים שווים במיוחד (צילום: מאיירס)

אז איך כל הקדימה הזו נעשית בפועל ברמה הטכנית?
לאחר ההתממשקות למערכת ניהול המלאים של בעל החנות נוכל להתחיל לשווק ולחשוף את המוצרים לטראפיק (תנועת גולשים) הקיים באתר כדי למכור את המוצרים במחיר הכי זול שבעל החנות החליט למכור את המוצר.

יש לנו כיום כ-400,000 כניסות לאתר בחודש עם אחוז נטישה נמוך, ובעצם יש לנו קהל גולשים נאמן ורחב שהולך וגדל כל הזמן. הקהל הזה הוא קהל היעד הרלוונטי לכל אותם בעלי חנויות ואנחנו מנגישים להם אותו. 

זה עובד באופן כזה שכשתיכנס הזמנה בעל החנות יקבל עדכון במייל לארוז בשקית את המוצר תוך 24 שעות וזהו, משם זה עובר לטיפולנו. 
שליח מטעמנו יגיע לאסוף את המוצר מהחנות ויספק ישירות ללקוח תוך שני ימי עסקים.

גם שירות הלקוחות הכולל החלפות / החזרות יבוצע על ידנו. בסוף החודש בעל החנות יקבל את כספו בניכוי העמלה בהעברה בנקאית, קל ופשוט."

מה הערך המוסף של כל האופרציה הזו למה זה כל כך כדאי?
"ככל שנאחד יותר בעלי עסקים תחת האתר יהיה יותר כוח מבחינת שחיקת העלויות פחות עבודה ואפס התחייבויות. זה גם נועד לעודד התפתחות והתייעלות של הענף במשק הכללי בארץ.

ענף הקמעונאות הוא לא פשוט, הרבה מאוד עסקים סוגרים אתרי חנויות או את העסק באופן כללי עקב הוצאות גבוהות לעומת תזרימים לא מספקים וחוסר יכולת לעמוד בקצב ההתאמות בשוק המסחר הדינאמי והתחרותי מאוד היום. אנחנו רוצים שבסופו של דבר להועיל לענף ההנעלה והאופנה."

מה האתר מציע מבחינת מחירים? מה היתרון עבור הצרכנים?
"לאחר שהצלחנו לחסוך בכל עלויות התפעול נוכל להציע את המחיר הטוב ביותר ללקוח הקצה. ככה שגם קהל הצרכנים מרוויח כאן, אותם מוצרים במחירים נוחים יותר."

איך כל העוגה מתחלקת בצורה שהיא משתלמת לכל הצדדים?
"בסוף העמלה שנלקחת על ידי אתר מאיירס מוצעים יוצאת נמוכה יותר ברמה הכספית מאשר הוצאות תפעול של אתר או חנות בודדים, זה מתחיל ונגמר בזה."

למי זה מתאים?
"לבעלי חנויות שאין להם אתרים ורוצים להתחיל לשווק ולמכור באונליין, וכמובן להגדיל את המכירות ואת פלח השוק שלהם. כמו כן זה גם מתאים מאוד לבעלי עסקים שיש להם אתרים אך לא רווחיים מספיק ובשל עלויות התפעול ששוחקות את הרווח."

הכתבה נכתבה בשיתוף מאיירס