הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט

החלטתם להביא חבר חדש הביתה? איזה כיף! כלב מכניס הביתה שמחה, כמויות של אהבה ומהר מאוד הוא הופך לחבר הכי נאמן ואוהב שיש. באותה נשימה, חשוב לזכור שכמו שהגעה למקום חדש יכולה להיות חוויה מלחיצה עבורנו, כך התקופה הראשונה יכולה להיות מלחיצה עבור הכלב שזה עתה נכנס הביתה. כך תוכלו לצלוח את תקופת ההסתגלות, להעניק לכלב חיים מאושרים – ולקבל המון חום ואהבה חזרה. 

יצירת סביבה מותאמת לכלב החדש
אחת הדרכים להיערך להגעה של הכלב החדש היא באמצעות בחירת המקום המתאים עבורו בבית: הכוונה היא בעיקר לבחירת אזור השינה והמנוחה שאתם מייעדים לכלב החדש שלכם, בין אם החלטתם לקחת כלב בוגר או גור.

כדאי לבחור מקום פנוי בבית, בסביבה שבה אתם נמצאים חלק גדול מהזמן, למשל בסלון. תוכלו לרכוש מזרון או מיטה מיוחדת לכלבים ולהניח אותה שם יחד עם צעצועים, ליד קערת האוכל והמים, כדי להעניק לכלב תחושת ביטחון וגם את האפשרות לשהות במחיצתכם.

יש חדרים בבית שתרצו שהכלב לא יכנס אליהם? כדאי לוודא שיש לכם איך לסגור את החדר, במיוחד אם מדובר על גור שצריך להרגיל אותו לעשות צרכים בחוץ. כלבים צעירים נוטים גם לקחת חפצים מרחבי הבית וללעוס אותם, ולכן כדאי לוודא שהחפצים היקרים לכם (גם אם מדובר בנעליים שאתם אוהבים) נמצאים במקום בטוח. במידת הצורך אפשר לרכוש גדר מתאימה, איתה תוכלו לסגור חללים בבית באופן חלקי. במקרים מסוימים ניתן לרכוש כלוב אילוף – מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים לצורך שימוש נכון.

חשוב לכם שכל בני המשפחה יטפלו בכלב, יוציאו אותו לטייל, יתנו לו מים ואוכל בשעות קבועות ועוד? הגדירו מראש את התפקידים והשאירו קצת מקום לגמישות: אחרי הכל, אתם עדיין לא ממש מכירים את הכלב החדש והוא עשוי להפתיע אתכם.

הכנת מרחב ייעודי מחוץ לבית
יש לכם חצר או מרפסת שאמורים לשמש את הכלב חלק מהזמן? חשוב לצייד אותם במלונה או מקום מוצל, מזרון נוח לשכב עליו, מחסה מהגשם וכמובן כלים למים ואוכל. בכל מקרה חשוב לזכור: כלבים לא אוהבים להישאר לבד, במיוחד לא בתקופת ההסתגלות הראשונה. 

רכישת אוכל ואביזרים חיוניים
לקראת ההגעה חשוב לוודא שיש לכם בבית את כל מה שצריך לגידול כלב בריא, שמח ונינוח. הנה כמה מהדברים החשובים:

  • אוכל לכלבים – בחרו אוכל שמתאים לגיל הכלב, לגודל שלו ולמצבו הבריאותי. אם אתם לא בטוחים, התייעצו עם הווטרינר.
  • צעצועים – חשוב לרכוש צעצועים מותאמים ספציפית לכלבים, כאלה שעשויים מחומרים עמידים וחזקים, שיוצרים עניין ויכולים לספק לכלב שעות של משחק והנאה.
  • קערות לאוכל ומים – בחרו קערות מחומר עמיד וחזק, בגודל שמתאים לכלב.
  • קולר ורצועה – יאפשרו לכם לטייל עם הכלב בחוץ, להוציא אותו לעשות צרכים בצורה בטוחה ונוחה וגם יוכלו לשמש למטרות אילוף ואימון.

הכנות לקראת הגעת כלב חדש הביתה (צילום: pexels)
הכנות לקראת הגעת כלב חדש הביתה (צילום: pexels)

לסייע לכלב להסתגל לכללי הבית
כל כלב, מכל גזע ובכל גיל, צריך להכיר את כללי הבית: מה מותר, מה אסור, איך להתנהג כשמגיעים אורחים או כשיוצאים לטיול, איפה מותר לעשות צרכים ועוד. אם זה הכלב הראשון שלכם ואתם לא בטוחים איך לנהוג, אפשר להיעזר במאלף כלבים. בכל מקרה, ככל שתרגילו את הכלב לכללים החדשים בשלב מוקדם יותר, כך הוא יוכל להסתגל בצורה טובה ומהירה יותר. 

חיפוש ווטרינר בקרבת מקום
בדקו איפה יש וטרינר מומלץ בקרבת מקום מגוריכם. כדאי לקבוע תור לכלב החדש ממש בימים הראשונים לצורך מתן חיסונים, ביצוע בדיקה כללית וקבלת המלצות לתזונה נכונה.

מתכוונים לאמץ גור צעיר? תוכלו לקבל מהווטרינר הנחיות גם לגבי התנהלות בתקופת החיסונים הראשונים. קיבלתם כלב מבית מחסה או כלביה? חשוב לבדוק את מצבו הבריאותי ולהבין האם ישנם דברים שמצריכים טיפול. כך או כך, שמירה על בריאותו של הכלב והקפדה על שגרה נכונה ברמת התזונה, הפעילות הספורטיבית והבדיקות התקופתיות, תסייע למנוע בעיות בהמשך ויכולה לחסוך הרבה כאבי לב וכיס עתידיים. 

לרכוש מראש ביטוח רפואי לכלבים
גם את תשמרו על הכלב שלכם מכל משמר, לעיתים אי אפשר למנוע מחלה, פגיעה מתאונה או בעיה רפואית שעשויות להכביד על הכיס. אחרי הכול כמו אצלנו בני האדם, גם כאשר מדובר בחבר הכי טוב שלנו ישנם טיפולים רפואיים שיכולים להגיע לאלפי שקלים (ואפילו יותר). לכן חשוב להצטייד בביטוח לכלבים שנועד לכסות מגוון הוצאות רפואיות.

כך למשל ביטוח חיות מחמד של הפניקס מכסה מגוון טיפולים רפואיים, תרופות, ניתוחים ואשפוזים, כיסוי לצילומים ובדיקות מעבדה ואפילו מעניק פיצוי במקרה של חלילה מוות בעקבות תאונה. ואם הכלב חלילה יגרום לנזקים בגוף או ברכוש לצד שלישי? גם את זה ביטוח לכלבים מבית הפניקס מכסה, עם כיסוי בגובה של עד 700,000 ₪.

למה חשוב לרכוש ביטוח חיות מחמד כבר עם הגעת הכלב הביתה? מכיוון שכמו אצל בני אדם, גם בקרב כלבים הביטוח לא מכסה מחלות שמהן הכלב כבר סובל. סיבה נוספת לצרף את הכלב לביטוח כמה שיותר מהר, היא הגבלת הגיל המאפשרת צירוף של הכלב לפוליסה עד גיל 8 בלבד. 

הגעת כלב חדש היא מאורע מרגש, שצפוי להכניס כמויות של שמחה ואהבה הביתה. היערכות נכונה להגעת הכלב תאפשר לכם לעבור את תקופת ההסתגלות בצורה כמה שיותר חלקה – ולחיות יחדיו באושר ובאושר. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח.

הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט