הכתבה נכתבה בשיתוף hershko-romania

למה הביקוש לאזרחות רומנית הולך וגובר בשנים האחרונות?
ישראלים רבים מתדפקים על דלתות השגרירות הרומנית במטרה להוציא דרכון רומני. בשנה האחרונה בלבד כמות הבקשות להוצאות דרכון רומני הוכפלה מה שגרם לרשויות הרומניות להקשיח את התנאים הפרוצדוראליים וכמו גם, להתארכות התהליכים הבירוקרטיים לקבלת האזרחות.

הביקוש הגבוה הוא תוצר ישיר של הזכויות המשמעותיות אותן מעניק דרכון רומני לבעליו וכולל בין השאר את האפשרויות הבאות:

עבודה באירופה
בעזרת אזרחות רומנית תוכלו לעבוד בכל מדינות האיחוד האירופי בין כשכירים, בין כעצמאיים ובין כבעלי חברה, בנוסף, דרכון רומני פותח דלתות למשרות שונות כחלק מחברה פרטית או ממשלתית.

מגורים וביצוע עסקאות נדל"ן באירופה
כדי לרכוש נכס להשקעה או למגורים על אדמת אירופה, מומלץ להצטייד בדרכון אירופאי. אזרחות רומנית פותחת בפניכם את האפשרות לבצע עסקאות נדל"ן במדינות האיחוד או לגור באירופה בתנאים אופטימליים עם אופציה למימוש הטבות מס אטרקטיביות.

לימודים בעלות נמוכה לבעלי דרכון אירופאי
בעלי אזרחות רומנית זכאים ללימודים בארצות האיחוד האירופי בדגש על עלויות נמוכות ולעיתים ללא עלות כלל. בהתאם לעובדה כי באירופה קיימים כמה מהמוסדות האקדמיים המתקדמים בעולם, אזרחות רומנית פותחת בפניכם את ההזדמנות לרכוש תואר במקצוע נחשק ובמחיר מינימלי.

חופש מעבר בין מדינות האיחוד ללא צורך בהחתמת דרכון
נמצאים באירופה? עם דרכון רומני אתם חופשיים לעבור בין מדינות בלי כל הסחבת שמאפיינת החתמת דרכון. התורים הקצרים שתמיד הסתכלתם עליהם בעיניים כלות? עם דרכון רומני תוכלו להשתלב בהם ולמצוא את עצמכם מהר מאוד ביעד הבא באירופה.

כניסה לקנדה ללא ויזה
דרכון רומני מקנה לכם, כחלק מהזכויות, אפשרות כניסה לקנדה ללא צורך בויזה, מה שחוסך לכם זמן, כסף והתשה בירוקרטית.

אזרחות שעוברת באופן אוטומטי לדור הבא
למי שנולד לאזרח רומני, אזרחות רומנית היא נכס שעובר לילדים ולנכדים באופן אוטומטי ומאפשר להם להצטרף למשפחה האירופית וליהנות, ממש כמו רומנים מלידה, מכל הזכויות הנלוות לכך. מחזיקי דרכון רומני וצאצאיהם מרוויחים את ההטבות שרק כלכלה חופשית כמו באירופה מאפשרת לנתינים שלה. 

אין ספק כי המצב הביטחוני והכלכלי בארץ, שאינו יציב כיום, מהווה קרקע פוריה לביקוש הגבוה לדרכונים רומניים כביטוח למחזיק הדרכון ולילדיו.

לעיון במדריך המקיף להוצאת אזרחות רומנית לשנת 2024 הקליקו כאן.


אזרחות רומנית - מי זכאי?


זכאות לדרכון רומני ליוצאי רומניה וצאצאיהם
הדרך היחידה לבדוק האם קיימת אזרחות רומנית או זכאות לאזרחות רומנית עוברת דרך הרשויות המוסמכות ברומניה. יש להגיש בקשה לרשויות על מנת לבחון סטטוס אזרחות, כיוון שאין כל מערכת ממוחשבת שמבצעת בדיקה מהירה בתחום זה. רק תשובה רשמית מהרשויות המוסמכות המוגשת בכתב היא הוכחה מספקת לסטטוס האזרחות שלכם, כל מידע אחר אינו אלא בגדר השערה בלבד.

חלוקה לשלוש קבוצות זכאות
בגדול ניתן לחלק את יוצאי רומניה לשלוש קבוצות:

  1. יוצאי רומניה שנשמרה אזרחותם - עולים שהגיעו מרומניה בין השנים 1950-1952 וכן 1965-1967 וכן בחלק משנות השבעים ומשנות השמונים. משנת 1984 או בסמוך לכך לא נלקחו אזרחויות של יוצאי רומניה.
  2. יוצאי רומניה שנשללה אזרחותם שלא לבקשתם - לרוב מדובר בעולים שנמלטו מרומניה ללא אשרה חוקית בין השנים 1948-1949 וכן יוצאי רומניה בשנות השלושים שאינם מזוהים במערכות הרשויות הרומניות כאזרחים במדינה.
  3. יוצאי רומניה שהוכרחו לוותר על אזרחותם - עולים אלו אולצו לוותר על האזרחות כתנאי לאישור עלייה לארץ. לרוב אלו עולים שעלו באופן חוקי לארץ בין השנים 1957-1964.

כמה אטרקטיבית ככה קשה להשגה: אזרחות רומנית - האם אתה זכאי? (צילום: hershko-romania)
כמה אטרקטיבית ככה קשה להשגה: אזרחות רומנית - האם אתה זכאי? (צילום: hershko-romania)

תהליך קבלת האזרחות לפי קבוצות זכאות
שלוש הקבוצות זכאיות לאזרחות רומנית, אולם קיים שוני בתהליך קבלת האזרחות בין קבוצה לקבוצה:

  • הנמנים על הקבוצה הראשונה וצאצאיהם נחשבים לאזרחי מדינת רומניה ללא צורך בתהליך התאזרחות נוסף. לצורך קבלת אזרחות יש לגשת לרשויות ולהוכיח כי אכן מבקש הבקשה הינו צאצא לשייכים לקבוצה זו. בקבוצה זו אין מגבלת דורות כלל.
  • בני הקבוצה השנייה והשלישית וצאצאיהם זכאים אף הם לקבלת אזרחות, אולם כאן קיימת הגבלת דורות והאזרחות תינתן עד דור הנכדים בלבד (וילדיהם הקטינים). 

דרישות נוספות לצאצאי הקבוצות השנייה והשלישית


שימו לב, צאצאי בני הקבוצה השנייה והשלישית נדרשים לבצע שתי פעולות כדי לקבל אזרחות רומנית:

  1. פניה לרשות האזרחות הלאומית – "ANC" כדי להשיב את אזרחותם.
  2. שבועת אמונים בקונסוליה - עליהם להישבע אמונים בקונסוליה הרומנית עד שישה חודשים ממועד קבלת ההחלטה על הזכות לקבלת האזרחות.


פרט חשוב: בהגשת בקשה לאזרחות רומנית, אפשר לדלג על דורות. כלומר, אין חובה שהסבא ישיב אזרחות כדי שלכם כנכדים תהיה זכות להימנות על אזרחי רומניה. יתרה מכך, גם אם סבכם החליט לבצע תהליך של השבת אזרחות, לא תהיה לכם מכך תועלת ותצטרכו לבצע את תהליך ההצטרפות מאפס, זאת בהתאם לעובדה כי כאשר נולדתם, סבכם או הוריכם לא נמנו על אזרחי רומניה.

לכן, בשורה התחתונה, אין חובה שהוריכם או סבכם/סבתכם ישיבו את אזרחותם במטרה לאפשר לכם לממש את זכאותכם לאזרחות רומנית, שכן כל דור עומד בפני עצמו.

זכאות לצאצאי בני הקבוצות השנייה והשלישית עד גיל 18
חשוב לדעת כי נכדיהם של הנמנים על הקבוצה השנייה והשלישית זכאים לאזרחות עד הגיעם לגיל 18. במידה והם הגיעו לגיל 18 ולא הוסדרה להם אזרחות, הזכות לאזרחות רומנית תיפסק עבורם ועבור צאצאיהם לעד. לעומת זאת, אם הם יקבלו אזרחות, צאצאיהם יוגדרו כאזרחים באופן טבעי.

זכאות לדרכון רומני ליוצאי מולדובה, אוקראינה וצאצאיהם
צאצאי ילידי חבל בסרביה בין השנים 1918-1940 זכאים לאזרחות רומנית. כאן קיימת הגבלה עד דור הנינים. למימוש הזכאות יש לפנות לרשות ה-ANC ולהישבע אמונים בקונסוליה.

אילו מסמכים נדרשים לצורך קבלת אזרחות רומנית ודרכון רומני?
נניח כי הסב/סבתא עלו מרומניה. במקרה שכזה נדרשים המסמכים הבאים:

  • תעודת לידה רומנית/תמצית תעודת לידה רומנית של הסב/סבתא
  • תמצית רישום של הסב/סבתא הכוללת שמות קודמים
  • תעודת פטירה במידה ונפטר/ה
  • תמצית רישום מורחבת של ההורה הרלוונטי (הצאצא של הסב/סבתא הרומני)
  • תמצית רישום מורחבת של מבקש/ת האזרחות
  • תעודת לידה של מבקש/ת האזרחות
  • תעודת נישואין של מבקש/ת האזרחות במידה ונשוי 
  • תעודת לידה של בן/ת הזוג של מבקש/ת האזרחות
  • תעודות לידה של הילדים
  • במקרים בהם נשללה אזרחות הסב/סבתא - תעודה המעידה על אזרחות ישראלית של הסב/סבתא וכן תעודת מידע פלילי של מבקש האזרחות הרומנית.

צאצאי ילידי חבל בסרביה דלעיל (אשר נולדו בין השנים 1918-1940) נדרשים להוציא בנוסף תעודות לידה ונישואין חדשות עם אפוסטיל מרשויות מדינות אוקראינה/מולדובה מהסב/סבתא ועד למבקש האזרחות הרומנית. 

רוצים לדעת עוד? היכנסו עכשיו לאתר עורך דין דניאל הרשקו - הוצאת אזרחות רומנית.

תהליך מהיר ופשוט להוצאת אזרחות רומנית עם עו"ד דניאל הרשקו 
כדי לבחון את זכאותכם לדרכון רומני יש צורך בניסיון בעבודה מול רשויות החוק ברומניה יחד עם בקיאות בפרטי החוק המדויקים. עו"ד ונוטריון דניאל הרשקו שנולד ברומניה ודובר את השפה, מתמחה בהוצאת אזרחות לזכאים כולל בדיקת זכאות ומימוש האפשרות לאזרחות בדרך המהירה והנוחה ביותר עבורכם.

נצלו עכשיו את האפשרות שלכם לדרכון אירופאי פותח דלתות ובחרו באיש מקצוע מהבודדים בישראל העוסקים בתחום, שייקח את הטיפול באזרחות שלכם באופן אישי וידאג לתהליך הוצאת הדרכון הרומני מראשיתו ועד סופו. לפרטים נוספים חייגו עכשיו: 054-448-1100.

הכתבה נכתבה בשיתוף hershko-romania