הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט

לא משנה אם מדובר בכלי נשק מסוכן שיש להרחיק בקביעות מידיהם של ילדים, תכשיטים יקרי ערך שעוברים מדור לדור במשפחה, מסמכים חשובים כמו צוואה או אפילו דרכון, אם החלטתם להשקיע בכספת ביתית, כנראה שיש לכם משהו חשוב מאוד לשמור עליו – וטוב שכך. 

מאידך, אחד הנתונים שוודאי יפתיע אתכם, הוא שבחלק העיקרי של גניבת רכוש מתוך כספת, אותה כספת כלל לא נפרצה, אלא נעקרה מהקיר. על פי מומחים בתחום, פריצה ממוצעת של כספת אורכת כרבע שעה, לעומת פריצה ממוצעת שנמשכת דקות ספורות בלבד. לכן, רבים מעדיפים פשוט לעקור את הכספת ממקומה ולפרוץ אותה בשלב מאוחר יותר במקום בטוח מבחינתם.

וכעת לנתון מפתיע הרבה פחות – אופיו של הישראלי הממוצע, זה שחי על פי הקלישאה הרווחת 'לי זה לא יקרה'. אנשי כספות מספרים כי כ-80% מהצרכנים שמבקשים למגן את ביתם הם כאלה שכבר פרצו להם. או אז הם הופכים בן רגע ממצב של שאננות לאובר-הגנה, בטוחים כי הגנב ישוב לזירת הפשע, ואז הם לא מעוניינים רק בכספת ביתית, אלא גם באזעקה, מצלמות ודיל קבוע עם חברת איתוראן. 

תכשיטים, נשק ושקט נפשי: טיפים לבחירת כספת ביתית (צילום: Shutterstock)
תכשיטים, נשק ושקט נפשי: טיפים לבחירת כספת ביתית (צילום: Shutterstock)

סוגי כספות
אז על איזו כספת ללכת, בעולם רווי סוגים, גדלים ומנגנונים של כספות? הדבר תלוי במספר גורמים, כמו מה אתם מעוניינים לאחסן בכספת, ובהתאם מה מידת ההשקעה הרצויה. למשל, אם מדובר באבטחת מסמכים, תספיק כספת קטנה יחסית במשקל שנע בין 3-10 ק"ג. מצד שני, כאמור, חשוב לזכור שפורץ פוטנציאלי לא מתעכב בפריצת הכספת, אלא עוקר אותה מהקיר ושודד את תכולתה, כך שייתכן כי כספת קטנה וזולה יותר היא בבחינת הוצאה מיותרת ולא ממש עונה על דרישות הצרכן הממוצע. 

כספות כבדות ומשוכללות יותר, שמיועדות בין השאר לאבטחת נשק או תכשיטים, שוקלות מעל 50 ק"ג, כאשר בנוסף העובי המומלץ לדופן הכספת הוא מינימום של 6 מ"מ, בעוד על הדלת להיות ברוחב של 10 מ"מ לפחות. זאת ועוד, מומחי כספות ממליצים לעגן את הכספת הן לקיר והן לרצפת הבית, כאשר העיגון הבטוח מכולם הוא באמצעות פלטה הכוללת ארבעה עוגני פלדה (ג'מבו) עם מינימום של 13 מ"מ לכל אחד מהם.     

עוד דברים שכדאי לקחת בחשבון – בדקו האם המנעול של הכספת מוגן בפלדה המרותכת בזווית העולה על 30 מעלות, שכן במקרה כזה הדבר יקשה מאוד על קידוח בניסיון פריצה. בנוסף, מומלץ ללכת על דלת כספת שקועה, משום שאז לא ניתן להחדיר פנימה לום המסייע בפריצה.   

כמו כן, השתדלו לבחור במנוע חשמלי ולא במגנט חשמלי, שכן במנוע יש צורך בסיבוב מלא של הבריחים, מה שיקשה על ניסיונות פריצה אופציונליים. אשר לנעילה, רצוי ללכת על מנגנון נעילה כפול לשם הרתעה – מכאני עם מפתח לצד נעילה דיגיטלית.  

תכשיטים, נשק ושקט נפשי: טיפים לבחירת כספת ביתית (צילום: Shutterstock)
תכשיטים, נשק ושקט נפשי: טיפים לבחירת כספת ביתית (צילום: Shutterstock)

כמה זה עולה לנו?
אז כמה שווה הביטחון שלנו בדמות הכספת הביתית? מחירה של כספת קטנה, בגודל של 25-35 ס"מ, הוא כ-350 שקלים; כספת בינונית – 35-45 ס"מ, תעלה לכם כ-550 שקלים ואילו מחירה של כספת גדולה – 40-60 ס"מ, הוא כ-990 שקלים. יש לציין כי מדובר בכספות הקלות יותר, במשקל של כ-3-10 ק"ג, פלוס עלות התקנה של כ-200 שקלים.    

הכספות הכבדות יותר, שעומדות בדרישות של חברות הביטוח (על כך בהמשך), בגודל של 40-60 ס"מ ובמשקל של 50 קילו ומעלה, עולות כ-2,000 שקלים, פלוס עלות התקנה של כ-350 שקלים כולל הובלה. אגב, ניתן להוסיף אזעקת כספת – אמצעי הגנה נוסף הממגן רק את הכספת עצמה, בעלות של כ-1,500 שקלים. 

אשר למיקום הכספת, או אם תרצו היכן להסתירה, הרי שמומלץ למקם אותה בסמוך לקיר בטון, על מנת להקשות את הגישה אליה. ממ"ד יכול להיות אופציה טובה, או לחלופין בוידעם המצריך סולם ומן הסתם יקשה מאוד על עקירת הכספת מהקיר. ואיפה לא לשים את הכספת? בארון הבגדים כמובן, המקום הראשון בו בודק כל פורץ מתחיל.

על ביטוח והגנה
בכל הנוגע לתכולת הכספת- חברות הביטוח יודעות היטב שהדרך הנפוצה לגניבת תכולת הכספת היא עקירתה מהקיר, ולכן מחייבות את הלקוח לבטח את שווי החפצים שבתוך הכספת הביתית, במסגרת ביטוח התכולה. 

ביטוח דירה של חברת הפניקס, יספק לכם הגנה מלאה על הבית, בכלל זה כיסוי על מגוון סיכונים דוגמת שריפה או רעידת אדמה ועוד. בהקשר זה, חשוב להקפיד שהכספת הביתית שלכם תהיה עמידה לאש ולמים, על מנת לשמור על מסמכים ותעודות שונות גם במקרים מסוג זה. 

ואחרי כל זה, וחרף העובדה שהכספת הביתית היא אחד ממנגנוני ההגנה המשמעותיים על הבית שלכם, השתדלו לא להפיץ ברשתות החברתיות שיצאתם לחופשה ארוכה מחוץ לבית, ואם אפשר, לא לשכוח לנעול היטב את הדלת. מעבר לאיכות הכספת, גם לשקט נפשי יש מחיר.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח.

הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט