הכינו את הארנקים: בלילה שבין רביעי לחמישי בחצות תחל המכירה המוקדמת של מכשירי האייפונים החדשים, וכעת נחשפים המחירים שלהם בישראל. על אף החידושים הרבים ובהם מסך גדול יותר, זמן סוללה ארוך וחידושי הבינה המלאכותית, המחיר כרגיל – לא יהיה זול.

הרשתות שבינתיים הודיעו על המכירה המוקדמת, חלקן גם יפתחו סניפים במהלך הלילה, הם iDigital, רשת iStore,  דינמיקה, פלאפון ופרטנר. ייתכן שחברות נוספות יצטרפו ל"חגיגה". תמורת מכשיר אייפון חדש מדור 15 צפוי שתקבלו הנחה של כ-3,000 שקלים, ובעבור דורות קודמים – הנחה מצומצמת יותר. חלק מהחברות יציעו גם את שעוני אפל 10 החדשים. מחירי האייפונים צפויים להיות דומים למחירים הקיימים כיום.

שישה ימים לאחר ההשקה בארה"ב: iPhone 16 יושק בארץ בשבוע הבא

היום חברת פלאפון חשפה את מחירי המכשירים החדשים: עבור אייפון 16 בזיכרון 128 גיגבייט תשלמו 4,099 שקלים. לזיכרון 256 גיגבייט תיפרדו מ- 4,649 שקלים. מחירו של אייפון 16 בזיכרון 512 גיגבייט יקפוץ ל- 5,699 שקלים. אייפון 16 פלולס יתחיל במחיר של 4,649 שקלים, ומחירו ההתחלתי של אייפון 16 פרו בזיכרון 128 גיגבייט יגיע ל- 5,199 שקלים. מחירו של אייפון 16 פרו בזיכרון של 1 טרבייט יגיע ל-7,499 שקלים. עבור אייפון 16 פרו מקס בזיכרון 256 גיגבייט, המינימלי לסוג זה, תשלמו 6,149 שקלים, עליה ל- 512 גיגבייט תדרוש 7,149 שקלים, והמכשיר היקר ביותר – פרו מקס בזיכרון 1 טרבייט, ירוקן מכם 7,949 שקלים.

על פי סקר שערכה חברת פלאפון, האייפון הוא המכשיר הכי פופולרי בקרב צעירים בישראל, כאשר 40% מבני 18-29 מחזיקים במכשיר הדגל של אפל. עוד עולה מתוצאות הסקר כי 97% מבעלי האייפון בישראל ציינו שייקנו אותו שוב בעתיד ו-60% מאלו המחזיקים באייפון היו מאז ומתמיד בעלי מכשיר זה.

עוד נמצא כי 60% מהישראלים רוצים סמארטפון עם יכולות AI בעוד 90% מכלל הישראלים שמעו על בינה מלאכותית ול-53% יצא להשתמש בה לפחות פעם אחת.  62% מהישראלים דיווח כי נעזרו ב-AI על מנת לחפש מידע כללי ו-86% סבורים כי מי שמשתמש בבינה מלאכותית נהנים מיתרון על פני אלה שלא נעזרים בה.

כזכור בתחילת השבוע ערכה אפל את אירוע ההכרזה על המוצרים החדשים, במרכזם הבינה המלאכותית שתשולב במכשירים, הוספת רכיבי בריאות לאפל ווטש שיוכל מעתה גם לחוש בחום הגוף ויתריע בדום נשימה בשינה, שיפורים רבים במערכת ההפעלה iOS18, מסכים גדולים יותר גם בשעונים וגם באייפונים, מסך עמיד יותר מפני שבירה, ואוזניות איירפודס שיוכלו לבצע גם בדיקת שמיעה ולהפוך בעצמם למכשיר שמיעה לכל דבר.

מכשיר אפל החדש. לחצן צד לצילום תמונה (צילום: אפל)
מכשיר אפל החדש. לחצן צד לצילום תמונה (צילום: אפל)

אפל משיקה כאמור מספר אייפונים חדשים, בעלי משך שימוש סוללה ארוך יותר, והגדלה משמעותית של המסכים. אפל הוסיפה עוד לחצן צידי שיאפשר לצלם תמונות או סרטוני וידאו בלחיצה, ולשנות פרמטרים בצילום כמו זום בתזוזה קלה של האצבעעל הלחצן. לב החידוש הוא הבינה המלאכותית שתשולב בחודשים הקרובים ותאפשר "הבנה פסאודו אנושית" למשימות ולתקשורת ביניכם לבין האפליקציות. אפל מנסה להרגיע את החששות מפני אפשרויות הבינה המלאכותית ומבטיחה כי הנתונים לא יאוחסנו באפל ויהיו מאובטחים "הרמטית" בענן האישי של המשתמשים.

בינה מלאכותית. תשולב במכשירים החדשים (צילום: שאטרסטוק)
בינה מלאכותית. תשולב במכשירים החדשים (צילום: שאטרסטוק)

הבינה המלאכותית מגיעה גם אל סירי: כיום העוזרת הקולית מוגבלת מאוד ביכולות ובמשימות. בבקשות רבות מפנה סירי לחיפוש באייפון. באמצעות הבינה המלאכותית סירי תוכל מעתה להפעיל אפליקציות, למחוק מידע מהסלולרי, להקליד הודעות, לסייע בהמלצות בידור ותרבות, וגם לתקן את הבקשות שלכם תוך  כדי הפקודה. סירי החדשה עם הבינה המלאכותית תהיה זמינה בינתיים באנגלית למשתמשים באוסטרליה קנדה, ניו זילנד, דרום אפריקה ובריטניה ודצמבר, ובהמשך במדינות נוספות. בשנה הבאה סירי תהיה זמינה בשפות נוספות. ישראל בינתיים לא ברשימה הראשונית.

בהתאם לתחזיות שהפעם דייקו ברוב הדיווחים, אפל מוסיפה תקשורת לוויינית, תחילה בארצות הברית וקנדה, שתאפשר במקרים של כשל סלולרי, לשלוח אסמסים ולנהל שיחות. האייפון יכלול גם אפשרות לשלוח תמונה או וידאו ומיקום למוקדי החירום (תחילה בארה"ב למוקדי 911).

מעבר למוצרים החדשים, משתמשי האייפון מצפים למערכת ההפעלה החדשה IOS18 שצפויה להיות זמינה בשבועות הקרובים. לצד הבינה המלאכותית שתשתלב מאוחר יותר, יתווספו שיפורים בהתאמה האישית: המכשירים יאפשרו מיקום חופשי של אייקונים במסך הבית, שינוי צבעים והפעלת מצבי תאורה מותאמים. התמיכה במערכת המסרים RCS תאפשר לשלוח הודעות בין מכשירי iOS ואנדרואיד. המערכת תביא גם תכונות נגישות חדשות כמו זיהוי דיבור לא טיפוסי עבור משתמשים הלוקים בליקויי שפה ושימוש במעקב עיניים לניווט במכשיר. מרכז השליטה יעבור שדרוג בעיצוב. שיפורים נוספים יופיעו בניהול הסיסמאות, ובאפליקציות הדואר, הדפדפן ספארי והודעות ה-SMS.