ה-Gel-Kayano 31 החדשות מבית Asics

הושקו לאחרונה בישראל והן משלבות את טכנולוגיית 4D Guidance System אשר הכרנו גם בדגם ה-Gel-Kayano 30 לפני שנה. הטכנולוגיה כוללת 4 מימדים: מימד הרוחב – מתייחס לרוחב של בסיס הנעל, הטכנולוגיה מאפשרת בסיס רחב יותר עליה הרץ יכול לנחות ולהיות יציב יותר על הקרקע. מימד האורך - מתייחס לאורך המגע עם הקרקע ועד לדחיפת הבוהן לצד חריצים בצד הצדדי ובתחתית הסוליה התיכונה, אלו מסייעים להבטיח מעבר מאוזן יותר ודחיפת בוהן יעילה. מימד שלישי – מימד העומק מתייחס לעומק הסוליה, הקצף של סוליית הביניים "העוטף" וממקם את כף הרגל בצורה מאובטחת ובטוחה על בסיס הנעל. לפיכך הרץ לא יכול לנוע משמאל לימין.מימד רביעי – מימד הזמן מתמקד באיזור המדיאלי אשר נוצר מאותו קצף אך בצפיפות נמוכה יותר ורכה יותר ובעל החזר אנרגיה גבוה יותר. אלמנט זה הופך את הריצה ליעילה יותר, נוחה יותר ומקטינה את הסיכון לפציעות.

הנעליים עוצבו במטרה ליצור התאמה תומכת ותחושה נוחה יותר, הן בעלות ריפוד רב עבור אימונים ארוכים, האחיזה יותר יציבה, הרשת באזור האצבעות עברה התאמה עבור זרימה טובה יותר של אוויר ולשונית המשיכה בחלק העליון תוכננה להכנסה והוצאה טובה יותר של הרגל. הGel-Kayano 31 משלבות בסוליה האמצעית את הטכנולוגיה – FF Blast Plus זהו קצף קל משקל ואנרגטי, היוצר ריפוד דמוי ענן.  עוד טכנולוגיה הקיימת כאן היא PureGEL המיועדת לכף הרגל האחורית. זאת מאפשרת בלימת זעזועים משופרת, נחיתות רכות ומעברים חלקים יותר. משקל הנעל עומד על 266 גרם בדגם הנשים ו- 305 גרם בדגם הגברים. מדובר בנעליים גבוהות, כאשר הדרופ עומד על 10 מ״מ. והמחיר 850 שקלים.

Asics Gel Kayano 31 (צילום: צחי הופמן)
Asics Gel Kayano 31 (צילום: צחי הופמן)

ה-Mach 6  של Hoka – נעלי אימון יומיומיות 

עברו כשנתיים מאז השקת ה-Mach 5 ולאחרונה קיבלנו את הדור החדש, ה-Mach 6 - נעלי הריצה הצבעוניות מבית Hoka. החידוש ב-Mach 6 היא הסוליה האמצעית – Super Critiacl EVA Foam, סוליה בעלת תכונות משופרות לריצה רספונסיבית ודינמית, כאשר היא גם קלה יותר, עמידה ועם בלימת זעזועים משופרת. החלק החיצוני של הסוליה מכוסה בגומי דק מחוזק לאורך נקודות המגע עם הקרקע, ובכך משפר את האחיזה של הנעל יחד עם שיפור בעמידותה. החלק העליון הוא ג'קארד קריל חדש בעל שתי שכבות, היוצר תחושה רכה ומאווררת. גם בחלק הפנימי וגם בחיצוני.

לשונית הנעל הדקה צמודה עם רצועות רחבות לבסיס הסוליה, כאשר היא שומרת על יציבות, למרות שלא מדובר בחלק אחד אחיד. מדובר בנעליים גבוהות, כאשר עקב הנעל עומד עכשיו על גובה – 37 מ״מ לעומת 29 מ״מ בדור הקודם (החלק האחורי של העקב מגיע עם ריפוד קל). הדרופ עומד על 5 מ״מ ומשקל הנעל למידה 44 הוא 232 גרם. ה-Mach 6 מגיעות במספר שילובי עיצוב מרעננים, למשל, אפור בשילוב ורוד, כתום עדין וירוק זרחני, כחול ג׳ינס בשילוב טורקיז עם ירוק וכתום לצד המראה הקלאסי יותר – שחור ולבן. המחיר: 700 שקל.

Hoka Mach 6 (צילום: צחי הופמן)
Hoka Mach 6 (צילום: צחי הופמן)

אדידס Ultraboost 5 – מתמקדות בהחזר האנרגיה
כמדי שנה, אדידס משיקה את נעלי הריצה מסדרת ה-Ultraboost, כאשר גם הפעם, הדגם החדש – Ultraboost 5 מתמקד בשיפורים בהחזר האנרגיה של הנעל. אפקט החזרת האנרגיה בנעל סופג את ההשפעה של כל צעד וממיר אותו למומנטום שעוזר לשמירת האנרגיה ולשיפורה במהלך הריצה. זהו אחד הנושאים הפופולאריים בעולם הריצה, העוסק בכך, עד כמה החזר אנרגיה משפר יותר מדי את הריצה? אחד ההסברים לטובת הטכנולוגיה, שבסוף צריך להשקיע אנרגיה בריצה, בשביל לקבל אותה חזרה, לכן עדיין צריך להיות ספורטאי טוב.

באדידס אומרים שה-Ultraboost 5 קיבלו השנה החזר אנרגיה הגדול יותר ב-2% מהדגם הקודם – Ultraboost Light. אדידס משתמשת במדרס Light Boost שעוצב מחדש עם 9 מ״מ יותר קצף מתחת לעקב ובקדמת כף הרגל, המאפשרים הפחתת משקל וריפוד גבוה יותר. המדרס המלא ב-Boost מציע תגובה גבוהה יותר והוא חוזר לצורתו המקורית מייד כאשר כף הרגל פוגעת בקרקע, מה שבסופו של דבר מאפשר לרוץ למרחקים גדולים יותר, תוך השקעת אותה כמות אנרגיה.

אדידס Ultraboost 5 (צילום: יח''צ)
אדידס Ultraboost 5 (צילום: יח''צ)

עיצוב העוטף את כף הרגל

הנעל עצמה מציעה תחושה נוחה ואוורירית יותר, בזכות החלק העליון החדש הנקרא – Primeknit. החלק זה מיוצר בטכנולוגיית סריגה שעוטפת את כף הרגל במעיין תחושה של גרב. הוא מותאם בצורה טובה יותר לצורת כף הרגל, כך שמגיע יותר אוויר לרגל. כמו כן, בעקבות התצורה של ה-Primeknit, אין לנעל לשון שעלולה לזוז בזמן הריצה. סוליית הגומי של הנעלים מגיעה מחברת Continental המיועדת לספק אחיזה בסוגי משטח שונים, יש להן דרופ של 10 מ״מ ומשקל הנעל עומד על 248 גרם במידה 38 ו-292 גרם במידה 42. המחיר:  750 שקל.

לכתבות נוספות היכנסו לאתר The Gadget Reviews