מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלדד פרשר הפיץ אתמול חוזר בין עובדי הבנק, שעות אחדות לפני ערב הגיבוש, שנחגג אתמול במרכז ארנה בירושלים. באגרת ששלח לעובדים לא היסס המנכ"ל לתקוף את רמת השירות בבנקים המתחרים.

פרשר כתב: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה במסע שאותו התחלנו לפני כעשור - מסע שהוביל אותנו להצלחות ולהישגים חסרי תקדים. בשורת הבנקאות האישית עולה מדרגה וניצבת כמגדלור רם ומאיר מרחוק אל מול אוקיאנוס האפליקציות, הערוצים הדיגיטליים ומסכי המגע הקרים והמנוכרים שאליו נזרקים לקוחות הבנקים המתחרים". תגובת הבנקים המתחרים לא התקבלה.

אתמול בישר המנכ"ל על השקת מהלך חדש שיביא לשיפור ניכר ברמת השירות ללקוחות. פרשר התפייט וכתב כי "מרגשת אותי במיוחד העובדה שהמהלך החדש שלנו נטוע בתרבות הארגונית הייחודית של הבנק, שקרם עור וגידים בהשתתפות העובדים והמנהלים".


"בשורת הבנקאות האישית ניצבת מול אוקיאנוס האפליקציות" פרשר. צילום: רוני שוצר


לדבריו "אין כאן גימיק פרסומי ושיווקי והרעיון גם לא נהגה בחדרי ישיבות עלומים, אלא נולד התפתח והתעצם בדיוק בכיוון ההפוך: מהסניפים והמחלקות אל האסטרטגיה והשיווק. כך בדיוק אנחנו נתפסים כבנק שונה, שעובדיו שמחים לפגוש את הלקוחות לשוחח איתם ולהעניק שירות יוצא דופן".

"שירות אנושי וחם אינו מבצע"

בביקורת מרומזת נוספת כלפי המתחרים הוא מוסיף: "שירות אנושי חם ומקצועי אינו 'מבצע' או יוזמה שיווקית קצרת מועד. זהו המרכיב הסודי והנוסחה שהפכה את מזרחי-טפחות לבנק המצליח בישראל".

לדבריו, עם שדרוג השירות ללקוחות הוכנה תכנית פעולה מובנת ומסודרת שתכליתה לשפר משמעותית את סביבת העבודה ולייצר תהליכים פנימיים של פיתוח והעצמת עובדים ומנהלים בבנק "המדהים" הזה.

"אני סמוך ובטוח שהמהלך המפתיע ופורץ הדרך הזה יעמיק ויחדד את ההבדלים בנינו לבין המתחרים ויתרום משמעותית להמשך הצמיחה והשגשוג של הבנק.

המהלך החדש נועד להעלות את השירות האישי ללקוחות הבנק ולשדרג את חוויית השירות בכל נקודות ההשקה עם הבנק. המדובר במענה טלפוני אנושי שיפעל בלילה עד לפתיחת הסניפים והחזר הוצאות ללקוחות חדשים. הבנק צפוי לצאת בקמפיין פרסומי בהובלת ראובני פרידן בהשתתפות דביר בנדק וארכדי דוכין.

למרות המכתב הנרגש, בוועד העובדים של הבנק החליטו אתמול להחרים את האירוע. בוועד טוענים כי על העובדים הופעלו לחצים סמויים להשתתף באירוע. בוועד המליצו שלא להשתתף באירוע, שעלותו נאמדת במיליוני שקלים, וכלל בין השאר הופעה של הזמר שלומי שבת.