קטגוריית הקניות האהובה ביותר על הישראלים בשנת 2019 היא חלקי חילוף לרכב, לאור למעלה מ־380 אלף רכישות. כך עולה מבדיקה שערכה ענקית הסחר הבינלאומי איביי (ebay) לרגל חגי הקניות בתקופת סוף השנה.
קניית תכשיטים על ידי הישראלים דורגה במקום השני - מעל ל־270 אלף רכישות, בגדי נשים – מעל ל־230 אלף, מוצרים למטבח – כ־230 אלף, ואביזרי מניקור ופדיקור לציפורניים – כ־200 אלף.
עוד מתברר כי הצמיחה העיקרית השנה ניכרה בתחומי הספורט (בשיעור של יותר מ־150%), צעצועי ילדים (מעל 70%), דיסקים ותקליטים – (יותר מ־25%), וויטמינים ומינרלים (כ־12%).
הלהיטים הבולטים במגזר הישראלי היו כרטיסי זיכרון של סאן־דיסק (יותר מ־4,000 קונים ישראלים), אוזניות בלוטות' לאייפון (יותר מ־2,500) וקולרים לכלבים (למעלה מ־1,300).
הפריטים הפופולריים בבלאק פריידי אשתקד היו תיק גב למחשב נייד, הכולל שקע USB חיצוני להטענת מכשירים סלולריים (64 שקל), שעון חכם למכשירי אנדרואיד חסין מים (65 שקל), מצלמה לרכב בעלת ראיית לילה (149 שקל) ומגדיל טווח קליטה אלחוטית (25 שקל).
עוד עולה מסיכום נתוני המכירות בשנת 2019 בעולם, כי נקנו במשך השנה יותר מ־12 מיליון חולצות טי, למעלה מ־11.5 מיליון רכישות של שרשראות ותליונים, היקף דומה של רכישות דיסקים, למעלה מ־11 מיליון רכישות של שמלות ויותר מ־10 מיליון רכישות של משחקי מחשב.
באיביי נסחרים כ־1.4 מיליארד פריטים, והשנה היו לחברה יותר מ־183 מיליון קונים פעילים מכל רחבי העולם. עוד עולה מהסקר כי 66% מהקונים מתכוונים לקנות בגדים ו־38% יקנו נעליים. 80% מתכוונים לקנות בעלי אקספרס, 56% באיביי ו־41% באמזון. בדואר ישראל התמודדו בחגי הקניות עם מספר שיא של 14.5 מיליון חבילות, במשקל מוערך של כ־3,600 טון – גידול של 18% במשקל לעומת אשתקד.