חובבי טחינה? אלו הם המותגים המובילים בשוק הישראלי

הטחינה - שבעבר נתפסה בעיני רבים כנוזל שמרטיב את מנת הפלאפל - הפכה לשחקנית מרכזית בכל מטבח בישראל. תרמו לכך, כמובן, גם המודעות הגוברת למזון בריא והתחזקות התזונה הטבעונית

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
טחינה
טחינה | צילום: טחינה אחווה
8
גלריה

שוק הטחינה בישראל מגלגל יותר מ־250 מיליון שקל בשנה. הצרכנים בישראל צורכים יותר מ־11,000 טונות של טחינה גולמית בשנה, והטחינה היא מוצר צריכה בסיסי בסל הקנייה שלנו. לפי נתוני סטורנקסט, 70% ממשקי הבית מחזיקים טחינה גולמית במטבחם.

קודם כל, חשוב לזכור שלמרות הדימוי המזרח־תיכוני, מקור השומשום, חומר הגלם שממנו עשויה הטחינה, הוא ממקומות כמו הודו, סין ואפריקה, בדגש על אתיופיה, שהפכה לסמל קולינרי של קפה ושומשום.

טחינה
טחינה | צילום: אינג אימג'
השוואת מחירי טחינה טורקיז
השוואת מחירי טחינה טורקיז | צילום: מעריב אונליין
השוואת מחירי טחינה אחווה
השוואת מחירי טחינה אחווה | צילום: מעריב אונליין
השוואת מחירי טחינה בארכה
השוואת מחירי טחינה בארכה | צילום: מעריב אונליין

בימים אלו משיקים בישראל מותג נוסף שמבוסס על המסורת השומרונית: טחינה הר כנען של חברת אבאל. אבי רווח, מנכ"ל החברה, מספר לנו שבמשך חמש שנים הם בחנו את שוק הטחינות בישראל ובעולם, ערכו מבחני טעימות וחיפשו מרקם וגוון שיקלעו לטעם הישראלי ויעמדו באיכות גבוהה.

השוואת מחירי טחינה הר ברכה
השוואת מחירי טחינה הר ברכה | צילום: מעריב אונליין
נתח כמותי בשוק הטחינה
נתח כמותי בשוק הטחינה | צילום: מעריב אונליין
נתחי שוק הטחינה
נתחי שוק הטחינה | צילום: מעריב אונליין
תגיות:
מעריב סופהשבוע
/
טחינה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף