כמעט יומיים לאחר האסון הכבד במג'דל שמס וברקע החשש ממלחמה כוללת בגבול הצפון, מחירי הנפט עלו היום (שני) בעקבות חשש מסכסוך רחב היקף. העלייה הזו במחירים באה לאחר ירידות במחירי הנפט בשבוע שעבר.

מוכנים לגל הקנסות? אכיפת לוחיות רישוי על קורקינט חשמלי תחל ב-1.9
לאחר ההתייקרות בחודש יולי: ירידה משמעותית במחיר הדלק צפויה מסוף השבוע

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, המחיר של נפט מסוג ברנט עלה ל-$81.53 לחבית, והמחיר של נפט מסוג WTI עלה ל-$77.50 לחבית. העלייה הזו נגרמה עקב חשש מהמתיחות הגוברת, במיוחד לאחר התקיפה הרצחנית של חיזבאללה, שגרמה לרציחתם של 12 ילדים ונערים.

העלייה במחירים מצביעה על חשש גדול בשוק הנפט מתגובה ישראלית בלבנון, שעלולה לגרור מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. מבט קצר על השבועות האחרונים מצביע על כך שהשוק עוקב בדאגה אחר המצב בישראל. כך לדוגמה, בשבוע שעבר ירדו המחירים, עם העלייה בסיכויים לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש בעזה.

לצד המתיחות בצפון, סיבה נוספת להתייקרות היא הירידה המשמעותית בביקוש הסיני לנפט. נתונים שפורסמו מוקדם יותר החודש הראו כי הייבוא הכולל של סין, היבואנית הגדולה ביותר של נפט גולמי בעולם, ירד ב-11% עד חודש יוני 2024.

סביר להניח שהעלייה הזו תשפיע גם על מחירי הדלק בישראל ותקפיץ אותם בחודש הבא. זאת לאחר שרק היום התבשרנו כי אלה ירדו בסוף השבוע, בעקבות הירידה במחירי הנפט, כמו גם הירידה בשער הדולר.