חברת דירוג האשראי מודי׳ס הצהירה היום (שלישי) כי עימות צבאי כולל של ישראל עם חיזבאללה או איראן עלול להוביל ל"השלכות אשראי משמעותיות״ על מחזיקי החוב של מדינת ישראל.

בהתייחסות למתקפת המנע הישראלית על חיזבאללה בתחילת השבוע, כתבו במודי׳ס כי "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה משמעותם הסלמה, למרות שהמחיר הכלכלי נותר מוגבל ונכלל בתרחיש הבסיס שלנו". 

סמוטריץ' השתמש בפטנט תקציבי: האם הורדת דירוג נוספת בדרך?

אך בסוכנות הדירוג גם סייגו את הדברים. "אנחנו ממשיכים להניח כי המתח המתמשך לא יוביל לעימות צבאי כולל בין הצדדים או יתפשטו למעורבות של איראן", נכתב בהודעה, "מה שיגביל את ההשפעה השלילית המיידית על האשראי באזור". כלומר, כל עוד במודי׳ס ממשיכים להחזיק בסברה שהמתיחות לא תסלים - ייתכן כי השפעה בטווח הקצר על דירוג האשראי תישאר מתונה. 

כזכור, בפברואר הורידה חברת "מודי׳ס" את הדירוג ושינתה את התחזית לשלילית. מדובר בפעם הראשונה שדירוג האשראי של ישראל ירד, מאז נכנסה למדידות החברות הבינלאומיות בשנת 1998. חודשיים לאחר מכן, לאחר המתקפה האיראנית, הורידה גם סוכנות S&P את הדירוג מ-AA מינוס ל-A פלוס. 

לפני שבועיים, התבשרנו כי גם חברת פיץ׳, סוכנות הדירוג השלישית, הורידה את הדירוג לרמה A עם תחזית שלילית - ומאז החשש הוא שהחברות יפחיתו בסבירות גבוהה את הדירוג הישראלי פעם נוספת בחודשים הקרובים.