"הגיע הזמן להתאים את המדיניות": יושב ראש הבנק המרכזי בארה"ב, "הפד", ג'רום פאוול, מאותת היום (שישי) על הורדת ריבית אפשרית בחודש הבא לאור הירידה באינפלציה במדינה ושיקומו של שוק העבודה. 

הוא אומנם לא ציין בדיוק מתי תיכנס לתוקף ההפחתה בריבית או עד כמה משמעותית היא תהיה, אך כלכלנים אמריקאיים סבורים שהפד יכריז באמצע ספטמבר על הפחתה מתונה של כרבע נקודת האחוז. 

"בגלל חשש מהמצב ההומניטרי": קרן הפנסיה הגדולה בבריטניה מכרה נכסים ישראליים בשווי 80 מיליון ליש"ט
ארה"ב אחרי הקורונה: 20% משטחי המשרדים פנויים למגורים - ומה ההשפעה על הנדל"ן המניב בישראל?

"הגיע הזמן להתאים את המדיניות", אמר פאוול בנאום המרכזי שלו בכנס הכלכלי השנתי של הפד בג’קסון הול, ויומינג, "הכיוון ברור, והתזמון והקצב של הפחתות הריבית יהיו תלויים בנתונים שיגיעו, בתחזיות המתפתחות ובאיזון הסיכונים". 

לפי נתוני הבנק המרכזי, האינפלציה בארה"ב ירדה בחודש שעבר ל-2.5%, רף נמוך משמעותית בהשוואה לשיא של 7.1% לפני שנתיים ורק מעט מעל היעד של הפד - 2%. "הביטחון שלי בכך שהאינפלציה נמצאת על מסלול בחזרה ליעד הזה גובר", ציין פאוול.
 
בנאומו הוסיף כי מטרת הורדת הריבית היא להבטיח את המשך צמיחת הכלכלה ולתמוך במגמת גיוס העובדים, שהאטה בחודש שעבר. "נעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בשוק עבודה חזק ונמשיך להתקדם לעבר התייצבות מחירים", הצהיר יו"ר הפד. הוא סבור כי באמצעות הורדת הריבית - יש סיבה טובה להאמין שהיעדים האלה יושגו.

בזמן הנאום, הציגו מדדי וול סטריט זינוק חד. זאת לאחר פתיחה ירוקה שחלה בתחילת יום המסחר. נאסד"ק עלה ב-1.75%, S&P 500 ב-0.75% ומדד דאו ג׳ונס ב-0.74%.