מחירי הנפט בעולם המשיכו גם אתמול לרדת אל מתחת ל־40 דולר לחבית, והגיעו לרמת שפל של שבע שנים. הסיבה המיידית לירידת המחירים היא היעדר הסכמה בין מדינות אופ”ק על הפחתת תפוקת הנפט.



ירידות מחירי הנפט משפיעות לרעה על הייצור התעשייתי ובעקיפין גם על רמות מחירי המניות בבורסה. למרות כל אלה, עדיין לא ברורה מידת ההשפעה על השוק המקומי, ועדיין לא ברור אם מנהל הדלק במשרד האנרגיה יפחית בסוף החודש את מחירי הבנזין למכוניות.



מחירי הבנזין נקבעים על סמך מחירי הנפט במדינות אגן הים התיכון, ותלויים בין השאר בשער הדולר ובמרווח השיווק. עם זאת, הגורם הדומיננטי הקובע את המחיר הוא המסים על הבלו והמע”מ. שני אלה, שמרכיבים כיום 65% מהמחיר, נשארים ללא שינוי גם אם המחירים בעולם יורדים.



בסוף חודש נובמבר עלה מחירו של ליטר בנזין (בשירות עצמי) בשלוש אגורות, והוא עומד כיום על 5.99 שקל לליטר. בחברות הדלק מעריכים שאם מגמת ירידת המחירים תימשך והשקל יוסיף להתחזק לעומת הדולר, צפוי שמחירו של ליטר בנזין ירד לפחות בעשר אגורות לליטר.