הממונה על התחרות הודיעה היום (רביעי) על צעדים נגד שבעה ספקי מזון גדולים, שעברו על חוקי התחרות, בין היתר בשל תיאום מהלכים שיווקיים. במצטבר, עומדים הקנסות על כ-23 מיליון שקלים.

במסגרת ההסכמות, חברת אסם תשלם 8.19 מיליון שקלים, ש. שסטוביץ 6.58 מיליון שקלים, יוניליוור ב-4.3 מיליון שקלים, תנובה ב-1.67 מיליון שקלים, ליימן שליסל ב-1.18 מיליון שקלים, שטראוס ב-785 אלף שקלים ואנג'ל ב-571 אלף שקלים. מהממונה נמסר כי בדיקת ספקי מזון נוספים עדיין נמשכת.

על פי הודעת רשות התחרות, הממונה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את מכלול היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. במסגרת הבדיקה נבחנו על ידי רשות התחרות אלפי ראיות, וחלקן העלו חשש להפרת הוראות חוק המזון. הרשות ערכה שיחות עם הספקים והגורמים הרלוונטיים בחברות, הציגה בפניהם את הראיות והחששות שעלו להפרות החוק ושמעה את התייחסותם. נוכח העובדה שהחוק כולל איסורים מפורטים כך שלא נדרשה בדיקה של השפעת ההפרות שנמצאו על התחרות, והיתרון שמייחסת הממונה להפסקתן המהירה תוך חסכון בזמן ומשאבים, פעלה הרשות להידברות עם ספקי המזון על מנת לבחון את האפשרות להגיע להסכמות שיבטיחו את הציות לחוק וייתרו הליכי אכיפה ארוכים ועתירי משאבים.

בתום דין ודברים עם אלו מהספקים שביקשו להידבר עם הרשות, הגיעה הממונה להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, במסגרתן הסכימו החברות לשלם את הקנסות, אם כי ללא הודאה בהפרות של הוראות החוק.

עוד נמסר כי הממונה ממשיכה בבדיקה לגבי מספר ספקים גדולים נוספים.