שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט היום (שני) למנות את ד"ר שמואל אברמזון לממלא מקום הכלכלן הראשי. ההודעה מגיעה לאחר שהכלכלנית הקודמת, שירה גרינברג, סיימה את תפקידה לפני כחודש ומאז לא נמצא לה מחליף קבוע.

אברמזון משמש כיום כסגן בכיר לכלכלנית הראשית האחראי מתוקף תפקידו על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק), ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה. לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.

במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים, ובכלל זה פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני ועוד.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר: "החלטתי למנות את שמואל לממלא מקום הכלכלן הראשי ואני בטוח שיעשה זאת על הצד המקצועי והטוב ביותר. אני מאחל לשמואל הצלחה גדולה בתפקיד, יחד נעשה הרבה טוב למען אזרחי ישראל".

בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה: "קיבלנו ירושה איומה, אין לי פתרונות קסם". ערוץ הכנסת

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר התייחס למינוי ואמר: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואין לי ספק שניסיונו הרב ואישיותו, יסייעו לו לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".

כזכור, שירה גרינברג, ששימשה עד לפני כחודש הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, תקפה בחריפות את מדיניות הממשלה בתחום המשפטי, וטענה לפגיעה בכלכלה: "ההאטות במשק נובעות מהסיכון המקומי, שהוא מעבר למה שציפינו והוא תולדה של הרפורמה המשפטית. הירידה בהשקעות בחברות ישראליות גדולה יותר מאשר בחברות בארה"ב ובאירופה", אמרה והוסיפה: "אני מאוד מקווה שבקרוב תמנוה או ימונה ראש או ראשת אגף במקומי, שיהיו חזקים ושיוכלו להביע את עמודותיהם המקצועיות ללא מורא".