טל בר נח, מייסד קרן הון סיכון דיסרפטיב ומראשי מחאת ההייטק, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ברדיו 103fm על הודעת חברת דירוג האשראי מודי'ס כי תוציא דו"ח חריג על ישראל. 

יום לאחר החקיקה: ירידות חדות בבורסה, השקל מתרסק
לאחר הדרמה בכנסת: כך השפיעה העברת החוק על הבורסה בתל אביב
 
"ההודעה הזאת מדאיגה מאוד, כמו גם ההודעות של הבנקים האמריקניים", אמר. "זה לצערי הרב המשך ישיר למה שאנו אמרנו כל הזמן - הכלכלה וההייטק צריכים יציבות וודאות, והרגע שיהיו חוסר יציבות וחוסר ודאות אלו בדיוק התופעות שנזכה לראות. זה רע מאוד למדינת ישראל ולהייטק הישראלי, תעשיית ההייטק הולכת עשרים שנה אחורה וזה פשוט מזוויע". 

"יש פה שלוש תופעות מסוכנות שהזהרנו מהן: אמרתי שהמשקיעים הזרים אמרו לנו שבמידה והממשלה תלך לחקיקה שתשנה את האיזונים והבלמים, הם ישקלו את המשך צעדיהם בישראל. 90 אחוז מההשקעות בישראל הם משקיעים זרים. הזהרנו שהיזמים הישראלים שהקימו חברות לתפארת, שוקלים לרשום את החברות שלהן בארצות הברית". 

עוד הוסיף: "זה מיליארדים על מיליארדים. אם היזמים יקימו את החברות בחו"ל ויזמים שיעתיקו את הפעילות לחו"ל ויזמים שיצטרכו להוציא את הכסף שלהם, זה פשוט נורא ואיום. אני חוזר ואומר - תפסיקו את הדבר הזה, אם זה לא יהיה בהסכמה רחבה. תראו מה שאתם עושים לכלכלה ולהייטק. זה פשוט חורבן נוראי".

על נתניהו אמר: "ראש הממשלה הוא כרגע שבוי של רוטמן, סמוטריץ' ולוין, ולצערי הרב הקולות המתונים שנמצאים בצד הפוליטי של הימין, אף אחד מהם לא מדבר. רק כשהם מדברים בטלפון איתי, הם אומרים לי אוי ואבוי. יש שם אנשים שמבינים את זה מצוין והם לא מוכנים לומר תפסיקו". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm