רשתות שיווק מובילות, כמו רמי לוי, מייבאות בשבועיים האחרונים ירקות, ובעיקר עגבניות, מטורקיה, על חשבון המגדלים ביישובי העוטף. ל"מעריב" הגיעו פניות של חקלאים מהיישובים, שמספרים כי רשתות השיווק דורשות להוריד מחירים בצורה לא סבירה כתנאי למכירה, ואם לא – ייבאו כאמור סחורה מטורקיה.
המחסור הקשה בידיים עובדות: "קוראים לאזרחים להעדיף תוצרת חקלאית ישראלית"
בשבועות האחרונים נוצר מחסור ברשתות, ומחירו של ק"ג עגבניות האמיר ל־15 שקלים, ובמקרים מסוימים אף למעלה מכך. כתוצאה מכך החלו הרשתות ביבוא מסיבי של עגבניות מטורקיה, ובשל כך המחיר צנח ל־5־8 שקלים לק"ג (תלוי ברשת).
החשש הוא כי היבוא מטורקיה, לאורך זמן, עלול לחסל את החקלאות בעוטף עזה, הסובלת בימים אלה ממילא ממחסור חריף בכוח אדם.
בעקבות המצב, מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן נפגש ביום חמישי עם חמישה מגדלים ביישובי העוטף, והתחייב לקנות מהם סחורה ולסייע להם, כאשר במקביל הודיעה שופרסל כי היא מתכוונת להתחיל כבר בימים הקרובים במבצע סיוע מקיף לחקלאים בדרום.
רשת שיווק השקמה הייתה הראשונה לייבא חלב מפולין, וכעת היא היבואנית העיקרית של הירקות.
בתגובה לפניית "מעריב", מסר רמי לוי: "אנחנו מוכנים לקנות ירקות מיישובי העוטף במחירים סבירים. לא רק שאנחנו לא נגדם, אלא אנחנו מחבקים אותם ומוכנים לעזור להם בכל דרך. עם זאת, אנחנו לא יכולים לקנות בכל מחיר, כי מי שישלם בסופו של דבר את המחיר הוא הצרכן הסופי".
לוי הוסיף כי "בלית ברירה אנחנו, כמו רשתות השיווק האחרות, נאלצים לפנות ליבוא מטורקיה, וזאת כדי למנוע את המחסור ואת המחירים היקרים כפי שהיה לפני שבועיים. ללא היבוא מטורקיה - מחיר ק"ג עגבניות היה מזנק ל־20 שקל".