רונן אגסי, מנכ"ל מגדל, מכחיש בתוקף הערכות שנפוצו בסוף השבוע לגבי כוונתו להתמודד על תפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. אגסי, המנהל את חברת הביטוח מגדל זה שנה וחצי, שימש קודם לכן כראש חטיבת שווקי הון בבנק לאומי וכיו"ר לאומי פרטנרס.

תחום האנרגיה המתחדשת הצומח שמייצר הזדמנויות השקעה נדירות
לאחר שנתיים וחצי: דואר ישראל נמכר לקבוצת מילגם הפניקס תמורת 461 מיליון ש"ח

גם לגורמים במגדל הגיעו ידיעות דומות. אלה נפוצו בין השאר מכיוון שאת תהליך גיוס המועמדים מבחוץ מרכזת בהנחיית הדירקטוריון פזית אלחרר, המכירה היטב את אגסי ואת כישוריו. עם זאת, ההחלטה הסופית תתקבל על ידי ועדת האיתור בבנק בראשות יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק.

בתגובה לפניית "מעריב" הכחיש אגסי במרץ את ההערכות הללו. לדבריו, "אני משמש כשנה וחצי כמנכ"ל מגדל. מועמדותי לא הוצעה על ידי גורמים כלשהם, לא פנו אליי ואין לי כוונה להתמודד על ניהול בנק הפועלים".

ניהול הבנק לצד ניהול בנק לאומי היא המשרה הנחשקת ביותר במשק הישראלי, אך לא בהכרח המשרה המתגמלת ביותר. מועמדים אחרים הם שמוליק ארבל, לשעבר ראש החטיבה הבנקאית בלאומי.

נכון להיום המובילה מתוך שורות הבנק היא דלית רביב, המשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הקמעונאית. רביב עובדת בבנק יותר מ־30 שנים, מתוכן ארבע וחצי שנים כחברת הנהלה. היא ניהלה את בנקאות הפלטינום ואת האגף לבנקאות מסחרית. היא גם נחשבת למועמדת המומלצת של המנכ"ל הפורש דוב קוטלר.

בנק הפועלים יפרסם היום את הדוחות לרבעון הראשון של 2024, שיהיה הדוח האחרון של קוטלר. הבנק יציג תשואה דו־ספרתית הנאמדת ב־15%.