חברת בזק שבניהול ניר דוד תכריז בשבוע הבא רשמית על כניסה לאספקת שירותי חשמל ביתיים בשיתוף חברת ג'נריישן קפיטל. מדובר באחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה. היקף הלקוחות שיצטרפו לשירות זה עד 2023 נאמד בחצי מיליון. בזק תספק את השיווק, מערך שירות הלקוחות ומערך התשלומים. במהלך ההודעה יפורטו מסלולי התשלום השונים בחברה.

לתקוע טריז בתוך האיחוד: המהלך של ישראל נגד ההכרה במדינה פלסטינית | פרסום ראשון
היועמ"שית נגד התובע בהאג: "הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט נעדרת בסיס"

אתמול פורסמו הדוחות הכספיים של בזק הכוללים מספר נתונים מעניינים. כך למשל החברה הודיעה כי מעתה והלאה לא תהיה חובה לצרף לגרעין השליטה בחברה (המוחזק על ידי קרנות השקעה זרות) העומד כיום על 25% גם משקיע ישראלי כפי שהיה עד היום.

החברה מדווחת על גידול מספר המתעניינים בצריכת שירותי טלפוניה קווית בעיקר באזור הצפון בגלל המלחמה. בזק השקיעה הרבעון 410 מיליון שקל בתשתיות התקשורת בכלל ובסיבים האופטיים בפרט. לחברה 664 אלף לקוחות סיבים, מתוכם 424 אלף לקוחות קמעונאיים. הרווח המתואם ירד ב-6.9% ל-299 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב-2.1% ל-2.3 מיליארד שקל. החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ירד ב-11% ל-4.7 מיליארד שקל.

תומר ראב"ד, יו"ר הדירקטוריון: "התוצאות הרבעון הראשון מבטאות את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה שנעשתה תוך כדי התמקדות בהשקעות בתשתיות כמו סיבים אופטיים, טכנולוגיית 5G בסלולר ומעבר לפלטפורמת IP ב-yes".

"תוצאות הרבעון תואמות את ציפיותינו. אנו ממשיכים לחזק את איתנותה הפיננסית של הקבוצה, תוך הפחתת החוב מה שמבטיח את יציבותה הפיננסית של בזק ואת יכולתה להמשיך ולהשקיע בפיתוח טכנולוגיות חדשניות".

רווחי חברת הבת פלאפון שבניהול אילן סיגל ירדו ב-16.3% ל-36 מיליון שקל בגלל השפעת המלחמה על שירותי הנדידה. הכנסותיה הסתכמו ב-502 מיליון שקל. החברה רשמה צמיחה של 60 אלף במנויי רשת דור 5 העומדים 1.1 מיליון מנויים היום. סך מינויים עומד על 2.6 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על 43 שקלים כמו ברבעון המקביל.

משרדי פלאפון (צילום: אבשלום ששוני)
משרדי פלאפון (צילום: אבשלום ששוני)

חברת הבת YES הפסידה הרבעון 12 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-4.3% ל-315 מיליון שקל כתוצאה מאי חיוב לקוחות בקו העימות. פעילותה בשוק הטלוויזיה באינטרנט מסתכמת ב-420 אלף לקוחות שהם כ-75% מהלקוחות.