סופרסונס ו-HSBC ישראל השיקו החודש בבית השגריר הבריטי תוכנית חדשה להכשרת נשים לתפקידי הניהול הבכירים בבנקים בישראל. התוכנית מיועדת לסמנכ"ליות וחברות הנהלה בבנקים שמבקשות להתקדם לתפקידים בכירים במערכת הפיננסית בישראל. התוכנית הושקה באירוע מיוחד בבית שגריר בריטניה בישראל בנוכחות הדיפלומטית ואשת השגריר - אמה וולטרס, מנכ"ל HSBC בישראל - מייקל ישראל, מנכ"לית סופרסונס - ליאת שקד וצוות התכנית. באירוע נערכה למשתתפות מכל הבנקים בישראל היכרות עם התכנית ועם מטרותיה. לאחר פרישתה ב- 2023 של סמדר ברבר- צדיק, מנכ"לית הבינלאומי לשעבר, נותרנו בישראל ללא מנכ"ליות נשים בבנקים.

טבע תשקיע 10 מיליון דולר בקרן הון סיכון המתמחה בבריאות דיגיטלית
בזק תכריז בשבוע הבא על מתן שירותי חשמל בשיתוף ג'נריישן

התכנית בהובלת ליאת שקד מנכ"לית סופרסונס, ופזית קליר, סמנכ"לית משאבי אנוש של HSBC  ישראל, תכלול מפגשי תוכן מקצועיים בארץ ולראשונה גם סיור לימודי בן כ-3 ימים במטה HSBC בלונדון במסגרתו המשתתפות ירחיבו את ההיכרות שלהן עם העולם העסקי הגלובלי ויפגשו עם בכירות בבנק. במסגרת המפגשים יקבלו המשתתפות במה לקידום ניהולי ומקצועי, למידה ממקרי בוחן והכרות עם דמויות מפתח בענף הבנקאות הלוקאלי והגלובאלי, נטוורקינג איכותי וקבוצת עמיתות לשיתוף באתגרים והזדמנויות מהשטח. על מנת להבטיח את איכות התוכנית היא מוגבלת ל- 20 משתתפות בלבד.

"בית הספר למנכ"ליות העתיד" הינה תכנית מבית סופרסונס, ארגון שהקימה הסטארטאפיסטית החברתית חנה רדו, שמטרתו לקדם נשים בישראל במגוון תחומים לעמדות הניהול הבכירות ביותר ולראשונה גם בתחום הבנקאות. HSBC הינו מהבנקים הגדולים בעולם ומהבנקים הזרים המובילים בישראל. הנציגות המקומית מספקת שירותי בנקאות מסחרית, בנקאות השקעות, חדר מסחר ונציגות בנקאות פרטית. הבנק פועל בישראל מאז שנת 2001, ומציע ללקוחותיו: תאגידים ישראליים בינלאומיים, מוסדות, סטארטאפים, קרנות הון סיכון וחברות בנות מקומיות של חברות רב-לאומיות, ליהנות מהמגוון המלא של פתרונות פיננסיים ומומחיות גלובלית.

אמה וולטרס, דיפלומטית בכירה במשרד החוץ הבריטי לענייני סכסוך, גישור ויציבות: "שגרירות בריטניה שמחה לתמוך ב-HSBC ובארגון Supersonas בהשקת התכנית לשיפור השוויון המגדרי במגזר הבנקאי הישראלי, מתוך תפיסה דומה לשיפור השוויון, הגיוון וההכלה בכלכלה הבריטית. מועדון ה-30% של בריטניה, אשר אומץ על ידי 20 מדינות, ממחיש מה שניתן להשיג באמצעות תוכניות מהסוג הזה, שמטרתן להגדיל את הייצוג הנשי בדירקטוריונים. לדוגמה, בשנת 2024 נרשמה עליה של 42.5% במספר הנשים בדירקטוריונים בבריטניה. שיפור השוויון, הגיוון וההכלה הוא אינטרס של הכלכלה הישראלית והבריטית".

מייקל ישראל, מנכ"ל HSBC ישראל: "אחד מהעקרונות המובילים בניהול אנשים של HSBC הינו קידום שוויון הזדמנויות גלובלי בין מגדרים, לאומים, גילאים ועוד. עיקרון זה מנחה אותנו בכל רחבי הבנק בעולם לרבות בסניף הישראלי, מתוך הכרה בחשיבות השוויון ותרומתו המהותית לפעילות העסקית כמו גם החברתית. אנחנו גאים בשיעור הנשים ב- HSBC ישראל שהינו 50% גם ברמה הכללית וגם ברמות הניהול הבכיר של הסניף ופועלים להעלות את הנושא על סדר היום ולהשאירו בשיח הציבורי בישראל ובעולם, ועל כן תמיכתנו החמה בתכנית זו".

ליאת שקד, מנכ"לית סופרסונס: "כל עוד במדד 30 אין אף מנכ"לית אישה אחת אנחנו מפספסים 50% מההון האנושי, מדובר פוטנציאל מבוזבז שמשאיר את המדינה מאחור. סופרסונס תמשיך לפעול בכל המקומות בהם מתקבלות החלטות ובכל נקודות ההשפעה. אחרי שיתופי פעולה עם הבורסה לניירות ערך, התעשייה האווירית, כלל ביטוח ועוד ארגונים גדולים אחרים, אני שמחה על שיתוף הפעולה עםHSBC  שלקחו את היוזמה ויקדמו יחד איתנו שוויון מגדרי גם בענף הבנקאות הישראלי".