הכנסות אל על זינקו ברבעון הראשון של שנת 2024 בשיעור של כ-48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועומדות על כ-738 מיליון דולר. בנוסף, נרשמה עלייה של כ-9% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2023, שבתחילתו (בשבעה באוקטובר) פרצה מלחמת חרבות ברזל.

"אנחנו באזור לחימה, זה אבסורד": תושבי בת חפר זועמים ומרגישים מופקרים   
מחפשים 'עידית סילמן' חליפית: החמ"ל של ליברמן מתכנן תרגיל עוקץ | אנה ברסקי

החברה עברה לרווח נקי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לאחר הפסד של כ-34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ורווח של כ-39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

תמונות החטופים לצד המסוע בנתב''ג (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
תמונות החטופים לצד המסוע בנתב''ג (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

בשל ביטולי טיסות על ידי חברות זרות, בהן מתחרות של אל על בקווים הרווחיים לצפון אמריקה, התפוסה במושבים בטיסות אל על הייתה מלאה במרבית הטיסות ועמדה על ממוצע של כ-94%. ההיצע הנמוך במושבים, הביא לעליות במחירי הטיסות, בין היתר לצפון אמריקה. באל על מעריכים שלא צפויה ירידה במחירי הטיסות לחו"ל בזמן הקרוב.

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, ציינה במסיבת עיתונאים, שהתקיימה בהאנגר שיפוצי המנועים של החברה בנמל התעופה בן גוריון, כי בעולם קיים מחסור במטוסים ובטייסים שהביאו לעליות מחירים בעולם התעופה: "כושר הייצור אצלנו מוגבל, אנחנו מתוחים בטייסים ובמטוסים עד הקצה ומתנהלים כמו במבצע צבאי. איזו חברת תעופה אחרת צריכה לפזר בהתרעה קצרה מטוסים מחשש לפגיעה מטילים איראניים? לכן סגרנו יעדים פחות יעילים תפעולית, כמו יוהנסבורג, וחיזקנו טיסות לארה"ב, לתאילנד ובאירופה".

סרטון תהליך הסבת המטוס, צילום: דוברות אל על

בן טל גננסיה סיפרה, כי נוצר פער של כ-40% בממוצע בין הביקוש להיצע ולמרבית הטיסות של החברה יש רשימת המתנה. היא הודיעה כי החברה תקלוט בחודשים הקרובים מטוס דרימליינר (בואינג 787) נוסף ובשנים 2026-2025 תקלוט עוד שלושה מטוסי דרימליינר. החברה אף הזמינה שלושה מטוסים נוספים שאמורים להגיע אליה בשנת 2029 וחתמה על הסכם אופציות לרכישת שישה מטוסים נוספים. במקביל, אל על מבצעת הליך הסבה של מטוסי בואינג 777 לתצורה פנימית של הדרימליינר, בהליך שצפוי להימשך לפחות עוד שנתיים.

ברבעון הראשון של השנה גייסה אל על 48 טייסים חדשים שעוברים כעת הכשרה. סמנכ"ל תפעול אווירי בחברה, חובב בן דוד, מסר כי החברה מגייסת כיום גם טייסים שאינם יוצאי חיל האוויר. כ-25% מהטייסים המגויסים סיימו קורסי טיס בחו"ל, ולאחר שעברו מיונים ומבחנים, התקבלו להכשרת אל על שנמשכת כשלושה חודשים. "בגלל מחסור בשעות סימולטור גם בחו"ל, יש לעיתים צורך בזמני הכשרה ארוכים יותר", הסביר הסמנכ"ל.

בן דוד הציג את מרכז השליטה בחירום של אל על, הממוקם במקלט גדול במתחם החברה בנתב"ג. מרכז השליטה בחירום הופעל לראשונה בליל מתקפת הטילים האיראנית על ישראל ב-14 באפריל. "יש כאן ציוד גיבוי ומכאן ניתן להמשיך לנהל הכל", הסביר.

"כאשר קיבלנו את ההתרעה לקראת המתקפה האיראנית, התארגנו במהירות ופעלנו במרכז השליטה בחירום. מכאן הוצאנו הנחיות לשתי טיסות של אל על שיצאו מבנגקוק ובעת שהיו מעל הודו, התבקשו לשוב לבנגקוק בשל המתקפה האיראנית. גם בוטלו טיסות יוצאות מנתב"ג, אבל הצלחנו לשוב מהר מאוד לשגרת טיסות מלאה", סיפר בן דוד על הדרמה הלילית.