השלכות המלחמה מתבטאות בירידה בהיקף כניסת סחורות לישראל במירב המגזרים, כולל רכבים חדשים, מכולות, תפזורת, מטען כללי ואוניות הקרוזים. כך מסכמת חברת נמל אשדוד את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל: "במהלך 2040 נצטרך להקים נמל נוסף"

"נמל אשדוד מוכיח את אחריותו הלאומית וחשיבותו למשק בתקופה מורכבת זו. כנמל לאומי אנו נדרשים לשיקולים לאומיים לצד שיקולים עסקיים תחרותיים", ציין יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר – "אנו פועלים במלוא הכוח על מנת לדאוג שהנמל יהיה פתוח עבור המשק ובטוח עבור עובדנו".

"ברבעון הראשון של שנת 2024, ניתן להבחין בהאטת הפעילות המשקית כתוצאה מהשלכות המלחמה, דבר המשפיע באופן ישיר על התוצאות שלנו. אנו פועלים בסביבה תחרותית ועושים את המיטב, על מנת להתמודד בה כראוי למרות המצב הבטחוני", הוסיף.

אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד, ציין עוד, כי התוצאות הכספיות של הנמל ברבעון הראשון של השנה משקפות את השפעת המלחמה. לדבריו, ניתן להבחין בשיפור של תשעה מיליוני ש"ח בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2023, בו פרצה מלחמת חרבות ברזל. 

"הצגנו תזרים חיובי ולהערכתנו ברבעונים הבאים נדביק את הפער לתקציב החיובי שחזינו טרם המלחמה", הוא אמר עוד. מחזור ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם ב-214 מיליוני שקל, לעומת 274 מיליוני שקל ברבעון הראשון ב-2023 - קיטון של  22%. ברבעון הרביעי של שנת 2023, שברובו היה בתקופת המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, נרשמו הכנסות של 205 מיליוני שקל.

 ההפסד ברבעון הראשון לשנת 2024 עמד על שבעה מיליוני ₪, לעומת רווח נקי  של 40 מיליוני שקלים ברבעון הראשון לשנת 2023. הון עצמי ליום 31 במרץ 2024: 2,577 מיליוני ₪, לעומת  2,751 מיליוני ש"ח ליום 31 במרץ 2023 בהשפעת התחייבות לחלוקת דיבידנד למדינה.

במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024, הסתכם ב-168 אלף מכולות בהשוואה ל-180 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר הרכבים – בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-7,000 רכבים בלבד, לעומת כ-43 אלף כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון, נמשכה הסטת אוניות גלנוע לצפון, לנמל חיפה. רק בחודש מרץ 2024 חזרו לפקוד את נמל אשדוד אוניות הגלנוע ובנמל מצפים לשיפור ברבעון השני במגזר כלי הרכב.

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, הממונה על החברות הממשלתיות אמר עוד: "חברת נמל אשדוד, עובדיה ומנהליה, עושים עבודת קודש, במיוחד בתקופה מורכבת זו. מלחמת חרבות ברזל שנכפתה עלינו משפיעה על כולנו, ובנמל אשדוד עושים את כל המאמצים כדי להתמודד עם ההשלכות ולהמשיך לספק שירות מקצועי ותוצאות חיוביות. נמל אשדוד חשוב למשק הישראלי ותורם לו רבות, בכל עת שנדרש".