חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מתחה היום (שלישי) ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה ומשרד הביטחון להכנסת עובדים פלסטינים לישראל. בריאיון עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM אמרה: "יש 8,000 עובדים פלסטיניים שנכנסים לתחומי מדינת ישראל ל-2,300 עסקים שקיבלו אישור חריג. האם משטרת ישראל קיבלה את רשימה העסקים שמותר להם להעסיק פלסטינים? התשובה היא לא".

בן גביר בקריאה למל"ל: "לעצור מיידית כניסת פועלים לאיו"ש"
נשיא התאחדות הקבלנים: "אפשר להכניס לכאן בקלות 10-20 אלף עובדים פלסטינים"

"מה היו הקריטריונים לאותם העסקים? נאמר שמותר להעסיק 8,000 פלסטינים בבריאות וסיעוד, מפעלים חיוניים, ובמלונאות, ומשטרת ישראל אומרת שיש פלסטינים שעובדים גם בתחום החקלאות ובתחומים אחרים". 

לדבריה, "זה ישראבלוף. אולי באופן רשמי יש 8,000 פועלים שמותר להם להיכנס לפי האישורים האלו, אבל בפועל יש פלסטינים עם אישורים בתוקף ומתאם פעולות הממשלה בשטחים ממשיך להעניק אישורים ביו"ש בלי בידוק ביטחוני והם עוברים לשטח ישראל, וכשמשטרת ישראל בודקת אותם יש להם אישורי עבודה", אמרה.

עוד הוסיפה: "משרד הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים באופן רשמי לא באים לדיונים בכנסת, כנראה שהשאלות שלנו והתשובות שהם יצטרכו לתת מאוד לא נוחים להם. למה הם מסרבים להגיע לדיון? כי הם פשוט מסתירים את המידע. 

יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות הכנסת)
יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות הכנסת)

"קורים פה דברים מתחת לפני השטח שלא נוח לספר עליהם כי תהיה פה סערה ציבורית, להגיד שיש לנו 8,000 פלסטינים שעובדים בתחומי מדינת ישראל זה שקר. מדובר במספרים הרבה יותר גדולים, אבל אין לנו שום יכולת לבדוק את זה".

בסיום השיחה סיכמה: "אני שליחת ציבור, אני עושה את זה בשליחות של כולם, ואני בטוחה שהנושא הזה מספיק חשוב. לפני כמה ימים תפסו שב"חים בסניף רמי לוי בחדרה, תתארי לעצמך איזה פחד אלוהים זה, שב"חים שלא יודעים מי הם והם לא נבדקו. זה מפחיד, זה פגיעה בביטחון, הפיגוע שהיה ברעננה? היה שם שב"ח שעבד במוסך - שב"חים הם פגיעה לביטחון האישי שלנו".

סייע בהבאת הכתבה: אליעזר בן יהודה