"בדיונים הנערכים בימים אלה בהנהלת האוצר, אין כוונה להעלות את שיעורי מס ההכנסה או מס החברות. זהו המס הגרוע ביותר - וממנו צריך להתרחק. ממילא ניתן לעשות מהלכים רק במיסוי העקיף, וכל הצעדים על השולחן", כך אמר שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים, בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון באילת.

בין צעדי המיסוי הנבחנים, לדבריו, ביטול פטור ממע"מ על קניות באתרים בחו"ל, קביעת תקרת פטור ממע"מ על קניות באילת, הטלת מס נסועה, מיסוי הרכב החשמלי (רמת החדירה שלו היא גבוהה ממה שהוערך וצריך למלא את הקופה בגלל הירידה בהכנסות ממיסוי הבלו).
לדבריו, "גביית המסים היא מעל ליעד, וגם במאי מסתמן שהיקף הגבייה יהיה גבוה משמעותית מהיעד. עם זאת, ההוצאות גבוהות מאוד בגלל המלחמה. כרגע אין צעדי מיסוי קונקרטיים לשנת 2024, אבל אנחנו דינמיים לחלוטין והכל תלוי בנסיבות הביטחוניות".

לדבריו, "ההשקפה שלנו ושל האוצר היא שצריך להיזהר ממבצעי סוף עונה ולא לגייס מיידית עוד 20־25 מיליארד שקל על חשבון העתיד. חייבים להיזהר מלעשות משהו גורף, כי בעולם מסתכלים עלינו בצורה מאוד חשדנית. למרות עמדת משרד ראש הממשלה התומך במבצע לשחרור רווחים כלואים ולעודד חברות לחלק דיווידנד דרך הורדת המס, אני חושב אחרת. אני תומך במהלך של גילוי מרצון. משרד המשפטים יוזם חקיקה שמהלכים כאלה יוסדרו בעתיד בחוק".

בנושא החשבוניות הפיקטיביות, הוסיף מנהל רשות המסים: "נגייס לפחות חצי מיליארד שקל ועוד מיליארד שקלים ב־2025. המבחן שלנו יהיה לעצור את החשבוניות הפיקטיביות. לו היינו בוחנים לעומק תשלום חשבוניות, היינו חוסכים עוד כמה מאות מיליוני שקלים".

על התוכניות לעתיד הוסיף: "אנחנו מגבשים תוכנית סיוע לענף ההייטק שתפורסם בחודש הקרוב. ניתן לנושא ההתחדשות העירונית דחיפה דרך מע"מ ובמיסוי מקרקעין להתחדשות עירונית בפריפריה, והנחות משמעותיות במס רכישה, כדי לעודד קבלנים".

הוא הוסיף: "יש לנו מחסור בכוח אדם. עד סוף השבוע נצא למכרז לגיוס 180 מפקחים ומבקרים, והמטרה שלי להביא בשנת 2025 עוד 200 משרות חדשות למשרדים".

נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר חשף תוכנית חדשנית להסדרת מקצוע ראיית החשבון עד סוף 2026. במסגרת זאת, יהיה חוק חדש לרואי החשבון לאחר 70 שנים, שבו יוסדר מחדש מעמדם של רואי החשבון. מי שרוצה חוק, צריך לעבור את כל השלבים, ואנחנו בדרך הנכונה".