מעל 20 שנה בנק לאומי תומך בתנועת אחריי,  בסוף השבוע האחרון צעדו מנכ"ל הבנק, חברי הנהלה ועשרות עובדים יחד עם אלפי החניכים לזכר 49 בוגרי התנועה שנפלו במלחמה.

מכל הארץ ומכל המגזרים אלפי בני נוער יצאו למסע שהוקדש לזכרם של הנופלים בוגרי התנועה לאורך השנים וכן 49 בוגרים שנפלו בחודשים האחרונים במלחמת "חרבות ברזל". הם לוו במשפחות הנופלים להר הרצל, שם התקיים טקס במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "כשאדם אומר את המילה אחריי מאחוריו יש כוח גדול הכוח הזה הוא אתם".

מסע הסיכום מתקיים מידי שנה, עמד הפעם בסימן זיכרון הנופלים בוגרי התנועה. מאז ה-7 באוקטובר איבדה תנועת "אחריי!" 49 מבוגריה. התנועה מנציחה את זכרם באמצעות פעילות חינוכית ושמירה על קשר עם המשפחות השכולות. עם פרוץ המלחמה עשרות מאנשי אחריי גויסו למילואים ולחמו בחזיתות השונות, ועל אף זאת המשיכו בפעילות החינוכית השוטפת של התנועה ואף הקימו את פרויקט "8.10" עבור מאות בני נוער מהיישובים המפונים.

בתום המסע התקיים מפגש מצומצם של נשיא המדינה עם המשפחות השכולות ועם משפחתה של אגם ברגר בוגרת העמותה שחטופה בעזה. וכן התקיים מפגש מרגש עם חניכי אחריי מהקהילות המפונות מהעוטף עם בכירי בנק לאומי שתומך בתנועת אחריי למעלה מ-20 שנה וכן מלווה את קהילת בארי מאז פרוץ המלחמה.

המסע אליו הצטרפו מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, ראש חטיבת הטכנולוגיות איל אפרת ועשרות עובדים מתנדבים, נחתם בטקס בהר הרצל במעמד נשיא המדינה ובנוכחות משפחות הנופלים בוגרי התנועה, משפחות החטופים של בוגרי התנועה, חברי דירקטוריון בנק לאומי- פרופ' ידידיה שטרן ואורי אלון, אמיר סטרוגו מנכ"ל העמותה, יואב קיש שר החינוך, יורם יאיר יו"ר העמותה, ראש העיר ירושלים משה ליאון ותומכים נוספים כמו רעיה שטראוס, אורנה פסח ועוד.

נשיא המדינה, במעמד טקס הסיום, פתח בסיסמת הארגון: ״המדינה זה אנחנו ומה שנעשה הוא שיהיה. אני רוצה לומר לכם באהבה גדולה- בראבו!" עוד הוסיף "כשאדם אומר את המילה אחריי מאחוריו יש כוח גדול הכוח הזה הוא אתם, ואני בטוח שבמקום הזה שאני עומד בו יעמוד אחד מכם. אתם צריכים לחלום בגדול, לפעול בגדול, לראות את טובת המדינה בגדול, יש לנו מדינה מדהימה מגוונת ומרתקת- בעלת אמונות, דעות ותפישות עולם שונות, אבל היא הבית שלנו למענה אנחנו כאן למענה אתם גדלים. אנחנו מתפללים וקוראים לחזרתם המהירה של החטופים והחטופות, שיחזרו בשלום לביתם".

חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי במעמד טקס הסיום: "החיבור העמוק בינינו, מעל 20 שנה, מבוסס על תפיסת עולם משותפת של מצוינות, של דבקות במטרה ושל פיתוח החוסן של הכלכלה ושל החברה הישראלית. לצערנו, מי שאינו נמצא עימנו במעמד המרגש הזה הם 49 צעירים שנפלו במלחמה והצטרפו למשפחת השכול המתארכת של אחריי! כולם אנשים ערכיים, אוהבי אדם וארץ, שמתנדבים לשירות משמעותי בצבא מתוך תחושת שליחות עמוקה- הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו המדינה. למשפחותיהם היקרות אני אומר בצורה חדה וברורה: מותם לא היה לשווא. נדאג לכך שהחברה הישראלית תמשיך לצמוח ולהמשיך לנוע קדימה. זו מחויבותנו ונמשיך לממש אותה בכל הכוח". עוד הוסיף: אנחנו מתפללים ומצפים לחזרתם המהירה של החטופים ובהם בוגרי אחריי".

אמיר סטרוגו מנכ"ל אחריי! "דבר אחד מאפיין את החבורה שיושבת כאן אחרי לילה ללא שינה, מסירות נפש!  71% מאנשי הצוות יצאו להגן ולשמור על הבית המשותף שלנו, וכל מי שנשארו נלחמו על כל נער ונערה על המשך העשייה בקבוצות על הליווי של הבוגרים ופתיחת עשרות קבוצות חדשות לנוער מפונה מהדרום ומהצפון. על ההתמדה, החוסן והערבות ההדדית יוצאת הדופן ועשייה זו יעניק לנו ביום ראשון הקרוב נשיא המדינה את פרס ירושלים ואחדות ישראל. נתפלל כולנו לשלומם ושובם של כלל החטופים, ובפרט אנשי אחריי אגם ברגר, בר קופרשטיין ואבינתן אור. יש לכולנו אזרחי המדינה דרך ארוכה לעבור ,אבל כשאני מסתכל עליכם חניכים יקרים אני מתמלא בתקווה ואופטימיות אתם העתיד של מדינת ישראל ואנחנו אחריכם!!"