חברת אל על דיווחה היום (שני), כי בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה, לפיה תפעל להצעיר ולהרחיב את צי המטוסים צרי הגוף שלה, דירקטוריון החברה אישר לנהל משא ומתן בלעדי עם יצרנית המטוסים בואינג ועם חברות להחכרת מטוסים להתקשות בעסקאות לרכישה וחכירה של כ-30 מטוסים מדגם בואינג MAX737.

החברה ציינה, כי התהליך מהווה נדבך משמעותי נוסף בהצערה והגדלה של צי המטוסים שלה וזאת בנוסף להסכם שנחתם לאחרונה עם בואינג לרכישה של עד תשעה מטוסי דרימליינר (787) נוספים, תוך יישום של התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח.

הטיסות יגדלו באופן משמעותי: עסקת הענק של אל על

מטוס אל על שנשלח לחלץ נוסעים שנאלצו לנחות בקנדה

העסקה הנוכחית לרכישת כ-30 מטוסי צרי גוף מדגם בואינג MAX737 מוערכת בהיקף של כ-2.5-2 מיליארד דולר והן יסופקו לאל על החל משנת 2027, על פני מספר שנים.

באל על הבהירו, כי ההחלטה להמשיך בתהליך מו"מ בלעדי עם בואינג התקבלה לאחר שהחברה ערכה תהליך בחינה עמוק ומאומץ.

המטוסים החדשים יחליפו בהדרגה את צי המטוסים הקיימים מדגם בואינג 737-800 ובואינג 737-900 המופעלים על ידי החברה ויגדילו אתצי המטוסים הקיים, מה שיוסיף עוד קיבולת והיצע מושבים ויאפשר הרחבה של לוח הטיסות ויעדי החברה.

"אנו שמחים על צעד נוסף ומכונן לקראת חתימה על הסכם הרכש הגדול בתולדות אל על וזאת, לאחר שהודענו לאחרונה על הסכם לרכישה של עוד תשעה מטוסי דרימליינר נוספים. מהלכים אלה מהווים התקדמות משמעותית בבניית צי מטוסים צעיר ויעיל, שיתמוך בהתפתחותה של החברה בעתיד", ציין יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי.

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, אמרה עוד: "אנו נרגשים לדווח על אבן דרך משמעותית בסיפור של אל על, בדרך לעסקת ענק, שתפתח באופן חסר תקדים את צי המטוסים של החברה ותגדיל דרמטית את פוטנציאל ההתרחבות שלה. גם בתוך המציאות המורכבת, שאנו חוווים, אנחנו ממשיכים להסתכל על עתיד החברה ולפעול למימוש התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו. אנחנו מאמינים שהבאנו לשולחן עסקה מצויינת, שתמשיך לשפר את חוויית הלקוחות שלנו".