ההחלטה התקבלה בעקבות תוצאות שיא כספיות של החברה בשנת 2023, הגבוהות ביותר בתולדות החברה, וזאת בשנה בה הרבעון האחרון התנהל כולו בצל מלחמת חרבות-ברזל. בשנה זאת הובילה החברה לגידול של 49% ברווח הנקי לכדי 318 מיליון דולר, גידול משמעותי בהיקף המכירות לכדי 5.3 מיליארד דולר, תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 1.54 מיליארד דולר, וכן, צבר הזמנות שעלה מעל 18 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר פגש היו״ר עמיר פרץ את קאנצלר גרמניה אולף שולץ בסלון האווירי בברלין, זאת על רקע השלמת עסקת החץ, עסקת המכירה הביטחונית הגדולה בתולדות ישראל. שולץ הגיע למתחם התעשייה האווירית כדי להתרשם מהמערכת וממל״ט ההרון מתוצרת התעשייה האווירית שבשירות צבא גרמניה. בחודש שעבר הקימה התעשייה האווירית מרכז מבקרים חדשני בוושינגטון כחלק מחזונו של פרץ להרחבת פעילות החברה בארה״ב. מנכ״ל החברה בועז לוי השיא את משואת המגן בטקס הדלקת המשואות, וזאת כאות הוקרה על הצלחת מערכת החץ ומערכות החברה השונות שבלמו בהצלחה של 99% את מתקפת ה-14 באפריל על ישראל.

החברה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מערכת הביטחון בישראל ומספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בחלל, באוויר, בים וביבשה, אשר יעילותם המבצעית מוכחת גם במערכה הנוכחית. באותה העת פועלת החברה, ככל הנדרש, מול מגוון לקוחותיה בעולם, לעמידה ביעדים, לשימור ולהעצמה של צרכיהם במישור הביטחוני והאזרחי.

במטרה לתת מענה הולם לצרכים ביטחוניים, המדיניים והכלכליים של מדינת ישראל, תבוצע העברת הדיבידנד לאחר תיאום בין יו"ר הדירקטוריון לבין השרים הממונים ומנהל רשות החברות באשר לחלק היחסי שייועד להשקעות בצרכי החברה שנוצרו בעקבות מלחמת חרבות-ברזל.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: " אני מברך על הרגע החשוב הזה שבו אנו יכולים להעניק דיבידנד למדינה, בייחוד בימים אלה בהם צרכי המדינה גדלו בכל התחומים לרבות בצרכי הביטחון. אין ספק כי המשך הצמיחה הגדולה כל כך, תוך מתן עדיפות לצה"ל ולכוחות הביטחון ובאותה עת השמירה על לקוחותינו בחו"ל, מתאפשרת בזכות המנהלים, המנהלות, העובדים והעובדות ולכן גם הם זכאים ליהנות מבונוסים ומחלוקת רווחים וכך יהיה!״

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״אנחנו גאים בתוצאות העסקיות המרשימות שהן פועל יוצא של פעילותם המסורה של העובדים והמנהלים בחברה, ומדגישים את מגמת הצמיחה המתמשכת שלה. אין ספק כי כשהחברה מרוויחה ולמדינה מוענק דיבידנד, גם העובדים מרוויחים ורואים שכר לנחישותם. בתקופה זו של מלחמה בישראל, נמשיך ונפעל ללא לאות להעצמה הבלתי מתפשרת של היכולות הטכנולוגיות של מערכת הביטחון ושל כלל לקוחותינו. אנו משתתפים בצערן של המשפחות השכולות, מייחלים להשבת החטופים ולהחלמה של הפצועים, ביניהם גם עובדינו ובני משפחותיהם״.