פנינה רוקח ז"ל, אשר ייסדה עם בעלה מנחם ז"ל את מפעל הוופלים והעוגיות "מן", הלכה לעולמה בגיל 100. רוקח נולדה בשנת 1924 בתל אביב למשפחת ספקטור, דור עשירי בארץ ישראל.

בשנת 1954, כאשר עם הקמת המפעל בבני ברק, בעלה מנחם רוקח, עבד בייצור בתנורי הוופלים מבוקר עד ערב, פנינה לקחה על עצמה את משימת הפצת קופסאות הפח של הוופלים ברחבי המדינה. במשפחתה מספרים, כי היא עשתה זאת באמצעות רכב הסוסיתא המיתולוגי שלהונסעה בכל רחבי הארץ, כדי לשווק את מוצרי מפעל הוופלים והעוגיות.

לצה"ל אין תשובה לכטב"מים של חיזבאללה: "אולי התעוררנו מאוחר מדי"
38 שנים אחרי: סערת רצח הנער מסרבת להגיע לסיום | כל הפרטים

לאחר שנים של עבודה קשה, הסוסיתא הוחלפה במשאית גדולה יותר, שאפשרה לספק את הוופלים והעוגיות בכמויות גדולות יותר. במשפחה ציינו, כי פנינה רוקח האמינה שציונות אמיתית משמעה ייצור מקומי, כחול לבן, עם חזון להמשיך ולהתפתח במדינת ישראל. מפעל הוופלים והעוגיות מן", אשר מציין 70 שנים להיווסדו, שימר את המותג שיצרו מייסדיו לאורך עשרות שנים.

המפעל, שפועל כיום ברמלה, נמצא בבעלות משפחתית ומנוהל על ידי הדור השלישי – נכדיהם של המייסדים, פנינה ומנחם רוקח ז"ל, שהתגוררו בפתח תקווה. "מורשתה של פנינה רוקח תשמש השראה לדורות הבאים. היא תיזכר כאישה חזקה, יזמית מוכשרת וחלוצה ציונית, שהקדישה את חייה לבניית הארץ ופיתוחה. היא ייצגה נאמנה את דור מקימי הארץ שחלם והגשים ציונו דרך עשייה חרוצה וחדורת מטרה".