חברת הייעוץ מרסר פרסמה היום (שני) את דירוג הערים היקרות בעולם אשר מתפרסם אחת לשנה. על פי הדירוג, במקום הראשון נמצאת הונג קונג אשר נמצאת בצמרת הדירוג בפעם השלישית ברציפות, אחריה סינגפור ולאחר מכן ואחריהן ארבע ערים שווייצריות: ציריך, ז'נבה, בזל וברן. עוד בעשירייה הראשונה: ניו יורק במקום השביעי ולונדון שמינית.

הונג קונג (צילום: אינג אימג')
הונג קונג (צילום: אינג אימג')

תל אביב דורגה במקום ה-16, ירידה של שמונה מקומות לעומת הדירוג הקודם של החברה.אחת הסיבות שמציינת חברת מרסר בנוגע לדירוג של תל אביב הוא ירידה של 22% בשכר הדירה בה בתקופה שנבדקה. בשנת 2021 דורגה תל אביב על ידי המגזין אקונומיסט כעיר היקרה ביותר בעולם, כאשר את העלייה החדה של תל אביב במדד אז ייחס האקונומיסט לעליית מחירי המצרכים בסופרים והתחבורה ולחוזקו של השקל הישראלי מול הדולר.

נציגות נוספות מהמזרח התיכון ברשימה הן אבו דאבי (43) וריאד (90). דירוג חברת מרסר בוחן את עלות המחיה ומסייע למעסיקים לקבוע את השכר הנכון במקרה של רילוקיישן. הוא כולל 226 ערים ברחבי העולם, כאשר מרסר בוחנת את עלותן בהן באמצעות בדיקת מחיריהם של מאות מוצרים ושירותים - החל מדיור, דרך תחבורה, מזון, מוצרי חשמל, בגדים ועוד. הבדיקה הנוכחית נערכה במרץ 2024.