ענף החקלאות בישראל ניצב בשנים האחרונות מול אתגרים קיומיים רבים. מלחמת "חרבות ברזל" הקצינה את האתגרים הקיימים ואף החריפה את חוסר היציבות של הענף. חקלאים רבים באזור העוטף, הנגב המערבי ובגבול הצפון ספגו וסופגים בימים אלו פגיעותה קשות ביותר, חלקות שלמות הלכו לאבדון עקב שריפות לשטחים רבים לא ניתן להגיע ולקטוף את היבול הפכו לשטח צבאי סגור או נרמסו על ידי כלים כבדים, קיים חוסר בכוח אדם ממקצועי שמקשה עוד יותר על החקלאים ועוד. 

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי ועוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, יצאו בשיתוף פעולה ייחודי במסגרתו יוענקו הלוואות חוץ בנקאיות לחקלאים שנפגעו מהמלחמה. ההלוואות, שגובהן עד 300 אלף ש"ח, יינתנו בריבית קבועה לא צמודה של 3% בלבד, תנאי מימון אטרקטיבי במיוחד בהשוואה לתנאי השוק. מטרת שיתוף הפעולה הוא לסייע לחקלאים שנפגעו קשות מהמלחמה לשקם את פעילותם ולחזור לעבודה שוטפת. 

מאז פרוץ המלחמה ארגון לקט ישראל עוטף את החקלאים במגוון דרכים, ומסייע לקידום ענף החקלאות באמצעות רכש של תוצרת חקלאית המאפשרת לחקלאים להשתכר בכבוד, חלוקת תווי קנייה, פתיחת קרן הלוואות ומענקים, סיוע נרחב במתנדבים לעבודות בחקלאות ועוד.  

גידי כרוך, מנכ''ל לקט ישראל (צילום: מירב רביץ מושל)
גידי כרוך, מנכ''ל לקט ישראל (צילום: מירב רביץ מושל)

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל: "חקלאי ישראל הם שותפים חיוניים בביטחון התזונתי הלאומי של תושבי ישראל. המלחמה גרמה נזק כבד לענף החקלאות הישראלי. במציאות קשה ומורכבת זו, חשוב לנו, כארגון הצלת המזון הלאומי שעומד בקשרים הדוקים עם החקלאים מזה 21 שנים, לפעול בכל דרך אפשרית כדי לסייע ולתמוך בחקלאים שנפגעו. אנו מאמינים שסיוע זה יאפשר לחקלאים לשקם את פעילותם, להמשיך לשמור על גבולות המדינה ולחזור להתפרנס מעבודת הכפיים ההכרחית לקיומה ובטחונה של מדינת ישראל."

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "גוף האשראי החברתי עוגן גאה לתמוך בחקלאי ישראל הפועלים במסירות אין-קץ על רקע משבר מתמשך. מסלולי ההלוואות שלנו תוכננו בקפידה כדי לתת מענה לאתגרים שבפניהם ניצבים החקלאים בתקופת המלחמה. אנו שואפים לא רק להקל על הנטל הכלכלי המוטל על כתפי החקלאים, אלא גם להעצים את יכולתם להמשיך לתרום לחוסן החקלאי ולביטחון התזונתי של ישראל".

חקלאים המעוניינים לקבל הלוואה מוזמנים לפנות לעוגן במספר *3309 או דרך האתר