אחת מעסקאות השכירוּת הגדולות במשק דווחה אתמול לבורסה, ובמסגרתה תשכור חברת גוגל שליש ממגדל ToHa2 בתל אביב בדמי שכירות של 115 מיליון שקל לשנה. המגדל נמצא בבעלות חברות גב־ים ואמות, וגוגל תשכור בחלקו העליון של הבניין 60 אלף מ”ר, במגדל שבנייתו תושלם עד סוף 2026.

תדיראן מרחיבה את מפעל החברה בעפולה;  תהיה הראשונה והיחידה בישראל לייצר מזגני VRF
כיצד משפיעה שנת הבחירות בארה"ב על המשקיעים בישראל?

עסקת השכירות דווחה לראשונה בתחילת 2023 ללא ציון שמה המפורש של גוגל, אף שברור היה שמדובר בחברה זו. הסכם השכירות נחתם לתקופה של עשר שנים עם אפשרות להפסקתו כעבור חמש שנים. המשרדים יחליפו את משרדי ההנהלה הנמצאים בבניין אלקטרה שבקרבת מקום.

על פי הדיווח לבורסה, בניית מגדל ToHa2 נמצאת בעיצומה וכבר הושלמו 40% מעבודות השלד. בעסקה, שדווחה אתמול, דמי השכירות גבוהים יותר ביחס לדיווח הראשוני וכן היקף השטחים שיושכרו. המגדל נמצא בצומת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום, ויכלול 77 קומות. הוא נמצא בשלבי אכלוס מתקדמים.

העסקה עם גוגל מעידה על האמון של חברות הייטק בכלכלה הישראלית, למרות מלחמת עזה והחששות מפני המצב במשק. העסקה אף עשויה להמריץ חברות הייטק נוספות להתחייב לשכירויות דומות. בעלת השליטה בחברת גב־ים שבניהול אבי יעקובוביץ היא נכסים ובניין, ואילו אמות נשלטת על ידי אלוני חץ בבעלות נתן חץ.