קנדה הטילה סנקציות נגד שבעה אנשי ימין, כמו גם נגד חמישה ארגונים שונים. מדובר בפעם השנייה שבה הקנדים מבצעים צעד מסוג זאת, זאת בטענה כי גורמים אלו "מבצעים פעולות אלימות נגד פלסטינים". 

מי שכלולים ברשימה הם בנצי גופשטיין ודניאלה וייס. עוד מופיעים בה עינן בן-ניר, עמרם תנג'יל, אלישע ירד, אלי פדרמן, מאיר מרדכי אטינגר ושלום זיכרמן.

מתחת לאף העולם: ישראל מייצרת רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון | דיווח דרמטי
בשקט בשקט: ישראל נערכת לשיגור טיל ישירות לטהרן | דיווח
"חייב את זה": הצורך הבסיסי ביותר של סינוואר נחשף

ארגון להב״ה, נוער הגבעות, אמנה, החווה של משה והחווה של צבי, הם הארגונים שכלולים ברשימת הסנקציות. במסגרת הסנקציות, הוטלו הגבלות כלכליות על גורמים אלו, במסגרתן הם לא יוכלו לבצע עסקאות מסוימות. 

אלישע ירד בבית המשפט (צילום :רויטרס)

בחודש אפריל האחרון הטיל האיחוד האירופי סנקציות על בנצי גופשטיין, אלישע ירד, מאיר אטינגר, ינון לוי, ונריה בן פזי ועל ארגון להב"ה ונוער הגבעות. בהמשך להחלטתו של האיחוד האירופי בהטלת הסנקציות, הודיעה אחריה גם ארה"ב כי תטיל סנקציות על מתיישבים נוספים, וביניהם גופשטיין. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "המכנה המשותף של כל הסנקציות וכל המדינות שמטילות אותן הוא ניסיון להעניק פרס אדיר לטרור ולטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל ולכפות עלינו הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון, מדינה שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מספר תנועות ציוניות העוסקות במשך שנים רבות בעבודת קודש של בניית ארצנו ממשיכות לקבל סנקציות ממדינות רבות בעקבות החלטות פוליטיות - ההחלטה היום של ממשלת קנדה להצטרף לשורת מדינות שהחליטו להתנכל למתיישבים ביהודה ושומרון היא החלטה אנטישמית מובהקת. מדינה ריבונית לא תקבל תכתיבים מאף מדינה, וקל וחומר שלא תטיל סנקציות על אזרחיה בגלל החלטות פוליטיות של מדיניות זרות".