איידנטי הלת', חברה ישראלית העוסקת בפיתוח ומכירת תוכנה לניהול מידע רפואי בבתי חולים, הודיעה היום (ראשון) כי התקשרה עם המרכז להפריות חוץ גופניות (IVF) באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, לצורך פיתוח, ייצור ושיווק מערכת בקרה חדשנית מבוססת משקל עבור מיכלי אחסון תאי זרע וביציות.

רוחות של שינוי: אוניברסיטת קולומביה העניקה פרס יוקרתי למדען ישראלי מאוניברסיטת בן-גוריון

ההודעה מגיעה בהמשך למחקר חדש שנערך במרכז להפריות באוניברסיטת קולומביה העוסק בקיומו של קשר ישיר בין משקל המיכל לעליה בטמפרטורה של מיכל האחסון דבר העשוי לפגוע בתאי הזרע והביציות. המרכז הוא אחד ממרכזי ההפריות החוץ גופניות הגדולים בעולם המציע מגוון רחב של טיפולי פוריות, לרבות הזרעה מלאכותית ומבצע אלפי טיפולים מדי שנה.

המערכת החדשה של איידנטי הלת' עושה שימוש בטכנולוגיות השקילה שהחברה פיתחה בשילוב של אלגוריתם לחיזוי עליית הטמפרטורה במיכל באמצעות משקל שפותח על-ידי המרכז להפריות באוניברסיטת קולומביה. המערכת החדשה יוצרת התראה בזמן אמת על ירידה במשקל המיכל וכתוצאה מזאת, צפויה עליה בטמפרטורה של מיכל האחסון של תאי הזרע והביציות.

הסכם ההתקשרות מסדיר, בין היתר, את המבנה העסקי בין החברה למרכז להפריות באוניברסיטת קולומביה ומאפשר לחברה למכור את המערכת החדשה למרכזי הפריות בארצות הברית בפרט ולשאר המדינות בכלל. שוק מרכזי ההפריה בארצות הברית בלבד עומד כיום על כ-400 מרכזי הפריה. במהלך הרבעון השלישי לשנת 2024, החברה תתקין לראשונה את המערכת החדשה במרכז הפריות במנהטן, ניו יורק.

להערכת החברה, מכירת המערכת החדשה למרכזי הפריה תאפשר לה לגייס לקוחות לחברה בקצב מהיר יותר מאשר המכירות לבתי החולים, בנוסף, מעריכה החברה שדרך החדירה למרכזי ההפריות תוכל להרחיב את הפעילות שלה לבתי החולים השונים.