הבנקים השלימו בשבוע שעבר הקמת קרן מענקים לחיילי מילואים עצמאים ובעלי עסקים ולבני הזוג בהיקף של 100 מיליון שקל. הקרן הוקמה בהתאם לסיכום שנערך עם האוצר וועדת הכספים, שבו נקבעו תנאים לסיוע לנפגעי המלחמה.

כל בנק יזרים לקרן 20־30 מיליון שקל, על פי ממוצע הרווחים בשנים האחרונות והיקף המאזן. מרבית הכסף יגיע מבנק הפועלים ובנק לאומי. ל"מעריב" נודע שהקרן תנוהל על ידי הסוכנות ובפיקוח איגוד הבנקים שבניהול איתן מדמון. היא תנוהל בין השאר על פי סדרי העדיפויות שייקבעו בצה"ל. הקרן תמוקד בעיקר באנשי מילואים עצמאים (שכן השכירים זוכים ממילא לגיבוי המעבידים).

האפליקציה שתגיד לכם מה גודל מענק המילואים שאתם זכאים לו

איתן מדמון (צילום: תמר מצפי)
איתן מדמון (צילום: תמר מצפי)

היקף המענקים יעמוד על 7,000 שקל ועד 40 אלף שקל. כדי להיות זכאים למענק, אנשי המילואים יהיו חייבים להוכיח ששירתו מפרוץ המלחמה לפחות 45 ימי מילואים ושהיקף הפגיעה בעסק יעמוד לפחות על 20% ממחזור העסקים. הליך קבלת המענק יהיה מהיר כדי להימנע מסרבולים בירוקרטיים, וההנחה היא שהכסף יאזל בתוך כמה שבועות. כדי לקבלו יש למלא שאלון שיופץ באינטרנט. במקביל יצא איגוד הבנקים בימים הקרובים במסע הסברה שנועד לסייע לאנשי המילואים לנצל את כספי הקרן. לבד מקרן המענקים חויבו הבנקים להעביר לקופת האוצר בגין "רווחי הריבית" 2.5 מיליארד שקל: 1.2 מיליארד שקל בשנת 2024 ו־1.3 מיליארד שקל ב־2025.