"אם לא יגיעו להסכמות בעניין גיוס החרדים הממשלה תיפול. יש קווים אדומים שאסור לחצות, וכך גם אצל חברי כנסת בליכוד. מדינת ישראל היא לפני הפוליטיקה והליכוד וכל השאר", כך אומר ל"מעריב" ראש עיריית דימונה ואיש הליכוד בני ביטון.

"אסון לכלכלה": איל וולדמן נכנס בממשלה וחושף האם פניו לפוליטיקה
יפגעו בצרכנים ויכבידו על המשק: הצעדים שהממשלה עשויה לנקוט לשיקום הדרום והצפון

לדבריו, "יש לי ביקורת חריפה בעניין חוק הגיוס. כולם צריכים להתגייס, ואני אומר את זה כמי ששירת כצנחן. אסור שתהיה איפה ואיפה. בג"ץ אמר את דברו, וכפי שבגין קבע - יש שופטים בירושלים. אני אומר לחרדים 'שבו עם הצבא וסיימו את החרפה הזאת'".

ביטון, המשמש גם כסגן ראש המרכז לשלטון מקומי, הגיע לכנסת לפני כשבועיים וטירפד את חוק הרבנים. "דיברנו מדם לבנו בפגישה בכנסת, וגם בפגישה שלאחר מכן עם נתניהו. הזהרתי שאם החוק יעבור, הקואליציה תיפול - ואני לא רוצה שהיא תיפול".

על חוק הגיוס ועתידו של נתניהו, אומר ביטון: "זה לא סוד שאני חבר מאוד קרוב של ביבי נתניהו, ואני לא מסתיר את דעתי. אני אוהב את ראש הממשלה ומעריך אותו, והפיתוח של דימונה זה גם בזכותו. נשארתי תומך הדוק בו. ייתכן שהיחס בעולם כלפיו השתנה לרעה. את כל הטענות נגדו צריך להשאיר לאחרי המלחמה, ובינתיים לתת לממשלה ולצבא ביחד לסיים אותה. את תפקוד נתניהו בעקבות 7 באוקטובר צריכה לבדוק ועדת חקירה ממלכתית אחרי המלחמה".

לשאלה אם ראש הממשלה צריך לפרוש, משיב ביטון בשלילה: "כרגע הוא צריך להמשיך. אחרי שתקום ועדת חקירה אקבל כל החלטה שלה. אבל שלא תחשוב שאין לי ביקורת על תפקוד הממשלה. כך למשל, חשבתי בזמן אמת שלא צריך לפטר את יואב גלנט ואמרתי את זה גם לנתניהו. אני ביביסט על תנאי".

ביטון מתייחס בדבריו גם לפעילותו כראש העירייה ואומר כי "מדובר בעשור הטוב ביותר לדימונה. קיבלתי את העיר עם 32 אלף תושבים ו־10,000 בתי אב. כיום יש 42.8 אלף תושבים בעיר. ומספר בתי האב מתקרב ל־20 אלף. נכון שטאלנטים כמו דידי הררי, אופירה אסייג, לוסי אהריש ואחרים עזבו את העיר, אבל יש הרבה שחוזרים ובעיקר צעירים. הצלחתי להחזיר את בתי ובני לדימונה, כי מחירי הנדל"ן כאן שפויים. דירת מחיר  למשתכן של ארבעה חדרים עולה 700 אלף שקל, ואת זה לא תמצא בשום מקום".

על ההחלטה להעלאת תעריפי הארנונה ב־5.3% הוא קובע: "אני נגד ההעלאה. נטל הארנונה מספיק גבוה גם כך על האזרחים בגלל 'הטייס האוטומטי'".

הראיון המלא עם בני ביטון מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"